|
|
| E-bogslæser eller tablet? |
|
|
Jeg kunne rigtig godt tænke mig en e-bogslæser, men der er rimelig mange forskellige på markedet, så hvad skal jeg vælge? Jeg har kigget på Amazon's Kindle, og kan rigtig godt lide at der er engelsk ordbog på. Og det ville absolut være en god ting at få læst nogle flere bøger på engelsk. Men vil en tablet være mere praktisk? Den kan jo gå på nettet, og spille spil osv. Dog er jeg i tvivl om hvor god den vil være at læse på, når det jo ikke er det den er bygget til. Har heller ikke en formue til at gå ud og købe en iPad, og de andre fancy mærker, så det vil blive en billig tablet hvis det er. Hvad har i andre, hvad kan I anbefale? Håber på nogle gode forslag  Hilsen Marianne
Prescription diet r/d 5 kg til overvægtige katte sælges. Skriv for info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ebøger |
|
|
Jeg har en iPad mini og så har jeg downloaded Saxo ebogslæser. Det fungerer ganske fint til mit behov. saxo.dk har ret mange, for mig ukendte, billige titler så jeg får faktisk læst meget mere varieret. Noget er ikke så godt mens jeg også finder guld til 40 kr Når de ikke er dyrere tør jeg godt tage chancen. køber dog stadig gode titler på bogform, for synes ikke iPaden skal med på stranden, og så kan det være svært at læse i direkte solskin i haven. Min iPad er ikke købt med boglæsning for øje, men det er en skøn mulighed der har åbnet sig efterfølgende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lyset... |
|
|
Hvordan er iPad'en at læse på i længere tid ad gangen? Tænker på at der er lys i skærmen på den, men ikke på en e-bogslæser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| iPad som bog |
|
|
Jeg synes den er fin at læse på. Jeg oplever ikke at jeg skal anstrenge øjnene uanset om det er dag eller aften. Jeg har ikke haft behov for at justere lyset fra standardinstillingen men går ud fra det er muligt  jeg kan desværre ikke sammenligne med eks kindle,for jeg har ikke prøvet den. Sad dog ved siden af en amerikaner i et fly i vinters som lovpriste den til skyerne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har en kindle... |
|
|
... og er rigtigt glad for den. Jeg sidder gerne i min have og læser - også i solskin (dog ikke solskin direkte på skærmen, men det er mere fordi jeg ikke kan lide at sidde direkte i solen) Den er god at læse på - også selv om man læser i adskillige timer i træk. Jeg henter kun bøger via Amazon - men der er noget med at hvis man henter bøger andre steder, skal de have ændret format for at kunne læses på Kindlen. Jeg har ikke prøvet det, så jeg ved ikke hvor besværligt det er.
£isbeth & Baloo The truth is rarely pure and never simple Oscar Wilde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kindle |
|
|
Hælder nok også mest til en Kindle. Den er nok den bedste at læse på, og det er jo dejligt at den holder strøm så længe. Og har jo den bærbare computer, en tablet er nok bare mest leg hvis det skulle være... Det er jo en jungle det her. Men tak fordi I har taget jer tid til at svare 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| E-bogslæser |
|
|
Jeg har også en Kindle (paperwhite) og er rigtig tilfreds med den. En opladning holder i en evighed (1 måned eller sådan noget), og jeg har også med held overført en pdf-fil og læst på den uden problemer. Der er et væld af gratis bøger (klassikere) på Amazon, som man kan downloade kvit og frit, og det er jo en bonus i sig selv. Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kindle |
|
|
Jeg har overvejet at købe deres Kindle til 69£. Har ikke behov for så meget andet end bøger, er der nogen af jer der har den?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg har en iPad og elsker at læse på den  Apple's gratis app iBooks er en super smuk app at læse i, rigtig lækker, og der er mange gode titler i deres bookstore, også gratis klassikkere som fx Black Beauty. Derudover kan du hente apps som fx Saxo, der nok har et endnu større udvalg. Jeg får ikke ondt i øjnene af at læse på min iPad, lyset er meget godt og ikke som fx en computerskærm. Læser tit på den om aftenen  Men om det er spild af penge hvis du kun gider læse på den? Måske. Min bruger jeg jo til alt - noter på studiet, nettet, billeder, facebook, email, masser af spil, finde vej når jeg kører bil osv. Tror vidst du skal bruge den til mere end bare at læse, hvis den skal være pengene værd  Har ingen erfaring med Kindle, synes bare den ser så kedelig ud med sort/hvid skærm, haha 
Mvh. Sophie (: stud.med.vet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har haft |
|
|
min Kindle i to år nu, og for nylig købte min bedre halvdel og jeg også en tablet i fællesskab. Tablet'en er til film, internet og musik - men i går fik jeg downloaded Kindle-app'en til den, og det er jo supersmart, at man også kan læse på den. Jeg er vild med min Kindle - den gør ikke mine øjne mere trætte end en almindelig bog. Det GØR en forskel, at den ikke er "backlit", og jeg går ikke over til at læse på tablet'en nu, selvom den er mere fancy at sidde med. Jeg har lige tilbragt en time på altanen, hvor jeg nød solen, og det er genialt at kunne læse samtidig på en Kindle. Jeg læser stadig alm. bøger også (jeg kan stadig blive helt salig over at sidde med en lækker hardback-udgave af en bog), men det er utroligt smart, at man f.eks. kan købe bøger på 3 min. på amazon. Hvis du primært vil bruge din e-bogslæser til netop det - at læse bøger - så ville jeg købe en Kindle. Og bruge min telefon til internet, spil etc. Man KAN også godt tjekke sin e-mail via en Kindle, men man skal være lidt tålmodig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes også.. |
|
|
... at det netop gør en forskel at den ikke er med baggrundslys. Men nok kun hvis man skal læse i længere tid. Je hr haft lånt en tablet med hjem fra arbejdet og har netop prøvet at læse på den - og det var altså ikke det samme for mig. Det er rigtigt at kindlen har en "kedelig" sort/hvid skærm - men netop hvis den kun er til læsning er det jo helt fint at der ikke er for megt "flimmer".
Vil man også bruge den til spil o.l. tror jeg slet ikke at en kindle er nok. Min ligner den til de 69£ meget godt - ud over at den er en tidligere version med tastatur. Du skal være opmærksom på at du af en eller anden grund ikke kan købe kindle (eller kindlebøger) fra Amazon.co.uk når du bor i Danmark - det skal være via Amazon.com. (Jeg kan huske at jeg blev helt hys over ikke at kunne få min bestilling igennem på co.uk, da der ikke kom nogen egentlig forklaring). Dog gik det nemt og hurtigt fra .com - og der kom ikke ekstra told og fragt på - det var inklusive i prisen (dengang - ved ikke hvordan det er nu).
Køber du en kindle, vil jeg anbefale at købe et omslag med til den med det samme. For køber du først det senere, KOMMER der fragt og told.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sony Reader |
|
|
Jeg har en Sony Reader, som jeg bruger som bog. Er virkelig glad for den og den vejer ingenting i forhold til min iPad. Når det kommer til læsning, foretrækker jeg klart Sony'en fremfor iPad'en. Batteritiden er fantastisk, den er nem at betjene og vejer absolut ingenting. Mht spil, nettet, etc. på Readeren, så går det an, så længe man husker, at det ikke er formålet med den. Som Sine (Aslan) elsker jeg dog også stadig at læse i en god bog i hardcopy. Sony'en er bare mere komfortabel at flytte rundt med, specielt på rejser. Hilsen Lillemyr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er netop.. |
|
|
...det med vægten der betyder noget. På rejser plejer jeg at have 1-2 bøger med ud - og ender normalt med at have 3-4 bøger med hjem - og ofte med at have købt nogen der egentlig ikke er det jeg har lyst til, fordi de er købt efter "det der nu er på engelsk" frem for "det jeg har lyst til at læse". Så er det rarere med en ebogslæser (eller tablet) så man kan få nye bøger hele tiden - og have rigeligt læsestof med  Har lige mærket efter i vægten (uden dog at kunne veje) min kindle vejer væsentligt mindre end både en ipad og en galaxy tab. (men igen - alle 3 kan jo få holdere så de kan sættes på et bord, så vægten BØR vel ikke være det afgørende)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes, at |
|
|
vægten betyder noget i forhold til at have den i håndtasken - jeg bor et sted, hvor vi ofte tager tog og metro, så jeg har den tit med mig rundt Og ja, til rejser er den genial, selvom jeg stadig ikke kan lade være med at købe et par bøger, når jeg møder en Blackwell's eller en Borders Pt. bor jeg dog i Frankrig, og jeg læser ikke på fransk, så det er lidt af en livline for mig at kunne downloade engelske bøger direkte fra amazon.fr. Min Kindle er også den ældre model med "tastatur", så jeg ved ikke, hvordan den til £69 er. Jeg har også et lædercover til min, og det vil jeg klart anbefale.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|