Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Billig sadel
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 12:22

Hej!

Jeg står over for at skulle købe en pony, og har derfor brug for en sadel til den. Jeg har snakket med flere som alle anbefaler sadler til +7000, og det har jeg simpelthen ikke råd til lige nu! Jeg vil gerne købe en så dyr senere hen, men lige nu er pengene altså ikke til det. Jeg har derfor siddet og kigget lidt rundt, og faldt blandt andet over denne www.horze.dk/Kombineret-sadel/ 14270,da_DK,pd.html fra Horze, blandt andet fordi den fås i brun (vil helst have brunt udstyr :D )

Er der nogen der har kendskab til den, som kan fortælle om den er okay? Eller nogen der kan anbefale en anden, billig sadel? Max pris 2500 (helst under 2000 hvis det kan lade sig gøre) og den skal helst være brun

0
0
Svar på denne tråd

Du skal....
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 12:36

Du skal spare noget mere op.

Det er svært at få en ny sadel brugbar sadel til 2000kr.

Du kan kigge efter en god brugt sadel, det kan godt være at den ikke ser fin og ny ud. Men den er bedre for ponyen og din bagdel

Jeg har lige solgt en flot kieffer Carmish til 2200kr. Den var brugt, med bøjler og gjord, næsten ny omstoppet.

Så jeg vil tro at godt kan finde en rigtigt fin brigt sadel, til omkring 2000kr.

Men du skal være sikker på at sadlen passer til ponyen, og den bedste til at hjælpe med det er en sadelmager, men det koster også penge 1000-1500kr.

Held og lykke med det hele

mvh

Julle

DIN hest - DIT ansvar !!!

1
0
Svar på denne tråd

Nejnejnej...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 12:51

... du må IKKE købe sådan en "papsadel" :-(

For 2-2.500kr. vil du kunne købe en ret fin brugt kvalitetssadel, som med sikkerhed kan holde 5-10 år frem.

"Papsadlen" vil du får problemer med i løbet af få år (dårlig læderkvalitet og dårlige syninger) og så er den lige til at smide ud.

En ældre Passier, Kieffer, Stübben, Hubertus, whatever vil du kunne sælge igen for stor set den samme pris (y) De er nemlig nærmest uopslidelige - særligt de ældre kvalitetsadler (jeg har haft en Passier kombineret, der var sytten år og en ekstremt god stand. den købte jeg for 2.500kr.).

"Papsadler" er også sværere at tilpasse end kvalitetssadler - men det koster stadig det samme.

Venlig hilsen Camilla

Optimalsadel

Salg af bomløse kvalitetssadler og tilbehør

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar :D
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 13:05

Tak for jeres svar! Jeg holder mig fra Horze-sadlen så :D Som sagt før vil jeg jo gerne på sigt købe en ny fin sadel i god kvali, men jeg vil synes det er træls ikke at kunne ride indtil efteråret fordi jeg ikke har råd til det nu :) Jeg har kigget lidt på brugte sadler, og fandt denne sadler.dk/brugte-sadler-11/kombi-29/ passier-ps-baum-kombi-1872.html Den er jo ret billig (og ret fin synes jeg:) kunne den være en mulighed? Den er jo så billig at der også er penge til en tilretning af sadlen, og stadig holde mig under de 2000.

0
0
Svar på denne tråd

Sadelkøb
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 13:19

Hej,

Passier-sadlen ser fin ud (jeg har redet en del i de gamle modeller og de er dejlige) - og det er utroligt, hvad lidt god pleje og vedligeholdelse kan gøre for en gammel men god kvalitetssadel; den slags kan holde i en million år og stadig være gode at ride i.

Eftersom det er en pony vi taler om, ville jeg nok lige få målt længden af poniens sadelleje (fra et par fingerbredder bag skulderbladets kant og hen langs ryggen til det sidste ribbens tilhæftning til ryghvirvlen - få hjælp til dette, hvis det kniber) og så få målene på sadlens sadelpuder. Nogle ponier kan sagtens gå med en 17" sadel, mens andre har et meget kort sadelleje, og så vil ponien få problemer med trykninger, hvis sadlen er for lang. Der er desuden forskel fra mærke til mærke på, hvor lange sadler er i forhold til "-erne.

Desuden bør du tage et stykke ståltråd og bukke rundt om poniens ryg, der hvor sadlens kopfjern kommer til at ligge. Så tegner du ståltrådens form ind på et stykke papir. Denne form skal helst passe med sadlens form ved kopfjernet. Ellers kan ponien få trykninger, fordi sadlen kommer til at ligge forkert.

Men det er en rigtigt god ide med en god, brugt sadel og så penge til overs til at få en sadelmager til at passe den til :-)

Held og lykke med sadelkøbet!

MVH

Jette

Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 23:09

Hvis Passier-sadlen kan passe din pony, ville jeg HELT klart købe den, hvis jeg var dig, og så få en sadelmager til at tilpasse den. Hellere købe en brugt kvalitetssadel end en billig (og som regel dårlig) "pap-sadel"! Og som Jette skriver, så kan en god omgang pleje gøre underværker!

Passier er jo et SUPER godt kvalitetsmærke, og da 800 kr. er virkelig billigt for sådan en sadel, vil jeg faktisk mene, du kan få alle pengene hjem igen, hvis du sælger den engang. Det vil du i hvert fald ikke kunne for "pap-sadlen".

Så jo, køb Passier-sadlen. Jeg tror, det er en god investering!

1
0
Svar på denne tråd

Køb ponyen først...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2013 09:08

før du køber sadel. Du skal være mere end almindelig heldig for at ponyen "passer til" sadlen.

Når du ved hvilken type sadel ponyen kan gå med, kan du bedre vælge rigtigt..

Der er masser af brugte gode sadler til salg.

Held og lykke..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider