Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Zylkène - hest,hund og kat.
Forfatter: 
Dato:  16-03-2013 22:43

Jeg var i dag til Kæledyrsmesse i Fredericia og støder her på et genialt produkt - syntes jeg selv.

Men jeg har aldrig hørt om det før og måske sidder der en Hnèr der ude som kan hjælpe mig med mere info.

Det er et produkt som går ind og påvirker hjernen så dyret skulle blive mere rolig.

Man kan vælge to måder :

Hvis det skal virke over lang tid giver man en forholdsvis lav dosis - det være sig hvis man har en hund der er bange for nytårskrudt, eller skal vænnes til at være alene hjemme men er angst over for dette. En hest der er meget følsom i f.eks tilridning, tilvænning til udstyr osv.

Hvis det skal virke over kort tid:

Hvis hesten er bange for dyrlægen, el smeden, køre i trailer osv - har ikke lige nogle eksempler på hund/kat.

Mit problem er min hest som stresser meget når dyrlægen kommer - især her den sidste tid da han hver gang skal stikke i hende med nåle - hun hader det.

Jeg har selv avlet min hest og ved hun aldrig har haft dårlige oplevelser, og vi er nødttil at ligge bremse på bare for at vaccinere.

Til daglig er hun sød, rolig nem at have med at gøre, går fint i trailer osv - smeden er heller ik et problem, men så snart dyrlægens bil er i gårdspladsen spænder hun voldsomt op, og det lige meget hvilken dyrlæge vi bruger, resultatet er det samme.

Så ser jeg det her "vidundermiddel" som jeg tænker godt ville kunne bruges, da det ikke kan misbruges/overdoseres så der er ikke noget farligt forbundet i det her - en hest af hendes str skal ha 5 breve - til hvert dyrlægebesøg, og der er 20 breve i til 720 kr

Er der nogen der har prøvet det , og hvad er jeres erfaring - og virker det overhovedet - tænker det er som om det er for godt til at være sandt.

Yderlig var det tilladt at bruge til konkurrencer - dog må Danske galopheste ikke få det da det er på deres dopingliste ( damen på standen der fortalte mig det)

Jeg har ikke taget stilling til om det her er noget jeg vil bruge endnu, men hvis der er flere fortalere for det var det måske værd at gi det en chance og få en hest som ikke er bange for dyrlægen, damen på standen sagde man over tid ville kunne afkode hesten så den langsomt lærer at dyrlægen ikke er farlig.

R.I.P. Arina 29/4 1996 - 10/12 2009

Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!

0
0
Svar på denne tråd

Søg og du skal finde
Forfatter: 
Dato:  16-03-2013 23:08

Venlig hilsen Camilla

Optimalsadel

Salg af bomløse kvalitetssadler og tilbehør

0
0
Svar på denne tråd

Zylkène
Forfatter: 
Dato:  17-03-2013 12:30

Jeg har helt nyhøstede erfaringer

Har en hest der er kommet slemt til skade med et bagben, for at kunne lave sårrens og skifte bandage. Har det været nødvendigt med dyrlæge til at sedere og skifte forbindinger - det koster kassen

Så dyrlægen foreslog i mandags at jeg slog hesten ned for at spare penge, da jeg allerede har rundet de 20.000 kr. Og med næsten daglige dyrlægebesøg ville jeg skulle bruge mindst det samme beløb.

Hesten er haltfri, glad og frisk - men har 'bare' et stort sår, så jeg synes ikke det er en mulighed at slå den ned, jeg elsker jo dyret. Så jeg Googlede muligheder og fandt Zylkène

Tog ud og købte en æske (du kan købe det meget billigere i England) og hjem og gav straks hesten (ca 400 kg) 2 breve Zylkène i lidt mash, lidt over en time senere. Stod hun i vandspiltovet og blev spulet med vandslange (som er meget farlig), der blev vasket med sæbevand og der kunne bandageres

Der var da lidt protester, men slet ikke så meget som når hesten var bedøvet af dyrlægen - og hun havde et saligt blik i øjnene, hvor hun var mere søvnig og stresset med dyrlægens sedering.

Dagen efter samme procedure 2xZylkène, en lille time så det kunne virke - og endnu mindre uro.

Endnu en dag, men kun 1xZylkène - god ro på

Og i går tog vi så chancen uden Zylkène - og det var næsten endnu bedre

Hesten kan åbenbart ikke danne stresshormoner når den får Zylkène, og den 'lærer' at de ubehagelige ting ikke er helt så tossede endda. Hesten er jo helt vågen, men har en følelse af 'tilfredshed' i hovedet - og det har virket super på min hest.

Så jeg vil gerne anbefale produktet, det er ikke billigt - men for mig og min hest er der sparet oceaner af kroner, på at jeg selv kan behandle hende, - og ikke skal have dyrlægen ud mange gange om ugen. En pakke kostede for mig, mindre end at få dyrlægen ud (500+kørsel - og det er uden nogen form for behandling).

Du er velkommen til at skrive en PB hvis du vil vide mere

Mvh Justtine

0
0
Svar på denne tråd

Justtine
Forfatter: 
Dato:  17-03-2013 13:54

Har også kun gode erfaringer, bortset fra prisen, med Zylkene. Vil du ikke smide et link til hvor du køber i udlandet?

0
0
Svar på denne tråd

montana
Forfatter: 
Dato:  17-03-2013 17:31

Jeg har ingen erfaring med at købe fra England, da mit kendskab til Zylkène som sagt stammer fra denne uge (og jeg tror heldigvis ikke det bliver nødvendigt med mere lige pt.)

Men et kort Google gav mig denne side, hvor det tilmed ser ud til man kan købe enkelte doser :www.myvetmeds.co.uk/equine/+price::/ _all?sort=price_asc&am...amp;page=1

Og endnu billigere på denne side, hvor man dog ska reg. dyret - hvad jeg ikke helt ved hvad indebærer, men billigt er det: www.animeddirect.co.uk/zylkene- equine-1g-sachet-pack-of-20.html

0
0
Svar på denne tråd

erfaring fra nytår
Forfatter: 
Dato:  18-03-2013 09:23

Jeg brugte zylkene gennem nytåret til min varme unghest.

Jeg købte det på apoteket - købte pillerne til hunde som jeg åbnede og gave hende som pulver i foderet (der var udsolgt af det til heste).

Vi havde et fantatisk nytår, og det er bestemt ikke sidste gang hun har fået det.

Hoppen var rolig, afslappet modsat tidligere hvor hun har kampsvedt, løbet rundt og været til farer for sig selv og andre.

Mvh. Gitte

DesignofG.dk

StaldOlsen.dk

GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz

Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie
(- nu med den bedste part Andrea)

Prima avlshoppe sælges. ...

0
0
Svar på denne tråd

Super info
Forfatter: 
Dato:  18-03-2013 21:55

1000 tak for jeres input - tror at det her produkt er noget jeg har lyst til at prøve af. Håber virkelig min hest kan få stress tærsklen ned ved dyrlægebesøg.

0
0
Svar på denne tråd

Genialt.
Forfatter: 
Dato:  20-03-2013 11:09

Havde jeg bare brugt det, da min Rumba stod med sårskade og forbinding m.m..

Men en hoppe som også hader nåle... feeedt.

Det er også super godt til hunde, katte og mennesker . Min venindes datter brugte det engang imod eksamens angst. Datteren er super dygtig, kan sit stof, men stresser let op til eksamens. Ingen stress = velfortjent karakter.

Kilden

~Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08

Heste er en dyr hobby, men billig terapeuter.

0
0
Svar på denne tråd

Kun prøvet til kat
Forfatter: 
Dato:  22-03-2013 10:34

Min søster har prøvet det til sine katte, når de skulle transporteres, da ingen er dem er ovenud begejstrede for at køre i bil.

Da de er et par ordentlige "bamser", har de faktisk fået den dosis, der normalt skal bruges til en lille hund (det er altså dyrlægens anbefaling - det er ikke noget, vi selv har eksperimenteret med! ).

Nu har vi efterhånden prøvet det ved adskillige lejligheder, og det eneste, vi kan vurdere er, at det er penge ud af vinduet!

Det har absolut INGEN effekt på kattene - de er lige urolige, uanset om de har fået det eller ej.

Hvordan det virker på heste, kan jeg ikke udtale mig om - det er ikke afprøvet.

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd

dyrlægens erfaring
Forfatter: 
Dato:  22-03-2013 19:05

Jeg snakkede med min dyrlæge om det da han var her for at vaccinere lige efter nytåret.

Han sagde også at nogen ingen effekt ser, mens andre ser stor effekt.

Så man skal ikke nødvendigvis forvente et vidundermiddel - men når det så er sagt, så gik min hoppe fra at springe rundt, ind i væggen og kampsvede til at stå og spise wrap og blive nusset.

Der var det et vidundermiddel...

Mvh. Gitte

DesignofG.dk

StaldOlsen.dk

GO Filique

Feldholms Doughty

0
0
Svar på denne tråd

obs obs
Forfatter: 
Dato:  24-03-2013 11:49

arina:

vær lige obs på at din hest IKKE skal have 5 breve.

din hest skal have 10 mg per 100 kg hest. hvert brev indeholder 50 mg. altså 1 brev til 500 kg hest og vejer den over gives op til 2 breve.

mvh kjestine

med de skønneste rababer muler. Drengene Hidalgo og søn Hazim. Damerne Svalebo Diztanie og Petunia.

0
0
Svar på denne tråd

Lidt vigtig observation
Forfatter: 
Dato:  24-03-2013 13:47

Tak for info - jeg har kun snakket med damen på messen - det var hende der nævnte at min hest så skulle ha 5 breve som en engangs dosis så hun var mere afslappet ved dyrlægebesøg - i min verden lød det af meget - men kan nu se at du har ret i at der slet ikke skal så meget til som jeg i 1. omgang gik og regnede med og derfor vil det heller ikke være så dyr en løsning som først antaget - for prisen var 720 kr for en kasse men dog med 20% rabat ved køb inden 1/4 (tror jeg det var.

Men 1000 tak for den vigtige information - men mon ikke jeg havde kunne læse mig til den rigtige dosis hvis jeg vælger at købe en pakke. Det håber jeg ihvertfald.

0
0
Svar på denne tråd

har det altid herhjemme
Forfatter: 
Dato:  25-03-2013 08:11

Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg til hver en tid vil bruge naturlige og alternative produkter hvis jeg finder det gavnligt.

Jeg kan sagtens finde alternativer, men jeg har altid produktet stående herhjemme.

Har jeg en hest der kommer til skade er det et unikt produkt så jeg kan kommer til at undersøge ordentligt, hurtigt

ved smede og dyrlægebesøg til nervøse heste, hvor vi måske ikke lige havde regnet med at det ville blive et problem - så giver jeg produktet og kort tid efter kan hesten ordnes.

men det er medicin og jeg vil ikke bare give hestens det hvis jeg kan finde en bedre anden løsning.

så jeg har det som ekstra sikkerhed

jette

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

0
0
Svar på denne tråd

ikke til mennesker
Forfatter: 
Dato:  25-03-2013 08:13

Jeg vil dog aldrig anbefale det til mennesker, og bestemt ikke til børn der skal til eksamen, der findes mange andre måde at kommer over sådan en angst

se link http://www.cfab.dk

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

0
0
Svar på denne tråd

Vær obs på dosis
Forfatter: 
Dato:  25-03-2013 10:33

Der er flere forskellige måde at dosere på.

Doseringen pr. kg hest varierer, alt efter om der er tale om enkeltpåvirkninger eller længerevarende forløb.

Se evt. på

www.zylkene.dk/heste/anvendelse

Enkeltpåvirkninger

www.zylkene.dk/heste/dosering

Længerevarende påvirkninger

www.zylkene.dk/heste/ dosering_l%C3%A6ngerevarende

Mvh. Gitte

DesignofG.dk

StaldOlsen.dk

GO Filique

Feldholms Doughty

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider