Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

bondefangeri?
Forfatter: 
Dato:  22-11-2005 08:57

Jeg købte et bid på MPL til 50 kr + 42kr i porto, som jeg overførte til sælgers konto. Igår modtog jeg så en tom kuvert, frakeret med 16,50 kr.

Intet bid, men kuverten er revnet i den ene ende, så det er vel faldet ud.

Jeg ringer til postdanmark, men de har ikke fået indleveret noget bid. Så skriver jeg til sælger, at kuverten er tom og kun frankeret med 16,50, selvom hun har krævet 42 kr i porto. Og jeg vil gerne have mine 92 kr retur, da jeg ikke har fået noget bid, og det må være hendes ansvar, når hun ikke har sendt det som pakke, som aftalt.

Men nej, hun "tror jeg er ude på at fuppe hende", som hun skriver, og vil kun tilbagebetale 25 kr i porto!

Medmindre jeg kan få "min post mand" til at skrive under på, at kuverten var tom. Jeg mener bare, at hvis hun havde sendt bidet som pakke, kunne posten ikke aflevere det, hvis jeg ikke var hjemme, og så havde jeg jo set det med det samme.

Kan det virkelig passe, at jeg skal betale 67 kr for en tom kuvert?!!

Er det mig, der er helt galt på den?

0
0
Svar på denne tråd

Track.
Forfatter: 
Dato:  22-11-2005 09:45

Hmmm et bid koster mig bekendt mere end 16,50 at sende? det lugter lidt af at biddet aldrig har været i pakken..

Hvis aftalen er at vedkommende skulle sende det som pakke og du skulle betale for det og hun så har sendt som brev, så mener jeg noget af fejlen ligger hos sælgeren og at hun derfor må hoste op med differencen, at sende som pakke giver dog ingen garanti for at varen er hel, men at man kan følge pakken på track & trace..

Venlig hilsen Gitte

Dressur video´er eller DVD´er købes til en rimelig pris ;-)

Gerne Kyra´s men andre har også interesse...

0
0
Svar på denne tråd

erstatning postdanmark
Forfatter: 
Dato:  22-11-2005 10:51
nu har jeg kigget på postdanmarks side, for at være helt sikker, og når man sender som pakke, er der forsikring på, for op til 4200kr, ved bortkomst eller beskadigelse.
0
0
Svar på denne tråd

Hendes problem
Forfatter: 
Dato:  22-11-2005 20:04

Du har betalt for at den skulle sendes som pakke. Hun har ingen bevis for at hun har sendt den.

Så det er hende som ikke har handlet efter aftale og jeg syntes at du er i din gode ret til at kræve dine penge retur.

Hilsen LeneJ

0
0
Svar på denne tråd

man skal efterhånden
Forfatter: 
Dato:  22-11-2005 20:24

VIRKELIG passe på!

Jeg købte forleden en refleksvest godt nok billigt, men forventede da den var nogenlunde pæn og brugbar.

Den ankom totalt laset og pjaltet. Der var mange mange huller og den var virkelig ikke bedre værd end skraldespanden.

Jeg kontakter sælger som siger hun har skrevet der var hul i. Fint nok sagde jeg så. Men hun havde jo ikke skrevet vesten var totalt laset og i stykker. Hun indvilliger i at give mig pengene retur da den ikke svarer til forventningerne.

Så giver hun mig kun pengene for vesten retur og ikke porto overhovedet, for hun havde jo sagt der var huller i. Ehm...hun kunne så måske lige have SAGT hun ikke ville give porto tilbage så havde jeg da bare smidt den ud og hun kunne have givet mig restbeløbet.

Jeg forstår virkelig ikke folk vil nedværdige sig til at sælge sådan noget der er direkte til skraldespanden og så ydermere lokke folk til at betalte halvdelen af varens pris i returporto uden at ville betale det tilbage!

Jeg går ikke i små sko, det er blot en principsag.

Håber hun har MEGET dårlig smag i munden!

0
0
Svar på denne tråd

du skal have
Forfatter: 
Dato:  22-11-2005 23:07

dine penge tilbage, ingen tvivl om det, så længe du har betalt hende for at sende som pakke, og hun sssignorerer det og sender som brev, for at tjene et par kroner xtra hvilket i mine øjne er SVINERI!!! Så du er den fulde ret til alle dine penge retur!!! (uanset om biddet er sendt , væk eller ej!!!

ja som GIBben skriver, skal man efterhånden passe på...

Pernille
;-D & ;-D
Berino
www.pylleogdan.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider