Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Forsikring?
Forfatter: 
Dato:  10-02-2013 09:25

hej alle.

Jeg er igang med at købe mig en ung dressurhest, ikke som sådan noget fancy og forholdvis billig max 20.000

jeg tænker nu hvor og hvilken forsikring der ville egne sig til mig(os)?

Så jeg ville gerne hører om jer anders forsikringer, hvad de dækker og pris og hvilket forsikringsselskab :)

På forhånd tak!

A horse is God's gift to mankind

0
0
Svar på denne tråd

Ud over...
Forfatter: 
Dato:  10-02-2013 14:01

Ud over den lovpligtige ansvarsforsikring, så har jeg fravalgt at forsikre mine heste, alle "billige" heste til 8-15.000 kr.

Dette har jeg gjort ud fra flere overvejelser.

Alle heste er købt kontant, dvs for ikke lånte penge, så jeg kan tåle et økonomisk tab, uden at skulle betale af i årevis på en hest, som er aflivet.

Jeg har råd til at trække et rimeligt stort beløb til dyrlægebehandling ud af min daglige økonomi, uden at skulle "tænke mig om".

Jeg er meget bevidst om, hvilken behandling min hest evt skal igennem, så fx tarmslyngsoperation, tildrenbehandling o.l. er ikke noget jeg vil udsætte mine heste for.

Til gengæld har jeg mulighed for at have dem stående hjemme, hvis de fx skal stå stille i et år pga en seneskade.

Jeg har set lidt for mange heste blive trukket igennem månedsvis forløb med specialbeslag, smerter o.l. før forsikringen vil udbetale penge på dem.

Den seneste er en veninde, hvis 7 års hest var solgt, men desværre blev halt i prøveperioden, blev taget i rgt og viste sig at have spat i begge bagben. Hesten var forsikret for 20.000 kr, men forsikringen forlangte den skulle stå et år, før de ville tage den hvis den stadig var halt.

Hun fik den aflivet dagen efter beskeden ! For bare i opstaldning, smed m.m ville den jo forlængst have brugt forsikringpengene op efter et år. Og da det ikke var en hest hun ønskede at beholde på sigt, så var det jo alligevel umuligt at tjene lidt penge på at sælge en hest med spat - så aflivet blev den.

Så jeg forsikre altså ikke mine heste !

Kan man ikke betale en uforudset dyrlægebehandling på 5-10.000 kr, så ville jeg sørge for at sygeforsikret hesten.

mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Enig med Charlotte
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 10:25

Det er nogle rigtig gode overvejelser at gøre

Jeg opsagde også mine forsikringer for nogle år siden, da jeg ikke følte jeg fik "valuta" for pengene. Hver gang jeg havde brug for den sygeforsikring, så var der altid et eller andet forbehold i deres betingelser, der gjorde at jeg ikke fik noget dækket eller også var selvrisikoen bare så høj, at der næsten ikke var noget tilbage.

Jeg gav 80.000 for min hest og jeg havde alligevel ikke råd til at forsikre ham for så mange penge, så jeg ville jo alligevel aldrig få sådan en hest igen. Så da forsikringsselskbet hævede præmien, valgte jeg at sige den op.

Men havde jeg haft en hest, som ofte blev skadet ville jeg nok lige have tænkt mig om en ekstra gang. 7-9-13 har jeg kun haft brug for akut dyrlæge 2-3 gange, siden jeg har opsagt forsikringen. sS jeg har sparet mange penge vil jeg mene :-)

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Design for Pets

Lækkert udstyr til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge,

samt alt i tilbehør til katte

0
0
Svar på denne tråd

Super gode svar
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 12:33

okay jeg må indrømme at det var ikke de slags svar jeg havde forventet! :)

ment som ta jeg faktisk troede at de fleste havde deres heste forsikret, men jeg kan da godt se jeres begrundelser giver mening!

altså jeg skal jo have foretaget en handelsundersøgelse og taget rgt. så hvis der ingen anmærkninger er anbefaler i ingen eller kun sygeforsikring? :)

jeg sætter pris på jeres uddybende svar! det er en stor hjælp- det er en jungle med alle de forsikringer

A horse is God's gift to mankind

0
0
Svar på denne tråd

Lidt mere....
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 12:48

Lidt mere at tage med i overvejelserne.

Hvor har du tænkt at opstalde din hest henne ?

Et sted med mange heste på må folde = større risiko for skade.

Et sted hvor der ikke gives særlig meget grovfoder = større risiko for kolik og/eller mavesår.

Hvordan har du tænkt at ride - er du meget OBS på varieret ridning på bla hårdt underlag.

Flytter du opstaldningssted, hvis ridehusbunden er for dyb eller for glat ?

Hvor "pyller"/erfaren er du ifht skader ? Jeg har haft heste igennem snart 30 år, og er uddannet sygeplejerske, så jeg bliver jo ikke panikken pga et sår, og ved hvornår jeg skal tjekke for hovbyld osv.

Nu skriver du, at du ser efter en ung dressurhest - her er vallakker oftere udstaffer skrammer, mens jeg oplever at hoppen enten ikke kommer til skade, eller også kommer mere voldsomt til skade.

Min dyrlæge anbefaler, at man det første år man rider en hest har den uanvendelighedsforsikret, og holder den 1 år, så skal den nok holde videre frem.

Men som sagt er det jo sådan, at man forsikre sig fordi man gerne vil være tryg - og derfor er det jo sådan at det som gør mig tryg ikke nødvendigvis er det som gør dig tryg.

Og jeps jeg har mistet en 3 års til tarmslyng, og havde han nu bare været forsikret så.....

mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

bummelum....
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 20:43

Jeg har min hoppe liv- og uanvendelighedsforsikret + sygeforsikret ved Tryg.

Det er egentlig hovedsagligt pga. sygeforsikring, at hun er er forsikret.

Man skal som minimum have en livsforsikring, for at kunne sygesikre hesten ved Tryg.

Men Tryg er altså meget nemme at have med at gøre, når det kommer til deres sygeforsikring.

De har to slags sygeforsikringer.

Jeg har den, som koster 2400 om året ca og den dækker 75 % af regningen når det er noget akut (dvs. en selvrisiko på 25 % per regning). Og dækker op til 25.000 om året (såfrem hesten er livsforsikret for 25.000. Er den kun livsforsikret for 20.000 om året, så er der kun sygedækning op til de 20.000 også om året).

Der er en dyrere en til ca. 4500 om året, med 2500 kr i selvrisiko per år - derefter dækker den regninger 100 %. JEg mener at den årligt kan dække op til 45.000 eller 50.000 kr (igen afhængigt af hvor meget hesten er livsforsikret for).

Jeg ville ikke undvære forsikring, men jeg har så heller ikke mange penge til at stå, hvis det virkelig skulle brænde på.

Hilsen LouiseN

Langsomt er hurtigt

0
0
Svar på denne tråd

bummelum....
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 20:44

Jeg har min hoppe liv- og uanvendelighedsforsikret + sygeforsikret ved Tryg.

Det er egentlig hovedsagligt pga. sygeforsikring, at hun er er forsikret.

Man skal som minimum have en livsforsikring, for at kunne sygesikre hesten ved Tryg.

Men Tryg er altså meget nemme at have med at gøre, når det kommer til deres sygeforsikring.

De har to slags sygeforsikringer.

Jeg har den, som koster 2400 om året ca og den dækker 75 % af regningen når det er noget akut (dvs. en selvrisiko på 25 % per regning). Og dækker op til 25.000 om året (såfrem hesten er livsforsikret for 25.000. Er den kun livsforsikret for 20.000 om året, så er der kun sygedækning op til de 20.000 også om året).

Der er en dyrere en til ca. 4500 om året, med 2500 kr i selvrisiko per år - derefter dækker den regninger 100 %. JEg mener at den årligt kan dække op til 45.000 eller 50.000 kr (igen afhængigt af hvor meget hesten er livsforsikret for).

Jeg ville ikke undvære forsikring, men jeg har så heller ikke mange penge til at stå, hvis det virkelig skulle brænde på.

Hilsen LouiseN

Langsomt er hurtigt

0
0
Svar på denne tråd

Fravalgt...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 07:56

Her er den blevet fravalgt da jeg synes det blev alt for dyrt med den, og selvrisikoen blev alt for stor. Så synes ikke det kunne betale sig.

0
0
Svar på denne tråd

Helt enig med Morgan..
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 08:36

jeg har ingen anden forsikring end den lovpligtige..

Jeg har lagt 40.000 kroner da jeg havde forsikring på min ridehest.. Han var forsikret til 20.000 kroner og dyrlægen ser vi helst ikke i stalden, udover til det vi alligevel ikke fik noget for.!

Så det var 100% underskud og jeg opsagde alt.. Og at forsikringen så var stædig, og grådig, gjorde bare valget endnu nemmere.. Og sætter nu pengene ind på en dyrekonto til hvis der kommer en dyrlæge regning, nu betaler jeg endda vac, tandrasp, ormekur fra den konto..

Jeg kan også snildt finde 10.000-20.000 i mit budget hvis jeg har behov for det, så jeg har det allerbedst uden..

Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

0
0
Svar på denne tråd

Bhutan
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 11:13

Jeg har lagt 2 heste ned det sidste 1 1/2 år uden at få en krone. Den ene fik lov at stå og lide et godt stykke over et år og de ville ikke godtage den og den anden ville de køre samme show på,men sagde stop med det samme. Udgifterne ved at holde dem i live overstiger langt over hvad de er forsikret for,også selvom de er forsikret for 100.000,- (mine var dog kun forsikret for 50.000,- Så ingen forsikring her og skal aldrig have det mere,sætter pengene til side istedet..

0
0
Svar på denne tråd

Forsikring
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 11:24

Jeg ville så aldrig turde have en hest uden sygeforsikring, men det ville så også knibe mig noget lige at hive 10-20.000 op af lommen til en dyrlægeregning. Jeg har været temmelig uheldig med alle mulige mærkelige skader, og har brugt min sygeforsikring rigtigt meget. Mine heste har også altid været uanvendelighedsforsikret, og jeg har fået forsikringen udbetalt uden problemer, hver gang det har været aktuelt. Jeg overvejer pt om jeg skal opsige min uanvendelighesforsikring og kun have liv- og sygeforsikring, men er ikke blevet helt enig med mig selv endnu. Dette er så fordi mit behov har ændret sig, og jeg skal ikke ud og købe en dyr dressurhest.

Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 13:34

Det er altid en god ide at have sin hest forsikret - i hvert fald sygeforsikret. Man kan ende med at spare rigtig mange penge (tag det fra en som den gang fik smidt en hest i nakken som jeg havde 6 år) Og han nåede at fejle en HEL del. Ville slet ikke kunne have klaret det uden min forsikring.

Jeg havde Tryg og var rigtig glade for dem (y)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider