Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Equioil omega 3-6-9 billigst hvor??
Forfatter: 
Dato:  01-03-2013 19:21

Min hoppe får Equioil omega 3-6-9, og min første dunk, som jeg købte af dyrlægen er snart slut.

Er der nogen der ved hvor det er billigst at købe henne på nettet?

Mette

Højvangs Lumina

Elbækgaards A'moon

Elbækgaards Roma Nova TIL SALG!

Mor til Mie d. 9/3-2010

Mor til Ditte d. 15/9-2011

0
0
Svar på denne tråd

Det billigste
Forfatter: 
Dato:  01-03-2013 19:23

Det billigste jeg har fundet det til (bruger det også - det er SÅ godt, virker både på kløe og hesten knækker ikke så meget i leddene mere), er 418 kr for 5 liter. :)

www.gaerum-dyreklinik.dk/produkter- til-hest/hudprodukter-kl%C3%B8e-m-m/ equioil-omega-sommereksem/

0
0
Svar på denne tråd

omega 3 6 9
Forfatter: 
Dato:  03-03-2013 07:03

Jeg bruger den fra NAF, den koster det halve af Equioil (250,- for 5 l) og så vidt jeg ved kan de det samme.

VH Karin

"Der er ingen situation, der ikke kan ændres"

Desmond Tutu

0
0
Svar på denne tråd

Det er bestemt
Forfatter: 
Dato:  03-03-2013 09:05

ikke det samme, den fra NAF er med soja og det er ikke alle der har godt af det...

0
0
Svar på denne tråd

Omega 3
Forfatter: 
Dato:  03-03-2013 19:50

Equioil omega er med et ekstremt højt indhold af omega 3. De deklarerer ikke engang indholdet af omega 3 på den fra NAF. Se EQUIDAN VETLINEs stand på hest & rytter. Der er helt sikkert omegaoil med... Eller http://www.equidan.dk på Web shoppen.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-03-2013 09:22

Tak

Jeg er kun interesseret i Equioil.

Min hoppe har sommereksem, og det skulle efter sigende være super til disse heste. Hun har fået det siden august 2012, så håber at det viser sig at virke om en måneds tid ;-)

Mette

Højvangs Lumina

Elbækgaards A'moon

Mor til Mie d. 9/3-2010

0
0
Svar på denne tråd

naf er ikke
Forfatter: 
Dato:  04-03-2013 17:15

NAF er ikke det samme. Der må de få 3 dl om dagen.

Equioil er MAX 2 spsk, så også god til nøjsomme!

Min kan ikke lide sojaolie, så tør ikke prøve NAF.

Men equioil er bare så godt. Man kan jo ligefrem høre forskellen (ikke så meget knækken i led) og den klør sig heller ikke så meget mere.

Den har også sommereksem, og klør sig også en smule om vinteren.

0
0
Svar på denne tråd

Equioil
Forfatter: 
Dato:  06-03-2013 08:02

Jeg har haft stor succes med at bruge Equioil Omega 3-6-9 til en hoppe med sommereksem, som faktisk kom til at gå hele sommeren uden eksemdækken.

Det første år startede jeg med at bruge olien midt på sommeren. Der fik jeg en effekt, men ikke god nok til, at jeg kunne undgå dækkenet helt.

Andet år startede jeg i januar måned, da mitterne er mest aktive i april og oktober. Her fik jeg en meget tydelig effekt, da jeg startede med olien tidligere, og det var kun i de 2 måneder mitterne var mest aktive, at hesten var pakket ind. Eksemdækkenet fik jeg slet ikke brug for det år, men regndækken med hals gik hesten med i april og oktober.

Så jeg vil anbefale dig, at starte med det hurtigst muligt for at få en effekt i år, da du er lige sent nok ude med det.

Efter det andet år begyndte hesten, at få olien hele året.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-03-2013 10:54

Min hoppe har fået det siden august sidste år, så jeg håber jeg kan se en effekt i år. Jeg tør dog ikke rigtigt lade hende gå uden eksemdækken, for hvad nu hvis hun begynder at klø??!

Mette

Højvangs Lumina

Elbækgaards A'moon

Mor til Mie d. 9/3-2010

1
0
Svar på denne tråd

jeg ville
Forfatter: 
Dato:  09-03-2013 13:59

Jeg ville heller ikke turde lade min gå uden insektdækken!!

Selvom jeg kan se, equioil har hjulpet meget.

Du kan altid prøve en dag, der ikke er mange mitter (blæsevejr, eller kraftig regn. Men ellers ville jeg heller ikke turde.

Når man har set, hvor desperate, de bliver. Men man kan jo prøve i etaper, tage halsen af dækkenet etc., og se, om det går.

Ved min kan man se det med det samme, hvis det ikke går.

0
0
Svar på denne tråd

Eksemdækken
Forfatter: 
Dato:  10-03-2013 08:41

Om I tør eller ej, kan jeg jo ikke bestemme. Men jeg turde godt og tror hesten var glad for at slippe for dækkenet.

Jeg startede med at tage det af på dage med blæsevejr og/eller regn. Efterhånden var det af i længere og længere tid. Var der mange mitter i luften, så stod hun bare på stald om aftenen efter hun var redet, og så blev hun lukket ud til de andre igen ved midnatstid.

For at forhindre kløe blev hesten dagligt smurt ved man og hale med Itch Stop salven - det virkede super godt :-)

0
0
Svar på denne tråd

equioil
Forfatter: 
Dato:  10-08-2013 22:03
Min sommereksem hest begyndte med equioil i april. Nu skal vi igang med en ny 5 liter dunk. Bør man blive ved at give hele året, og kan hesten godt tåle det? Kan den evt gå hen og blive imun, eller får den mon bare ekstra sund og smidig hud? Tør jo næsten ikke stoppe, da det er første år han stadig har man og hale :-)
0
0
Svar på denne tråd

bedst og billigst
Forfatter: 
Dato:  11-08-2013 08:58

det bedste og biligste du kan gøre er at se på deklarationen, så du får ordentlig omega 3-6-9 og ikke bare noget der minder om - og så skal du gå efter den olie der skal doseres mindst af.

du kan købe billige olier hvor du skal give flere dl. af gange og dyre olier hvor du kan nøjes med 30 ml. så kan du selv se hvilken der er billigst i brug.

jette

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

0
0
Svar på denne tråd

equioil
Forfatter: 
Dato:  11-08-2013 22:37
Equioil skulle jo være helt fantastisk, og han skal kun have et pump i døgnet, altså 30 Gram. Jeg er mere nysgerrig om, han må få den året rundt, eller man skal holde pause :-)
0
0
Svar på denne tråd

jjjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 00:24

Vores pony får Equioil 3-6-9 året rundt, 15 ml

Kærlig hilsen

Charlotte Bursche

0
0
Svar på denne tråd

hele året
Forfatter: 
Dato:  12-08-2013 06:33

du kan sagtens give omega 3-6-9 olie hele året, det er der intet problem i.

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

0
0
Svar på denne tråd

solanum olie
Forfatter: 
Dato:  14-08-2013 18:21

hej

jeg bruger solanum omega 3-6-9 og ingen soja olie i

5L koster 328kr kan købes hos Gribskov foderhandel, og han har andet til hest også.ligger i hillerød.

0
0
Svar på denne tråd

Sprgml til Heidi Rasmussen
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 09:28

Hvor meget solanum olie skal der tildeles pr. dag?

0
0
Svar på denne tråd

100 ml
Forfatter: 
Dato:  21-08-2013 09:37
Til en hest per dag. Og omega 3 indholdet er ikke deklareret...
0
0
Svar på denne tråd

NAF olien
Forfatter: 
Dato:  22-08-2013 10:05

der står altså 2-3 spiseskefulde på deklarationen over daglig tilførsel- ikke 3 dl som en anden skriver.

Men ja alm madolier er der mange der tildeler ca 3 dl pr dag af som ofte udgør en FE, men ikke specialolier, her ønsker man jo ikke flere FE som sådan men de andre gode ting olierne indeholder.

Karina.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger også...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2013 11:42

Equioil, men har hørt, at omega 6 skal man være varsom med, for de får rigeligt i alm. foder.

Nogen som har hørt/ved noget om det??

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider