Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Boots til distance araber
Forfatter: 
Dato:  01-07-2013 23:00

Jeg skal have købt boots til min OX arabers forhove, da han ikke kan tåle at gå i terræn med sten og grus. Hans hove er normalt sunde og gode, men efter DM i TREC kan jeg se han skal have noget på til distancen. Jeg ønsker ikke jernsko, da behovet ikke er der i hverdagen.
Da jeg gerne vil ud og starte noget LC distance, skal de helst blive på hele turen. Prisen er ikke det afgørende hvis det er det bedste til ham(selvom min far synes det er en tosset idé).
Jeg har kigget på equi boots med sokker, synes de ser stærke ud. På hjemmesiden står der de er gode til distance, men alt er positivt på hjemmesiden. www.shiresequestrian.co.uk/shop/ cart.php

Andre idéer eller gode råd inden jeg begiver mig ud i bootsjunglen.

Sælger 16" læder kombisadel mellem mod bred bom. Stand som ny!

En rigtig hest starter med OX

0
0
Svar på denne tråd

Equine Fusion
Forfatter: 
Dato:  02-07-2013 08:31

Har du kigget på Equine Fusion? Du kan få dem her:

www.hovfokus.dk og her: www.abrideudstyr.dk

Mine ene hest har dem på på fold (stor naturfold med klipper, søer og skov) Hun har aldrig haft en gnavesår eller tabt dem. De sidder virkelig godt og er meget holdbare. Og så er de nemme at lægge på. De kræver ingen "sokker" eller lignende. Booten slutter ordentligt til, så der ikke kan komme sten og lignende ned og genere. Den er blød og lækker.

Tips til måltagning:

Sæt hestens hov på et skumpad/ skumliggeunderlag, løft modsat ben og vupti, så har du et perfekt aftryk af hestens hov så du kan måle præcis længde og bredde.

Med venlig hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Distance
Forfatter: 
Dato:  02-07-2013 12:19

Hej

Renegade er der mange distanceryttere som bruger. De skal så tilpasses ret nøje.

Nemmere er det med Equine Fusion og Cavallo/Delta Boots.

Cavalloen er meget træskoagtig, men udmærket til skovture på grusveje og meget slidstærk.

Equine Fusion er meget lettere og mere elegant og mærkes ikke når hesten går med dem. Men har du en hest der slider tåen meget så holder de ikke ret længe er min erfaring.

Mht. slidestyre er Cavalloen virkelig god, men ridemæssigt er Equine Fusion min favorit.

0
0
Svar på denne tråd

boots...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2013 13:22
Jeg kan helt klart anbefale Easy Boot Glove. De sidder som hånd i handske og er uden undtagelse de bedste boots jeg har prøvet.

Jeg havde Cavallo til den gamle Grå araber. De var for kluntede. Prøvede også Old Macs og Marquis. Old Macs var klodsede og besværlige og Marquis var besværlige, røg af og gik i stykker hele tiden. Så fik den easy Boot gloves og de var fantastiske. Vi brugte dem i dybt mudder, sand, vand, slagger, astfalt, grusstier, skovbund, markveje og efter et år var de stadig ikke slidt noget nævneværdigt, på trods af ridning min. 4-5 x ugen.

Den Røde araber fik også et par gloves og som med gamle grå, så fungerede de perfekt.

Nye Grå araber har indtil flere par gloves... et sæt med hager i og et sæt uden.

Da vores distanceteam (Team Shagya) i 2009 var til WEG preride i distance i Kentucky, USA, kunne vi konstatere at rigtig mange amerikanske distanceryttere rider med boots, Boot skaller (kun selve hovdelen der så Limes på) og "plastik" sko der enten Limes eller sømmes på. vi er bare, som altid, håbløst bagefter herhjemme i DK.

Www.hovfokus.dk sælger glove og mange andre goode boots

Med de venligste hilsner

Malou - Nu med ny Grå Hest

Hestefotograf; til minde om, til salg, til hygge, bare til...

www.graaphotography.dk

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 20:01

Tusind tak for jeres input alle sammen, er gået i tænkeboks, der er godt nok mange muligheder.
Omkring limboots hvordan får man dem så af igen og skader det hestens hov at bruge dem flere gange om måneden?:-)

Sælger 16" læder kombisadel mellem mod bred bom. Stand som ny!

En rigtig hest starter med OX

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider