Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

ANDIS klippere - jeres erfaring
Forfatter: 
Dato:  09-10-2013 13:06

Halløj

Jeg surfer lidt rundt i klipper junglen, og har fundet frem til at jeg muligvis køber denne klipper:

www.thordal.dk/shop/andis-agc2- super-208p.html

Kunne godt tænke mig at høre gode og ikke mindst dårlige erfaringer med Andis klipperne...

Har to bekendte som har/har haft en Andis, hvor den ene anbefaler den, og den anden fraråder den...

Så HN - kom med jeres anbefalinger eller IKKE anbefalinger om Andis..

Skal bruges til at klippe 2 store heste, nok 2 gange på en vinter.. Den ene har kort men tæt pels, den anden lidt længere pels - men ikke tæt...

Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd

Super klipper til den pris.
Forfatter: 
Dato:  09-10-2013 13:33

Har lige købt den næsten og allerede brugt den to gange. Den er ikke så glad for tæt hvid pels.

(Min hest er broget) i det mørke køre den bare som smør uanset længden samt der hvor de tynde hvide hår sider (hals, skulder og mave).

Super let at håndtere og let at rengøre og skifte skær på, intet der skal justeres hver gang man skifter skær.

1
0
Svar på denne tråd

Hejsada
Forfatter: 
Dato:  09-10-2013 14:10

Nu er jeg ikke sådan super erfaren med det klipperi, og har nærmest kun prøvet at klippe med en grande kreatur klipper :P og en enkelt gang med en stor hesteklipper...

Andis klippehovedern er noget små.. Tager det ikke en KRIG at komme igennem en stor hest med fuld klip??

Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd

Kommer an på...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2013 14:19

Nu har jeg klippet i den del hår.

det der er lækkert ved andis er, at de sender en dvd guide med.

Men det tage nok omkring 1-2 timer at fuldklippe en stor hest. Dog laver den bestemt ikke striber som en kæmpe klipper gør :b

0
0
Svar på denne tråd

dddddd
Forfatter: 
Dato:  09-10-2013 14:52

Tager nu ikke ligefrem 2 timer at klippe en hel hest ;)

Tog os tre-kvarter og der blev også lavet mønster.

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd

Hmm hmm
Forfatter: 
Dato:  09-10-2013 15:14

Når der er tæt pels på rumpen kan det nemt tage en 20-30 for sig selv første gang.

Jeg har en lille hest og det tager mig ca en time uden ben. Ved fuldklip er benene med Sandra...også kan det nemt tage længere tid hvis man ikke er erfaren.

Skal heller ikke sige at det tager 45 min at klippe også hun køber den pga af det og blir skuffet. Det tog mig også kun en halv time førhen med min gamle store kraftige klipper.

0
0
Svar på denne tråd

Maskine
Forfatter: 
Dato:  09-10-2013 15:26

Jeg har kig på præcis samme maskine så følger spændt tråden.

OBS - den kan fåes en smule billigere hos Riders Company :)

Trine Bach

Med de 3 skønne Madammer:

Dana Crusador - DV 2007

Rockness - DV 2005

Safians Gomilla - OL 1998 - Ifolet med Urfürst af Hvarre m. termin 20 maj

Premier Equine dækken str 145 sælges - HS dynamic ...

0
0
Svar på denne tråd

Andis...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2013 18:44

Jeg har en Andis agc super 2 speed. Jeg har haft den snart fore år og bruger den meget. Mest til hundeklip, men også til hesten, den kan sagtens klare en hel hest, der er et specielt hesteskær til som er lidt bredere, det tager dog lidt længere tid at klippe en hel hest end med en hestemaskine, men den gør det meget pænere.

Fordelen ved Andis er også at den ikke larmer så meget, det er en fordel med nervøse heste.

Søs

0
0
Svar på denne tråd

dddddddd
Forfatter: 
Dato:  09-10-2013 20:04

Ja benene er med. Også på vores. Tog stadig kun 40 min.

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-10-2013 20:37

Jeg har den og er super glad for den, min hest har lidt tæt tyk pels på måsen så der kan den godt være lidt sej at komme igennem til man lige er kommet i gang, men ellers klipper den rigtig fint.

Det tar mig ca 1 time at klippe en hel hest uden ben. Men du kan købe det brede skær, det klipper dog ikke så kort som det der følger med, men jeg har vænnet mig til det smalle så jeg synes ikke det er så slemt.

Min har holdt i ca 5 år tror jeg og som en anden også skriver er det super nemt at skifte skær og rengøre den.

SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!!

DANSKE OLDENBORG HESTE -

KAN OG VIL

www.123hjemmeside.dk/devito-secret

R.I.P Secret Soul, 3 juli 1989-30 nov 2008 ...

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  10-10-2013 22:08

Jeg købte min Andis i....vistnok 2003. Godt nok modellen uden ledning. Og jeg har været super glad for den!! Den har vel klippet 4-6 gange hver vinter og det har været dejligt nemt.

Den er nem at betjene og meget støjsvag.

Det er først i år, at jeg har fået lavet service på den og skiftet den der lille "bevæge-arm", der er inden i. Men den er passet godt....blæst ren efter hver klip og selvfølgelig fået olie, og slebet skær.

Maria

Hestetrailer med sadelrum sælges.

Brenderup 37N, total 2000 kg, egenvægt 750 kg.

Reg første gang okt 99.

Pris 25.500 kr.

Tlf 60 16 66 60

0
0
Svar på denne tråd

hejsada
Forfatter: 
Dato:  10-10-2013 22:17

i har ikke erfaring med at de bliver varme??

Når man læser tilbage meldinger på amazon.com, så er der flere der døjer med at de bliver varme osv :(

0
0
Svar på denne tråd

Ikke meget
Forfatter: 
Dato:  10-10-2013 22:22

I forhold til min første klipper Horser fra insektashop.

Bare man gir den olie hver 5-10 min og ligger den på det kolde staldgulv.

De fleste klipper blir varme. Sammenlignet med f.eks hauper (staves) klipperne så er den ikke særlig varm - de blir brænd varme og laaarmer.

Andis er virekelig støjsvag.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2013 00:18

Sludder, Hauptner blir ik generelt varm og larmer.

Ka finde en del andre der larmer ligeså meget, eller mere (med ledning)

Min blir kun lun, selv efter en hel hest.

Og larmer ik meget, i forhold til ældre modeller.

Ville ik selv ha andre klippere

Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

Rambo Wug 155cm med 370g sælges

0
0
Svar på denne tråd

Klipper...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2013 18:45

Jeg skal også have købt klipper i år tror jeg.

Men jeg kigger på de lidt større modeller:

www.wpets.dk/index.php?cPath=21_41

Nogen som kender dem?

Fotograf Heidi Glisborg

* stort arkiv med stævnebilleder *

Glisborg på facebook

www.facebook.com/#!/pages/ Glisborgdk/326858757556

www.wpets.dk

http://www.fuldblodsaraber.dk

0
0
Svar på denne tråd

Klippere
Forfatter: 
Dato:  13-10-2013 10:57

2 af mine staldkammerater har Andis klippere, og på trods af, at de kun har 1 hest hver, så er motoren efter få år slidt op og de klipper ikke ret godt mere. Og det på trods af nye skær mv.

Hauptner er jeg ikke så vild med, da dem jeg har brugt klipper striber og bliver hurtigt varme.

Jeg har derimod i år valgt at købe en god brugt klipper med større motor, og er endt med en Constanta 2 til 1000 kr. incl. 2 sprit nye skær. Og den klipper rigtig fint :-)

Sidste år købte jeg hos Harald Nyborg en Moser Rex hundeklipper som trimmer. Den er super fin til prisen på 650 kr. og er perfekt til hoved og ben.

0
0
Svar på denne tråd

hejsada
Forfatter: 
Dato:  13-10-2013 11:32

Jeg endte op med at købe en constanta rodeo :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-10-2013 19:07

Købte en for nogle år siden og brugte den vist nok 3 år i træk, men det tog en krig at klippe min lang/tykpelset hest. Også selvom det var hesteskær der var sat på og ved benene gav den mere eller mindre op. Jeg valgte at sælge den sidste år, da den ikke var egnet til min hests pels. Hvis man har en lilt kortpelset/tyndpelset hest eller måske kun ønsker at klippe bringe osv. så fungerer den super og kan klart anbefale den.

Hobbyfotograf www.c-sand.dk

Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma

0
0
Svar på denne tråd

Andis klipper
Forfatter: 
Dato:  20-10-2013 12:57

Jeg har lige fået min Andis AGC 2 super speed hjem og idag klippet første hest

jeg har aldrig nogensinde klippet en hest før men det gik uden store problemer!

jeg lavede et bell klip på min hoppe og følte slet ikke den havde svært ved det på trods af tyk pels. Maskinen blev på ingen måde varm selvom det tog 45 min fordi det var min første gang

jeg syntes den er meget støjsvag og det er smart med det "lave" gear når man skal klippe ved hovedet og hesten er nervøs. Derudover syntes jeg den har en god størrelse - den er nem at styre når man ikke har prøvet det før. På trods ag jeg aldrig har prøvet det før synyes jeg ikke den har lavet striber

så foreløbig kan jeg absolut anbefale den men kan ikke sige noget om holdbarheden endnu :)

Trine Bach

Med de 3 skønne Madammer:

Dana Crusador - DV 2007

Rockness - DV 2005

Safians Gomilla - OL 1998 - Ifolet med Urfürst af Hvarre m. termin 20 maj

Premier Equine dækken str 145 sælges - HS dynamic ...

2
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider