Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Trykfordelende underlag
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 13:59

Jeg har købt mig en bomløs - a la freemax.

Skal det trykfordelende underlag være specielt til disse sadler - eller kan jeg godt købe et alm. underlag eks.vis fra grandeur der er trykfordelende??

Jeg søger nemlig et brugt - og får mange henvendelser fra folk der har de "almindelige" til salg.

Jeg er bare i tvivl om de er gode nok??!!

Hilsen Mette

*Venner er som engle, som hjælper os til at flyve når vores egne vinger har glemt hvordan*

*Se fremad - derfor er forruden større end bakspejlet*

R.I.P. Lord Sinclair

0
0
Svar på denne tråd

Hej Mette!
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 14:29

Hvis det trykfordelene underlag du finder passer under sadlen og giver den ønskede vægtfordeling (tykkelse og densitet), så bruger du det :-)

Det skal ikke være producentens sadel og samme producents underlag.

Man bør dog være opmærksom på rygradens frihed. Hvis den bomløse sadel ikke har plads til rygraden, så må man være ekstra opmærksom på, at man finder et underlag, der giver denne frihed.

Jeg har en Sensation Hybrid med et Equipedic underlag under (og man skulle tro, at underlaget var skræddersyet til sadlen).

Også tænker jeg: Grandeur laver jo ikke sadler og Sensation laver jo ikke underlag? Og alligevel ses lige de to ofte i kombination.

Det vigtigste er "bare", at du får fat i et kvalitetsunderlag.

Venlig hilsen Camilla

Optimalsadel

Salg af bomløse kvalitetssadler og tilbehør

0
0
Svar på denne tråd

Hej Mette!
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 14:30

Hvis det trykfordelene underlag du finder passer under sadlen og giver den ønskede vægtfordeling (tykkelse og densitet), så bruger du det :-)

Det skal ikke være producentens sadel og samme producents underlag.

Man bør dog være opmærksom på rygradens frihed. Hvis den bomløse sadel ikke har plads til rygraden, så må man være ekstra opmærksom på, at man finder et underlag, der giver denne frihed.

Jeg har en Sensation Hybrid med et Equipedic underlag under (og man skulle tro, at underlaget var skræddersyet til sadlen).

Også tænker jeg: Grandeur laver jo ikke sadler og Sensation laver jo ikke underlag? Og alligevel ses lige de to ofte i kombination.

Det vigtigste er "bare", at du får fat i et kvalitetsunderlag.

Venlig hilsen Camilla

Optimalsadel

Salg af bomløse kvalitetssadler og tilbehør

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider