Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Anbefal en mundkurv
Forfatter: 
Dato:  30-04-2013 20:41

Som overskriften lyder, så vil jeg gerne høre alle jer af, som har erfaring med brug af mundkurv til meget nøjsomme heste.

Hvilke kan I anbefale, og hvorfor lige den model?

Håber at få lidt inspiration, da jeg synes det er lidt af en jungle.

På forhånd mange tak :-)

nothing ventured, nothing gained

0
0
Svar på denne tråd

jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  01-05-2013 08:31

Greenguard.. Jeg synes den er god fordi hestene kan spise, dog ikek hele tiden. Mine klør hinanden med den på også.

Jeg har haft en billige model. Sådan en med "bare" et hul i bunden.. Udover mine "bare" satte den mod en sten eller lign og bed et større hul, så synes jeg problemet for mine er at mulen mere eller mindre kogte inden i den..

Green guarden kan mine så tage af hinanden, og nogle gange få skubbet over mulen så den enten sidder ovenpå mulen, eller en side er inde i munden.. Ingen af dele er sådan rigtig godt..

Jeg ved nogen med green gurden også taper nogle af rillerne til, så græs indtaget bliver endnu mindre.. Dette kan godt blive en mulighed for den ene af min i år.. Den kan jo stadig spise, og dermed holde sig igang, mine kan stadig klø, og dermed være rigtig sociale med hinanden. Men med en overvægt på mere end 50 kg, og løsdrift som eneste løsning, så kan jeg godt finde på og tape en rille til..

Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd

mfdghjighjs
Forfatter: 
Dato:  01-05-2013 13:59

Her er mine erfaringer:

Greenguard

fordele:

- Luftig

- Nem at give på, fordi den sidder på grimen

Ulemper:

- Nedsætter ikke græsmængden helt nok til meget tykke heste

- nemmere at slippe ud af - fx få mulen ud over kanten

- kan slide lidt

Mundkurv med hul

fordele:

- Meget lille græsindtag (som man dog kan styrre ved at skære - hullet lidt større).

- svær at slippe ud af

ulemper:

- knap så luftig (men ikke så tæt som de gamle modeller - og man kan bore lufthuller i gummiet med en boremaskine)

- kan slide en smule

Kan ikke lige komme på mere lige nu

:-) Katrine.

Løsdrift, enge og ridebane

tæt på skov ved Ringsted, 650,- md.

22584476

Undervisning og træning tilbydes.

www.katrinemogensen.dk

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  01-05-2013 20:09

Jeg er meget glad for min greenguard for de samme ting som allerede er nævnt. Den er godtnok dyr i indkøb, men jeg fandt ud af at hvis man køber den (masken + grimen)i England, kan man være heldig at spare et par hundred kroner (priser for to år siden).

Og så vil jeg lige tilføje, at hvis hesten/ponyen ved egen hjælp kan komme ud af masken, så er grimen højt sandsynelig ikke indstillet korrekt.

STØT www.Nyt-Hesteliv.dk og/eller

www.Hestenshaab.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hej alle
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 09:06

Tak for svar! Jeg beslutter mig for at prøve at invistere i Greenguarden. Den skal sidde på min kompakte hoppe på 153 cm i stg.

Skal jeg bestille en full? For nogle steder kan man bestille både Cob og Full - andre steder hedder det bare stor/lille.

nothing ventured, nothing gained

0
0
Svar på denne tråd

nkhuhyhbh
Forfatter: 
Dato:  02-05-2013 14:36

Full/stor

Der er ikke noget værre, end en for lille mundkurv.

:-) Katrine.

Løsdrift, enge og ridebane

tæt på skov ved Ringsted, 650,- md.

22584476

Undervisning og træning tilbydes.

www.katrinemogensen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider