|
|
| Isabell Wintec - jeres erfaringer |
|
|
Hej derude  Jeg står og mangler en dressursadel til min ene hoppe.. Har fundet en 1½ år gammel Isabell Wintec til 5000kr. Den er rigtig fin, men vil lige høre jeres meninger og erfaringer om denne sadel.. Er den god for hesten? Hvordan er den for rytteren? Andet jeg bør vide om disse? Håber der er nogen derude, som kender lidt til sadlen..  På forhånd tusind tak for hjælpen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddddd |
|
|
Hader den sadel. Beklager, men det gør jeg virkelig. Man bliver låst fast i en unaturlig opstilling. Den er utrolig smal i kammeret. Og der er luft-stopning i. Ikke noget jeg byde min hest. Men få en sadelmager ud.
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| glad for min |
|
|
Jeg var rigtig glad for min  Til jeg fik råd til min drømmesadel Albion SLK. Man får hvad man betaler for, så til de penge er den fin. Signe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang sadel |
|
|
jeg har haft en isabel werth dressursadel til min tidligere dressurhoppe men da den er lidt for lang til min nye hest da han er kortere i ryggen måtte jeg af med denne..
jeg var utrolig glad for denne sadel pga det dybe sæde som jeg havde behov for pga en hest med meget stort rygsving og store bevægelser..
så jeg ville aldrig have skiftet sadel hvis ik jeg var tvunget ud i dette..sadlen kan også nemt laves om da bomstr kan skiftes uden problemer..at der er luft i kan jeg ik se skulle være det store problem hvis bare man husker at holde øje med om luftpuderne bevarer luften el om de skal skiftes..
savner den af og til på min nuværende dressurvallak som har fået en utrolig stor gang og skulderfrihed af at få den tid han har skullet bruge til at opbygge muskler de rigtige steder..men ja jeg ville også få en sadeltilpasser ud for at sikre mig jeg fik fat i den rigtige sadel...men der skal du tænke på at nogle sadelmagere hellere vil sælge en af deres egne sadler..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ny vs gammel model |
|
|
Jeg var super glad for den gamle model, men den kunne desværre ikke passe min nye hest, så prøvede den nye model og den kunne jeg slet ikke ride i
Så kan kun anbefale dig at prøve inden evt køb
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Wintec |
|
|
Jeg ELSKER Wintec med cair-system og udskifteligt copjern. Jeg havde den 'gamle' model og solgte den da jeg fik en Bates. SKØN sadel. Men den blev solgt da jeg ikke længere havde hest. Nu rider jeg kun hyggeridning og fik opstøvet en anden 'gammel' Wintec-model. Den er jeg super glad for, og vil ALDRIG sælge. Jeg sidder super godt i den og den giver en fantastisk støtte. Men du skal være opmærksom på, at det ikke er alle heste den kan ligge på. Hvis du har lidt forstand på hvordan en sadel skal ligge på en hest, så vælg selv. De færreste sadelmagere elsker en Wintec !!!!  Karen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| isabell |
|
|
Jeg har tidligere haft en wintec isabell w med uldstopning, ikke luft. En lidt ældre model. Jeg ville ikke købe sadel med luft i, da jeg efterhånden har hørt de fleste dygtige sadelmagere helst ikke anbefaler dem. Jeg var glad for at sidde i den pga sædets støtte og følte mig tæt på hesten, som om den var klistret på og rykkede sig aldrig en millimeter. Men bommen havde for smal talje og har klemt rygraden på min hest, så nu er der i samråd med sadelmager købt en anden sadel. Men min hest er så også en bredere model. Synes du skal købe en med uldstopning. Og over alt andet: få en uddannet mærkeuafhængig sadelmager ud og se på hesten! Meget vigtigt. Jeg lærte det på den hårde måde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Wintec |
|
|
Jeg rider med en Wintec Isabell - den gamle model. Den har efterhånden gået over 1000 stævnekm til distancestævner, hvor hestene jo bliver tjekket både før og efter turen af dyrlæger. Og vi har ikke fået nogen kommentarer om rygproblemer.
Endvidere, så har den også været brugt til en del dressurstævner.
Det er korrekt, at der ikke er ret mange sadelmagere, der bryder sig om den. Men kan det handle om, at de ikke vil sætte sig ind i tilpasningen af den?? Blot en tanke.... For der ligger jo både luft puder og stopning i. Og det skal jo laves korrekt, da puderne ellers kommer til at ligge forkert.
Mvh Gitte og Den Lille Grå Klubchampionatsvinder Dressur 2007 Klubchampionatsvinder Distance 2009 Bedste ikke-pointgivende distance-equipage 2011 & 2012 At fuldføre er at vinde www.distanceridning.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234566789 |
|
|
Der er lige så mange forskellige meninger om wintecsadlerne, som der er ryttere. Det helt optimale for dig, er at prøve den inden køb. Jeg selv har redet i den nye model af wintec isabell werth, og kunne godt lide den, men ikke en jeg ville ride seriøs dressur i, da den som andre skriver, låser en som rytter fast. Det høje sæde er dejligt, men i længden giver den for meget støtte, og synes ikke man som rytter lærer en ordenlig opstilling i den sadel. Derimod synes jeg Bates Isabell Werth virker rigtig lækker, og en sadel jeg rigtig godt kunne tænke mig at prøve 
Søger lånehest med talent for dressur på Falster, skriv privat!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sadler... |
|
|
har 2 isabell werths sadler en isabell og en isabell pro og elsker simpelthen de sadler, de ligger godt på hestene, man sidder godt i dem og de giver en god støtte, synes absolut ikke man er låst fast i sadlen. Afgjort mine favoritsadler og når de engang ikke kan mere så bliver nye i samme model anskaffet! mvh Vipse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min hest vil ha' Cair! |
|
|
Jeg er pt. ved at anskaffe mig en Isabell Werth - det er min hest, der har valgt den! Jeg har ellers redet i en Kentaur, men den var ikke helt optimal, den var for buet i bommen, og jeg måtte have en korrektionspad under. Ikke en holdbar løsning. Så prøvede jeg en Wintec Isabell Werth, en rigtig gammel model med uldstopning. Den kunne min hest godt lide, han var mere afslappet, elastisk og virkede mere tilfreds. Et par dage senere lånte jeg så en lidt nyere model (men stadig den "gamle" model) med Cair, og HOLD DA OP!!! Det var som at få en ny hest, skøn, afslappet, smidig og elastisk, sikke nogle fantastiske rideture jeg fik i den sadel! Isabell Werth er måske ikke den ultimative sadel for mig som rytter, men det er klart den, der ligger bedst på min hest, den ligger nærmest klistret ned omkring hans meget lige ryg. Og så elsker jeg, at jeg selv kan placere knæstøtten så den passer til mine ben, jeg vil gerne have den så højt som overhovedet muligt, da jeg ikke har verdens længste ben. Jeg kan sagtens leve med sædet, så alt i alt synes jeg, det er en rigtig dejlig sadel. Nu har jeg så fundet en i læderudgaven, altså en Bates, som jeg tror det ender med at blive. Som bonus har den en super lækker, varm brun farve! Forresten - jeg forstår ikke helt dem, der siger de bliver låst fast. Fordi - hvor meget er det lige, man som rytter har brug for at bevæge sig rundt i sadlen? Jeg mener, man sidder jo stille!!! Og da især når man er dygtig og kommer lidt op i klasserne, så skal hjælperne jo være så fine som muligt. Jeg ser den store støtte som en hjælp til at kunne sidde stille hvis man har svært ved det, men kan man godt sidde stille i forvejen, er det vel lidt ligegyldigt, om der er meget eller lidt støtte? Så bruger man jo alligevel ikke støtten, men hvad er det den forhindrer én i??
Nu med indianerhesten Hidalgo! *** Brun Wintec Isabell Werth, 17" el. 16,5" købes!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min hest vil også ha Cair |
|
|
Jeg har også en Bates sadel med Cair, dog ik en Isabell, men en Innova, det er den der passer bedst til min "rumpe" ??. Fantastisk sadel at ride i, og min hest elsker den ...den blev meget mere fri,afslappet og fik faktisk en helt anden mere elastisk gang , da den fik denne sadel. kan kun anbefale sadler med Cair.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Også glad... |
|
|
Jeg er også glad for min IW wintec med cair - nu er den ved at være 10 år og har ligget på 3 heste, alle med godt resultat. Den gamle vallak brugte jeg bla til distance, og har også altid fået topkarakterer på ryggen i dyrlægetjek. jeg har så fået den anbefalet af to sadelmagere. mvh charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bates Isabel Werth |
|
|
Jeg har så Bates udgaven i læder og har virkelig været SUPER glad for den, det er med cair. Syntes det er den perfekte sadel og man sidder bare fantastisk! Den er dog til salg hvis nogen skulle blive fristet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sadel... |
|
|
Jeg har en IW wintec gl. model med uld som jeg aldrig skiller mig af med, sidder som en drøm i den. Så har jeg en Bates udgave som også er super at sidde i, den har jeg så valgt at sætte til salg ene og alene af den grund jeg også lige har en Prestige som jeg også er rigtig glad for, samt ligger bedst på den unge af mine heste. Jeg har ofte fået at vide sadler med luft ligger lige så godt på hestene som alm. uldstoppede sadler. Problemet er ofte at folk ridder med for snævre kopjern og der derfor ofte ikke er plads til udsving i ryggen jf. flere sadelmagere og kiropraktor. Mht. at føle sig låst i dem, kan det evt. have noget at gøre med for korte ben til de store knæpuder, samt ikke alle føler sig godt i et dybt sæde:-) Jeg selv syntes det er perfekt med stor støtte i puderne og et dejligt dybt sæde. Jeg har kun positive erfaringer med IW og Bates sadler, hvad enten de er med uld eller cair:-)
Hilsner Lina SÆLGES: 2 stk. efter Casir Ask/Willemoes Duchesse: BRDH hoppe fra 09-Bedste hoppeføl v/BH Følcamp. 2009 Desiré: RDH hoppe fra 08-Udtaget til eliteaukt. i 2008 - se nærmer info på præsent.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hos os hitter IW sadler også |
|
|
Vi har både IW Bates i krympelæder og IW stofsadlen. Når man siger at IW stofsadlen er med luft/cair, så drejer det sig om en lille pølse inde langs med puderne - resten er uld/kunstfiber. Så det er en udbredt misforståelse at tro den kun indeholder luft. De kan tilpasses, men det kræver en kompetent og villig sadelmager. Der findes nogle typer af heste denne sadel bestemt ikke passer til, ligesom der gør for alle andre typer og mærker af sadler. Så der burde idag være sadler for alles smag. At man låses fast i en position, hm det er nok smag og behag. Jeg synes man bliver låst i en f.eks Windsor og Kieffer Master så hvor er det godt der findes et væld af muligheder til alle os ryttere med forskellige behov. Hvis du ikke har den store erfaring med forskellige mærker og typer af sadler, så prøv dig frem - føl efter og du vil hurtig finde dig til rette og kunne vælge. Så er det bare spørgsmålet om din hest er enig med dig i valget min hest var ikke, så jeg måtte gå på kompromis og lære at ride i den sadel han kunne have liggende på sin ryg (og vi var igennem en del før den helt rigtige dukkede op). God jagt og god fornøjelse :o) Lillian
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Wintec |
|
|
Jeg havde en isabell werth til min gamle pony, cair modellen.
Jeg fik Tanja lange til at tjekke den og hun stoppede lidt uld i, så den kan sagtens tilpasses selv om den er med cair.
Problemet med de "ældre"wintec sadler er at de er lidt lange, men de nye skulle være blevet reduceret i længden og derfor også kunne ligge på ponier og kortere heste.
Om man kan lide at sidde i den eller ej er jo en smagssag, men man skal altid få sadlen tjekket ved sadelmager i forbindelse ved køb, man kan ikke gå udfra at den passer bare fordi den er med luft:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Elsker min IW. |
|
|
Som overskriften siger, ELSKER jeg min IW sadel.  Jeg er faktisk så glad for den, at jeg lige har købt nr. 2, til hoppen der skal tilrides i år. Ledte efter en tilridningssadel, da jeg er lidt øm omkring vallakens sadel. Så da jeg fandt en IW til en god pris, blev det den istedet for noget andet. Jeg har lidt knas med ryggen, så jeg syns støtten er fantastisk i den. Den store bonus for mig er, at jeg sidder FAST, når min store dreng hopper pga. spøgelser. Trods bukkespring og rejehop, er jeg aldrig blevet tabt i farten.  Og så synes jeg den er fantastisk til de unge, da man jo kan ændre kopfjernet når de vokser. 
Team Mo Chuisle Det er mig, med det store brune monster og den lille røde djævel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|