Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hvid hest hvid igen ??
Forfatter: 
Dato:  06-02-2013 13:05

Nogen der har nogle gode fif/produkter til hvordan man får en hvid hest hvid igen - Uden at vaske den ???

Min veninde har en skimmel, som ja åbenbart elsker at møge sig selv til, og den er simpelthen ikke til at få ordentlig ren.

Vaske den ville nok være det mest effektive, men det er ikke muligt lige nu.

Det drejer sig både om at få pelsen hvid og hvis der så også er noget som kan hjælpe på halen så ville det være fint også..

Goodbyes are not forever

Goodbyes are not the end

They simply mean I'll miss you,

until we meet again.

R.I.P. Dixie, Sille & Labsen <3

0
0
Svar på denne tråd

super clean
Forfatter: 
Dato:  06-02-2013 13:20

Jeg bruger to metoder hvis jeg skal plet rengøre min hvide hest, enten super clean fra blue hors eller vand og kartoffelmel, det afhønger lidt af tiden jeg har til rådighed, desværre synes jeg aldrig det har helt samme effekt som en vask har.

Halen vaker jeg jævneligt på min, også her om vinteren, oftest laver jeg en blanding med 1 liter vand og en ordentlig sjat flydende rød biotex, som så smørres ind i halens nederste del, og får lov at sidde der i 5-10 minutter inden det vaskes ud, er halen stadig meget beskidt får den en tur mere, og så vaskes der efter med almindelig hesteshampoo. og skal halen lige have en sidste tur, så bruger jeg kartoffelmel i den også og lader det sidde i flere timer inden det børstes ud.

Billede

Sådan ser han ud efter sådan en tur :)

Mvh

Mie

Med de tre skønne arabermuler, og nummer 4 med forhåbentlig ankomst i marts :)

Wrap fra 2 slet i år sælges, minibig, ca 300kg, priside ca 300 kr pr balle

0
0
Svar på denne tråd

Det ved jeg da noget om
Forfatter: 
Dato:  06-02-2013 16:41

Der er intet der virker ligeså godt som en vask. Halen kommer man ikke uden om at vaske og så længe man ikke vasker på haleroden bliver hesten ikke kold. Når det er sagt så tørrer de vældigt hurtigt når man gnider kartoffelmel ind-

Men nu var det jo ikke vask det handlede om. Det er ellers også en videnskab i sig selv at vaske dem hvide og ikke gullige.

Når jeg har vasket bruger jeg et produkt fra leovet der hedder curry white. Det tager det gullige skær.

Et trick jeg engang lærte af en af de rigtige top grooms til et internationalt stævne er at blande teak tree oil med vand og spraye på. Så kan man gnubbe pletter af med et rent håndklæde. Man kan sikkert også hælde det i halen og gnubbe den med håndklæde og få noget af på denne måde.

Med venstre hånd
Line

http://linebergmann.dk/

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  06-02-2013 19:01

Da jeg vaskede halen på min hvide - der brugte jeg simpelthen en spand varmt vand med neutral vaskepulver i. Blande rundt og så i med halen. :) Det virker altså. Gav den to gange og vupti, knald hvid hale.

Til alm. brug brugte jeg super cleaner fra Blue Hors til kroppen. Ellers kan man som regl strigle gule pletter væk med en god rund-gnubbe strigle og en smule let vand på.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

hvid hest
Forfatter: 
Dato:  06-02-2013 21:48
Ja jeg er også den lykkelige ejer af en lys skimmel. og der er næsten ikke andet end at vaske - her i den kolde tid pletvasker jeg, en god hesteshampoo på en fugtig svamp og så igang. Hesten bliver ikke særlig våd og hvis man lige gnubber efter med et håndklæde er den jo næsten tør igen - den bliver noget mere våd ved regnvejr og det plejer den at overleve :-)

Så lidt vask med måde, tager de næppe skade af. Men findes der et mirakelmiddel er jeg også meget interesseret :-)

------------------------------------ -------------------------------

Sælges:

Springhoppe, LA/MB-niveau, DV, 7 år, F. Colorado, Mf. Figaro

Team Seierø

0
0
Svar på denne tråd

Easy White
Forfatter: 
Dato:  07-02-2013 21:47

Easy white fra Veredus er perfekt plet fjerner,

sprøjtes på vent 10-15 sek tør væk med et håndklæde.

Nemmere findes ikke.... :-)

Virker både på møgpletter og tispletter.

Et uundværligt middel til ejere af hvide/Skimlede heste

0
0
Svar på denne tråd

Bedre end kartoffelmel..
Forfatter: 
Dato:  09-02-2013 11:54

Jeg har igennem flere år brugt kartoffelmel, når jeg havde en skimmel at motionere eller en hest med hvide sokker..

... men efter at have fået et tip fra en gammel frede-udstiller på Roskilde, er det simpelthen toppen..

Ganske alm. Foderkridt, købt i den lokale foderstof til 39,95 kr. for 25 kg.

Det virker fantastisk, min personlige erfaring er, at det virker langt bedre end kartoffelmel og så er det nemt at anvende.

Sammenlignet med da jeg som yngre red en tur i faxe kalkbrud, det gav fantastiske flotte aftegn efterfølgende.

Havde hende her med i Vallensbæk i august måned og det var fantastisk nemt at gnide ind i pelsen, før hver fremvisning.

Jeg tror ikke at jeg lyver, hvis jeg siger at hun var den hest på vallensbæk med de mest hvide aftegn :-) :-) (i hvertfald sammenlignet med dem vi så).

Billede

Team Dandanel

"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Med hestene
Yatzie Dandanel 28-05-10 e. De Noir
High-Line Dandanel 08-04-08 e. Hotline

Yesica 18-05-95 e. Red Fern - Schwedengruss

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-02-2013 17:24

Jeg har stor erfaring med hvide aftegn, sokker og haler.

Uden vask er det bedste jeg kender Stainmaster www.trollhillfarm.eu/collections/ pelspleje/products/stainmaster

Enten sprayer jeg og derefter gnider enten kartoffelmel eller foderkridt på pletten, ellers gnider jeg med et håndklæde/klude.

Halen er nemmest med 1 vask og så vedligeholdes med Canter mane & Tail www.trollhillfarm.eu/collections/ pelspleje/products/canter-mane-tail

Ved decideret vask af skimmler bruger jeg altid fairy opvaskemiddel. Det bruger jeg også altid til vask af hvide sokker, og evt. haler.

Til haler kan man også lave en grød af sæbespåner og varmt vand, og pakke halen ind i, bind en plasticpose på halen en time eller to.

Hvis man bruger lidt paraffinolie i halen og sokkerne, kan man frottere en mudret hest næsten ren, og tørrer den selv bliver den fint ren efter en børste.

Billede

Billede

Billede

Det er den slags hår jeg hvidter :)

Venligst Christine

Shoppen er åben !

Unikt håndsyet læder

ww.trollhillfarm.eu

Dare to dream... www.shirefarm.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider