Jeg var i dag til Kæledyrsmesse i Fredericia og støder her på et genialt produkt - syntes jeg selv.
Men jeg har aldrig hørt om det før og måske sidder der en Hnèr der ude som kan hjælpe mig med mere info.
Det er et produkt som går ind og påvirker hjernen så dyret skulle blive mere rolig.
Man kan vælge to måder :
Hvis det skal virke over lang tid giver man en forholdsvis lav dosis - det være sig hvis man har en hund der er bange for nytårskrudt, eller skal vænnes til at være alene hjemme men er angst over for dette. En hest der er meget følsom i f.eks tilridning, tilvænning til udstyr osv.
Hvis det skal virke over kort tid:
Hvis hesten er bange for dyrlægen, el smeden, køre i trailer osv - har ikke lige nogle eksempler på hund/kat.
Mit problem er min hest som stresser meget når dyrlægen kommer - især her den sidste tid da han hver gang skal stikke i hende med nåle - hun hader det.
Jeg har selv avlet min hest og ved hun aldrig har haft dårlige oplevelser, og vi er nødttil at ligge bremse på bare for at vaccinere.
Til daglig er hun sød, rolig nem at have med at gøre, går fint i trailer osv - smeden er heller ik et problem, men så snart dyrlægens bil er i gårdspladsen spænder hun voldsomt op, og det lige meget hvilken dyrlæge vi bruger, resultatet er det samme.
Så ser jeg det her "vidundermiddel" som jeg tænker godt ville kunne bruges, da det ikke kan misbruges/overdoseres så der er ikke noget farligt forbundet i det her - en hest af hendes str skal ha 5 breve - til hvert dyrlægebesøg, og der er 20 breve i til 720 kr
Er der nogen der har prøvet det , og hvad er jeres erfaring - og virker det overhovedet - tænker det er som om det er for godt til at være sandt.
Yderlig var det tilladt at bruge til konkurrencer - dog må Danske galopheste ikke få det da det er på deres dopingliste ( damen på standen der fortalte mig det)
Jeg har ikke taget stilling til om det her er noget jeg vil bruge endnu, men hvis der er flere fortalere for det var det måske værd at gi det en chance og få en hest som ikke er bange for dyrlægen, damen på standen sagde man over tid ville kunne afkode hesten så den langsomt lærer at dyrlægen ikke er farlig.