Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Køb af hest
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 13:41

Hej,

Hvor kigger I når I skal finde hest som ligger i kategorien 30-50.000? Hvilke sider kan I anbefale at holde øje med?

Har I selv lagt en købsannonce ud, og hvis ja, giver det nogle gode henvendelser?

Og er der ellers andet jeg skal være obs på?

På forhånd tak.

Team Lusen - den mentale udfordring:-D

R.I.P Java 02.07.2008

Man skal leve sit liv på kanten ellers fylder man for meget ;-)

0
0
Svar på denne tråd

ang køb
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 19:05
når du skal se efter hest er det meget vigtigt du tænker meget nøje over hvad du vil bruge hesten til..

hvor høj den skal være

alder

niveau på hest og vær realistisk om hvad du selv ligger på af niveau(især ved køb af unghest da nogle af disse kan reagere anderledes i visse situationer som en uerfaren rytter måske ik vil slippe så godt fra som en rutineret)

hvis det er en dressurhest så kig på gangen i alle 3 gangarter(skridt,trav og galop).

Ved en unghest kan du med fordel også se den uden rytter da en rytter engang imellem kan gøre hesten usikker og derved påvirke gangen lidt..

0
0
Svar på denne tråd

ang køb
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 19:08
Så kort sagt det samme som man vil se efter ved en hest til 100.000kr +

men som man måske må ændre lidt på da en hest til 30.000 måske ik kan have samme gang som en hest til 100.000+

(dog har jeg selv været heldig med mit hestekøb de 2 gange jeg har købt at de har vist sig at indeholde mere end jeg og tidligere ejere har troet)
0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 19:12
Jeg tænkte mere på hvor I kigger efter salgsheste udover her på HN. Jeg har købt hest før men det er en del år siden

Team Lusen - den mentale udfordring:-D

R.I.P Java 02.07.2008

Man skal leve sit liv på kanten ellers fylder man for meget ;-)

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  12-04-2013 19:53

hestegalleri, ridehesten, dba, guloggratis, div. hestehandlere og ja lavede en privat annonce men folk ville nu mest sælge deres 2års når jeg søgte en ridehest men prøv:)

0
0
Svar på denne tråd

Hephey
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 19:53

Jeg leder herinde, på ridehesten og HG. Jeg leder i samme prisklasse som dig.

Synes HN er bedst. Ridehesten er mere professionelt (salgsstalde) og mange dyre heste. Hg er mere useriøst (mange unge sælgere). Man kan dog være heldig alle steder.

Jeg har ikke kigget på DBA, guloggratis ol. da jeg synes det er dårligere heste og useriøse folk.

Jeg har selv en "søger" annnonce herinde og på HG. Synes det har givet rigtig mange gode henvendelser. Jeg har dog også fået rigtig mange henvendelser på heste der slet ikke levede op til mine krav, men mange er nok desperate og tar chancen.

Synes dog det er vildt irriterende at folk ikke kan overholde ting som alder, højde og pris. Blev tilbudt en hest på 155cm til 75.000kr (jeg søger min 165cm og max 40.000).... Jeg kunne bare afbetale resten.... Ja tak....

Men held og lykke til dig :-)

0
0
Svar på denne tråd

ang hyp
Forfatter: 
Dato:  14-04-2013 20:20
ja jeg fandt så min første hoppe via en annonce jeg selv satte i den blå avis og min nuværende unghest fandt jeg via min undervisers hjemmeside..

de ponyer jeg havde som barn fik jeg gennem min farfar som var hestehandler indtil vi 2 børnebørn nægtede at komme af med 2 af de ponyer som min farfar fik ind..
0
0
Svar på denne tråd

Hos avlerne.
Forfatter: 
Dato:  22-04-2013 22:40

Når jeg skal købe hest tager jeg kontakt til nogle af de avlere, der har en hoppestamme jeg godt kan lide.

Jeg forhører mig, om de har noget, der svarer til det jeg søger. En enkelt gang har jeg kontaktet en berider, som jeg stolede på og vidste var garant for god ridning og købte en hest på hans anbefaling.

Jeg har endnu aldrig købt en hest der har været annonceret til salg. Jeg har købt den FØR den blev annonceret

Og havde jeg 50.000 kr. til en ny hest nu, ved jeg lige hvilken det skulle være. Jeg spottede den for to år siden hos avler og nu er den annonceret til salg. Uha, det er en dejlig hest.

Held og lykke med "heste-jagten".

MVH Britt

med dressurhesten "Camelina Kilen" :)

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2013 00:21

Jeg brugte alle de nævnte hjemmesider, men googlede osse lidt.

Jeg havde snakket med min smed, han kommer rigtig meget rundt.

Der gik heller ik mange dage, før han ringede om en hest.

Den opfyldte mine krav + nogle af mine ønsker.

Den tog jeg ud og kiggede på (det var 2. hest jeg sku se)

Og jeg synes hun var en skøn dame.

Jeg endte med at købe hende, efter en prøvetur mere.

Så din smed, hvis du har en pt. ka være et godt kort på hånden.

Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

Rambo Wug 155cm med 370g sælges

0
0
Svar på denne tråd

heste salg
Forfatter: 
Dato:  23-04-2013 12:50

Jeg kigger altid paa everhorse.dk, HN or Ridehesten.

Held og lykke med jagten!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider