Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Købt brugt trailer-gode råd?
Forfatter: 
Dato:  17-02-2013 14:19

Hej allesammen..

Har i nogen gode råd/fif til når man skal kigge på brugt hestetrailer.. Hva skal man være obs på?

Ved man skal tjekke bund og evt sider.. Men hva skal man ellers kaste et blik på?

på forhånd tak:-)

Mvh Tanja

0
0
Svar på denne tråd

bremser
Forfatter: 
Dato:  18-02-2013 09:43

tjek bremserne- de kan være dyre at skifte, alle ledninger lige så.

Tjek den ikke er slået skæv. (kan ske hvis en hest går amok eller man påkører noget)

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Brugt trailer
Forfatter: 
Dato:  19-02-2013 17:22

Hej Tanja !

Jeg arbejder ved et heste-trailer-center.

Ved køb skal du, som der er blevet skrevet, kigge efter bremser mv.

Er traileren over 5 år, skal den synes ved salg.

Forlang i det tilfælde, at sælger får den synet, så står du ikke med den udgift der som regel løber op i 6-10 tusinde kroner.

Vi ser tit, - desværre, folk der køber en brugt trailer, og så står med en kæmpe regning på nye bremsetromler, bremsebakker, bremsekabler, hjullejer, dæk, bremseanordning fortil osv.

MVH

Helene

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  20-02-2013 11:53

Hehe, ja så har jeg måske lige frem været "heldig"?. ;)

Jeg købte en brugt hestetrailer fra 1998, kørte den til syn, og endte med en betinget godkendelse.. Den manglede 1 refleks fortil, og skulle have nye vægttavler, da den blev vejet ned. ;)

Så udover selve synet var den samlede udgift omkring 100.- i reservedele. ;)

Men ja, ofte tror jeg faktisk at lidt småproblemer i træværket er nemmere og billigere at ordne ned feks. at skulle skifte bremser, lygter osv.. Og der KAN altså fint køres med en trailer, selvom den er lidt "blød" i træet rundt omkring. ;) Til gengæld KAN man ikke undvære gode dæk, bremser og lys. ;)

Billede

Sådan her ser min ud, efter en god gang vask og rengøring, samt fjernelse af et "Stald-navn" på toppen.. Den står mig i ca. 16.000.- nu inkl. syn, nedvejning og omregistrering, og kører fint. :)

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider