Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Køb og tilpasing af sadel??
Forfatter: 
Dato:  16-02-2013 16:16

Nogen der kan anbefale en sadelmager eller rideudstyrsbutik, som både sælger og tilpasser sadlen til hesten? Gerne en med lidt gode rabatter, da jeg skal bruge to sadler!

Jeg forventer at sadlerne skal være af mærket kentauer eller windsor, er dog heller ikke afvisende overfor bates. Både nye og bruge sadler har interesse.

Jeg læsser hellere hestene og kører til Sønderjylland, end jeg bruger den nærmeste med dårligt resultat. Men hvor er den bedste sadelforhandler i Jylland eller på Fyn??

Kom gerne med indput. Og også til, hvis der er en sadelmodel ejg har overset. Begge sadler skal bruges til 3 års heste, dvs. både tilridning og videre ridning.

Og kravene fra min side er dressursadler, hellere for flad end for dybt sæde, og små knæpuder. 16,5 " Begge hypper har meget markeret manke der skal tages hensyn til, og derudover er den ene meget muskuløs allerede nu, så hun kræver en bred model.

Kom gerne med indput

Stutteri Sejlstrup

Avl af welsh sec. A og sec. F

http://sejlstrup.123hjemmeside.dk/

0
0
Svar på denne tråd

går ikke
Forfatter: 
Dato:  17-02-2013 12:24

Jeg vil jo til enhver tid anbefale Kit H. Hansen, bor vist i Jelling, mener jeg(?) i hvert fald i midtjylland. Hun er mærkeuafhængig, har et stort netværk, kender til engelske forhandlere/exchanges, siger sin helt ærlige mening, har forstand på det og har hestens velvære for øje. Hun siger selv, hun ikke er den store sælger, men henviser tit til andre.

Men hvis du er låst fast på 3 bestemte mærker, er hun nok ikke den rette. Så må du jo kontakte forhandlere (sælgere) af netop de mærker. Hvad med at tage til Hest&Rytter her primo marts og snakke med sælgerne. Der er vel langt over 200 forskellige sadelmærker derude i verden.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-02-2013 12:32

Vil også anbefale Kit Hansen.

Var igennem 4 andre sadelmagere, med utallige fejlkøb til følge, før jeg prøvede Kit og vupti - så havde jeg sadler der passede.

Har lige været så dum, at lade en anden sadelmager (kom i stalden, så tænkte det var dejligt nemt) lægge ny stopning i min sadel. Jeg fik den tilbage fuldstændigt skæv, ringede og klagede, fik at vide jeg skulle komme med den (90 km kørsel) var ude med den, hentede den igen efter 2 dage og den var stadig skæv, kunne overhovedet ikke ligge på hesten. Jeg kontaktede så Kit, som så har ordnet den og nu har jeg en sadel, der bare passer igen.

Så jeg er gået tilbage til, at INGEN andre end Kit rører mine sadler!!!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-02-2013 13:27

Jeg siger også Kit...

Men hun kan være lettere håbløs at få fat i!

Vi har købt et par sadler gennem hende, den ene en springssadel som hun normalt ikke forhandler.

Den anden tog hun hjem fordi der ikke er ret mange andre forhandlere af de sadler i Danmark.

Vi har købt en Prestige Arezzo og en Santa Cruz Celine (springsadler) til vores heste, og derudover har jeg en Supreme (dressur) til min også.

Jeg synes nemlig ikke min Supreme er specielt behagelig at springe i.

Min gamle dressursadel kunne jeg uden støre vanskeligheder springe 80 cm baner i, men lige i den her.. det synes jeg ikke er det fede.

Har ikke så meget at sætte på hende.

Synes generelt hun gør det godt og er super dygtig til at tilpasse sadlerne så de ligger på hesten bagefter.

Jeg har kun en eneste gang - og det er faktisk nu her - oplevet, at den ikke har ligget som støbt på hesten efter en omstopning, men det kan løses ved en fterfyldning.

Men vær lige klar over, at det kan være lidt af en opgave at få fat i hende..

Men bortset fra det.. så er hun dygtig.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider