Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Opstaldning dragør.
Forfatter: 
Dato:  11-02-2013 16:30

Er der nogen herinde, som kan anbefale en rigtig god hestepension nær Dragør.

Krav til stedet:

Helst et privat sted ,med få heste.

Store folde

Skov og gode ridestier

Ridehus ( ikke et must )

Oplyst god ridebane

Wrap/hø ad libitum

Godt fuldfoder ( kan evt. selv købe)

Store lyse bokse

God atmosfære i stalden

har kigget på markedspladsen, syntes ikke rigtig jeg fandt noget.

Man kan læse sig til meget,

dog ikke erfaring.

Hilsen
Lene

0
0
Svar på denne tråd

Raagaarden...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 12:44

Har været inde og kigge på Raagaarden`s hjemmeside.

Kan godt nok se at der er plads til mange heste, men det er jo ikke sikkert at der er så mange, og foldene ser rimelig store ud.

er der nogem som kender til stedet, og kan anbefale det?

dog ikke erfaring.

Hilsen
Lene

0
0
Svar på denne tråd

dragør-amager
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 14:09

Hej,

Det kan godt være, du må gå på kompromis med nogle af dine krav ;)

Amager er småt, foldene er små, vandstanden høj og hestene mange. Du skal være indstillet på at færdes ved vej for at nå enten ridehus eller natur - medmindre du vil stå et af de steder der ligger klods op ad Kongelundens Rideklub, som f.eks. raagaarden eller dortheasminde (som iø ikke er dragør).

1. Hvad angår skove, så er der groft sagt 3 muligheder ude ved dragør. Kongelunden, stranden og fuglereservatet.

"Gode ridestier" - tja - der er de ridestier, der nu engang er på amager, og dem deles alle amagerrytterne så mere eller mindre om - så det er ikke et spørgsmål om hvor du vælger at stå ;)

De forskellige hestesteder ligger så 1-20 minutters ridt fra hver af disse ting.

2. På samme måder er der 2 store rideklubber med ridehus:

Dragør-Store Magleby og Kongelundens Rideklub.

Der ligger så en række små hestesteder omkring disse, med alt fra 1-20 minutters ridt fra dem ;)

Derfor kan du sagtens finde et sted at stå med både natur og ridehus inden for rideafstand, men du skal nok være klar på noget trafik, og det er få steder, der har begge dele lige i baghaven, og næsten ingen af de små steder har egen ridebane - pladsen bliver som regel brugt til fold ;) Der ligger dog et sted ved Nordre Dragørvej, som har prioriteret ridebane - endda en supergod en - men her er foldene også små.

Der er også Strandgaarden, som ligger tæt på Kongelunden, og har eget ridehus mm - men det er ikke Dragør.

Så som du kan høre, er det et spørgsmål om at prioritere.

Jeg vil selv prioritere foldene over alt andet - folde er klart det største problem på amager, især mht mudder. Tag ud og kig på dem, og vurder. Der findes virkelig nogle mudderhuller derude, men der findes også steder, som gør en indsats og f.eks. dræner eller kører grus ud.

Og så acceptere at ridebane og skov ligger en tur væk.

Raagaarden vil jeg bestemt ikke kalde et lille sted eller et sted med store folde.

Ud fra det du beskriver ville jeg nok tage et kig på Nyvang. Der er langt til skov, men rideområde (fuglereservatet) lige i baghaven og stranden inden for overskuelig distance - og der er OK folde efter amagerstandard og både ridehus og bane.

Tilmed er ridehuset ikke totalt overbelagt.

Det er nemlig en anden ting - du skal være klar på at dele ridehus med RIGTIG mange andre ryttere, hvis du rider i spidsbelastningen på fx KRK. En overgang var det også sådan, at alle skulle ride på samme volte, og så blev der byttet når en klokke ringede - det ved jeg ikke om stadig er sådan.

Sikke en smøre - håber du blev klogere.

I

1
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 15:12

Tak jeg blev bestemt klogere.

Mht. Raagaarden skrev jeg Dragør fordi det stod der på deres hjemmeside.

ved godt billeder er taknemmelige, men de folde der er vist på hjemmesiden så store ud.

Strandgården er et ret lækkert sted, men der er 3-6 mdr ventetid.

Kan godt være at jeg skal kigge på Nyvang.

Jeg har foræret en af mine heste væk til en dame som bor i Valby og hjælper hende nu med, at finde et godt sted til ham, hun har bla. været ude på Strandgården og faldt pladask for stedet, men så var der lige ventetiden

dog ikke erfaring.

Hilsen
Lene

0
0
Svar på denne tråd

nyvang..
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 15:52

har kigget på Nyvang!s hjemmeside og det ser rigtig godt ud, så må man håbe de har plads, har givet beskeden videre:))

dog ikke erfaring.

Hilsen
Lene

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 21:08

synes Rågården er et afskyeligt sted.

for mange heste på foldene og mørke klamme stalde

det er en ridefabrik hvis eneste eksistensberettigelse er ridebanen og turmuligheder i omgivelserne,- ikke et ordentligt hestested...

*** Misssophie

0
0
Svar på denne tråd

Amager
Forfatter: 
Dato:  12-02-2013 21:33

Hej.

Der ligger en del små private steder ved siden af kongelunden, som har fine folde og stalde. Tror det nemmeste er at tage ud og kigge, da mange af de små steder ikke annoncerer:))ø

God jagt:)

0
0
Svar på denne tråd

Raagaarden
Forfatter: 
Dato:  13-02-2013 13:31

Tak for info. vedr. Raagaarden syntes heller ikke stalden på hjemmesiden så særlig indbydende ud:(

dog ikke erfaring.

Hilsen
Lene

0
0
Svar på denne tråd

kongelunden
Forfatter: 
Dato:  13-02-2013 13:37

På Krk´s hjemmeside kongenlunden.com linker de til de nærmeste opstaldningssteder bl.a. dortheasminde som har ret store folde.

Petersgården der ligger ved siden af har også pæne folde med ret få heste.

Signe

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-02-2013 13:38

Tak jeg har givet beskeden videre mht. at køre rundt og kigge og spørge.

dog ikke erfaring.

Hilsen
Lene

0
0
Svar på denne tråd

Viberupgård
Forfatter: 
Dato:  13-02-2013 15:37

Jeg vil til hver en tid anbefale Viberupgård. Jeg stod der 1½ år og hvis det ikke var fordi jeg flyttede til eget landsted, så havde jeg klar blevet der :)

På stedet er der plads til 8 heste, så det er et lille sted, men med store folde både vinter og sommer. Tia der har stedet er super sød og går meget op i hestens trivsel og velværd. Det er et selvpasser sted, så det kan desværre ikke opfylde dine krav :( Men hvis du har lyst så kan du finde stedet under hestepensioner. Ved at der PT er en boks ledig. Tag evt. en snak med hende. Hun er rigtig sød, og har virkelig hestens tav for øje :)

Vrinsk Vrinsk

Ea, Junior & Smartie

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-02-2013 13:40

Tak giver beskeden vidre:))

dog ikke erfaring.

Hilsen
Lene

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider