Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Ros til anden dyrlæge og forsikring
Forfatter: 
Dato:  11-11-2013 10:17

nu er det snart 6 måneder siden jeg fik aflivet min røde basse, og synes da lige at jeg vil give en cadeau til min dyrlæge og forsikringen.

forløbet startede den 6. december 2012, hvor min normale dyrlæge kom ud og scannede hesten og fandt væske omkring senerne på det ene forben.. ro og meget langsom genoptræning når det var faldet sagde hun...

det faldt ikke som jeg forventede og jeg snakkede med hende et par gange, og det blussede helt vildt op i slutningen af januar.. den 4. februar kom hesten på HS hesteklinik og blev udredt - scanning, røntgen og helthedstest sagde næsten overrevne støttebånd i venstre forben, og i øvrigt ringfod på begge forben, men værst på højre (halthed) pga. overbelastning fra seneskaden...

prp-behandling, steroid-behandling, smertestillende og RO...

efter 2 måneder blev hesten tjekket igen på HS hesteklinik, stort set haltfri på venstre (seneskaden) men forværret halthed på højre (ringfod)

steroid-behandling og ro.

efter yderligere 2 måneder blev hesten undersøgt igen - ingen halthed på seneskaden, men forværring i ringfoden og papirerne blev sendt afsted til forsikringen (TRYG)

det tog dem 2 uger at modtage papirerne - hvad der skete der, aner jeg ikke, men jeg ved at hende jeg ringede til rigtig mange gange også var meget frustreret over at hun ikke havde modtaget det jeg havde sendt... da det endelig ankom, havde vi også sendt papirerne anden gang, og hun modtog begge breve samme dag - postDK regner vi med.... det er jo standard efterhånden)

men da de endelig havde modtaget papirerne, gik der 3 dage - så havde jeg afgørelsen og hesten måtte aflives - da hesten var uanvendelighedsforsikret fik jeg det fulde beløb ugen efter...

så stor respekt for HS hestepraksis, som var meget professionelle, gjorde alt efter bogen, og selvom jeg sagde ordret at det måtte koste det det skulle for at få ham på ret køl, så sparede de mig for mange penge ved at være realistiske i deres behandling af ham.

og også til TRYG forsikring som udbetalte penge fra sygeforsikringen hver gang han havde været til dyrlæge, uden så meget som at kny eller holde igen, og som var enormt hurtige da de først havde modtaget papirerne omkring uandvendeligheden....

min nye hest er også forsikret ved TRYG, og får jeg et benproblem hos den nye hest, er jeg også at finde på HS hesteklinik.

nu med gule Hjalte Tidselbjerg

men savner min røde basse Apache

og husk så lige de tre fingre der peger mod dig selv, når du peger på andre!

3
0
Svar på denne tråd

Tryg forsikring
Forfatter: 
Dato:  11-11-2013 12:17

Jeg har også kun stor ros til Tryg. Jeg gik fra 1. horse til tryg, og der er en verden til forskel på de to selskaber. Mine heste vil også fremover være forsikret i tryg, da der ALDRIG har været problemer, og de udbetaler pengene hurtigt efterfølgende.

Hilsen Line
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider