Hej,
Det kan godt være, du må gå på kompromis med nogle af dine krav 
Amager er småt, foldene er små, vandstanden høj og hestene mange. Du skal være indstillet på at færdes ved vej for at nå enten ridehus eller natur - medmindre du vil stå et af de steder der ligger klods op ad Kongelundens Rideklub, som f.eks. raagaarden eller dortheasminde (som iø ikke er dragør).
1. Hvad angår skove, så er der groft sagt 3 muligheder ude ved dragør. Kongelunden, stranden og fuglereservatet.
"Gode ridestier" - tja - der er de ridestier, der nu engang er på amager, og dem deles alle amagerrytterne så mere eller mindre om - så det er ikke et spørgsmål om hvor du vælger at stå 
De forskellige hestesteder ligger så 1-20 minutters ridt fra hver af disse ting.
2. På samme måder er der 2 store rideklubber med ridehus:
Dragør-Store Magleby og Kongelundens Rideklub.
Der ligger så en række små hestesteder omkring disse, med alt fra 1-20 minutters ridt fra dem 
Derfor kan du sagtens finde et sted at stå med både natur og ridehus inden for rideafstand, men du skal nok være klar på noget trafik, og det er få steder, der har begge dele lige i baghaven, og næsten ingen af de små steder har egen ridebane - pladsen bliver som regel brugt til fold
Der ligger dog et sted ved Nordre Dragørvej, som har prioriteret ridebane - endda en supergod en - men her er foldene også små.
Der er også Strandgaarden, som ligger tæt på Kongelunden, og har eget ridehus mm - men det er ikke Dragør.
Så som du kan høre, er det et spørgsmål om at prioritere.
Jeg vil selv prioritere foldene over alt andet - folde er klart det største problem på amager, især mht mudder. Tag ud og kig på dem, og vurder. Der findes virkelig nogle mudderhuller derude, men der findes også steder, som gør en indsats og f.eks. dræner eller kører grus ud.
Og så acceptere at ridebane og skov ligger en tur væk.
Raagaarden vil jeg bestemt ikke kalde et lille sted eller et sted med store folde.
Ud fra det du beskriver ville jeg nok tage et kig på Nyvang. Der er langt til skov, men rideområde (fuglereservatet) lige i baghaven og stranden inden for overskuelig distance - og der er OK folde efter amagerstandard og både ridehus og bane.
Tilmed er ridehuset ikke totalt overbelagt.
Det er nemlig en anden ting - du skal være klar på at dele ridehus med RIGTIG mange andre ryttere, hvis du rider i spidsbelastningen på fx KRK. En overgang var det også sådan, at alle skulle ride på samme volte, og så blev der byttet når en klokke ringede - det ved jeg ikke om stadig er sådan.
Sikke en smøre - håber du blev klogere.
I