Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Wintec Isabell Wrthe m. Cair?!
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 19:42

Jeg har en Trainers mariel dressur sadel som er jeg utrolig glad for - desværre kan den ikke bruges til min hoppe. Alt er prøvet, omstopning á 3 omgange, stopgjord, anti-glide underlag - den vil bare glide frem på skulderen!

Så jeg bestemt at anskaffe mig en ny sadel - jeg har tidl. haft en Wintec til min hoppe (Wintec 2000 kombi) og mit valg faldt derfor på en Isabell Werth!

Jeg fik lov at låne en idag hos den lokale rideudstyrs butik - da den er helt ny lovede jeg at passe godt på dne og ikke ride i den men selvf. prøve den skridt, trav, galop.. Jeg longerede hende først (for at tjeke om den skred frem) den lå bare perfekt!!

Men... da jeg satte mig op bukkede den som bare pokker.. Jeg kunne med det samme mærke den nærmeste gik baglæns, spænde op og ville bukke og jeg døjede derefter med at få den frem.. Der gik ca. 5 min og så var der ikke noget at mærke.

Hesten har ALDRIG bukket før, hverken med mig eller andre?! Kan det være

1. Sadelmageren sagde at der ville gå 5-10 min før sadlen "faldt" til - noget med den lige skulle have lov at ligge på hesten og falde til så den passede til hestens anatomi.

2. Den er ikke blevet rørt i ca. 1½ uge og der er jo frost udenfor så dne får ikke brugt dens energi. (Det skal lige siges at hesten er en belgier som normalt er meeget stille og rolig)

3. Der er jo en ekstra "gjord" på sadel - måske den kan trykke??

Jeg vil selvf. høre sadelmageren om jeg må låne sadlen imorgen også og så prøve én gang til for at se om den reagerer så kraftigt igen.

Sadlen er den bredeste der kan fåes med det bredeste kopfjern.

Håber I kan hjælpe - har nogle oplevet noget lign? For sadlen lå bare perfekt!

Mvh. Lise D

Med hest på WWW.STALD-LEERE.DK i Svenstrup J.

0
0
Svar på denne tråd

Isabell W.
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 10:18
Hej Lise

Jeg har Wintec Isabell Werth på 3. år og vil ikke bytte den for nogen anden.

Jeg har ikke oplevet noget af det, du beskriver, men dog er min hest meget følsom, så hvis sadlen ligger lidt for langt fremme, så reagere han omgående med at gå imod/være svær at ride frem.

Den ekstra "gjord" bruges jo til at holde sadelklapperne på plads og der er vist delte meninger om, hvor stram den skal være.
Nogen har den løst spændt og andre næsten lige så stramt som gjorden.
Det kan være en god idé, at man lægger den "ovenpå" den almindelig gjord, så hesten ikke er generet af den.

Jeg håber, at du kan få det til at fungere.

Mvh Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Isabell Werth
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 22:48

sadlen har jeg haft i 3½ år og er rigtig glad for den. Den ligger OK på min hest, og man sidder vildt godt i den. Den ekstra gjordstrop har Gaston dog afskaffet, en dag han blev bange for en spand!!(Kylling!). Han pustede sig op på staldgangen og knæk, så var den strop af vejen. Så nu rider jeg bare med de alm. gjordstropper og sadelklapperne ligger, som de skal.

Held og lykke med din nye sadel. Du vil ikke fortryde...

MVH Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Den duede desværre ikke!
Forfatter: 
Dato:  02-12-2005 15:26

Jeg prøvede sadlen igen igår - hesten reagerede på samme måde, spændte i alle musklerne og bukkede på livet løs. Den strammede på foran og bagved - og jeg kunne få hele armen under sadlen (midt på) den lå som en flitsbue på hesten - desværre. For det var godt nok en dejlig sadel at sidde i.

Imorgen kommer der en fagmand ud med div sadler som skal prøves på hende. Han snakkede lidt om Winsor Green og Elite så nu må vi se. Vil efterhånden gøre ALT for at få en sadel der kan ligge på den. <-- det er en belgier.

Mvh. Lise D

Med hest på WWW.STALD-LEERE.DK i Svenstrup J.

0
0
Svar på denne tråd

Ærgeligt
Forfatter: 
Dato:  03-12-2005 20:49
Hej Lise

Det var ærgeligt, at det ikke gik.

Jeg håber, at du finder noget, der kan ligge godt på din hest.

Dorthe - Nå, det er derfor, at den mangler på din sadel :-D

Mvh

Gitte og Den Lille Grå
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider