Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Positiv overraskelse
Forfatter: 
Dato:  11-01-2013 12:05

Tilbage i 2011 havde vi bestilt katration til vores dengang 2-årige hingst, desværre viste det sig at han var klaphingst, så kastrationen blev udskudt. I forbindelse med røntgen i foråret 2012 spurgte vi vores dyrlæge hvem de kunne anbefale til en sådan klaphingste-operation. De nævnte et par stykker og af dem faldt vores valg på Gimlinge Dyreklinik.

Operationen blev foretaget i starten af maj, prisen var ganske fornuftig i forhold til hvad jeg ellers havde set på nettet, 25-30% billigere.

12 dage senere tog vores egen dyrlæge stingene, og vi blev gjort opmærksom på at der var en lille plet midt i såret hvor det ikke helt var lukket endnu. Da det forsatte med at væske kontaktede vi Gimlinge, og blev bedt om at komme med ham straks. Der var dannet noget granulationsvæv som blev fjernet og vi fik antibiotika med hjem til efterbehandling. Pris? ca 200 kroner.

Derefter helede såret og hævelsen svandt langsomt, men der blev ved med at være en lille væskefyldt bule på størrelse med en bordtennisbold. Af forskellige årsager så vi tiden an, men sidst på året besluttede vi alligevel at vi skulle have kigget på det. Diagnosen var brok, det vil sige et lillebitte hul som ikke hvar lukket, så der sivede væske ud fra bughulen. Så vi fik en tid til operation efter nytår.

Da operationen var overstået blev jeg ringet op af dyrlægen, som fortalte at det havde været en langvarig operation, der var dannet arvæv rundt om hullet som de havde måttet fjerne. Så jeg hørte kasseapparatet tikke lystigt derudaf. Jeg turde faktisk ikke engang spørge hvad det kom til at koste, så jeg har nærmest haft mareridt siden.

I dag hentede vi ham så, vi fik udleveret ny antibiotika + smertestillende. Jeg spurgte forsigtigt om regningen blev sendt, ja det gjorde den. Klinikassistenten går så ind og vi trækker hesten i traileren. Pludselig kommer klinikassistenten løbende ud, hun ville bare sige at der ikke kom nogen regning.

I bedste fald havde jeg håbet på en mindre regning på et par tusinde, jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at de ville lave en 2 timers operation gratis + udlevere medicin.

Så jeg er ikke i tvivl om at jeg vil anbefale GImlinge Dyreklinik hvis jeg bliver spurgt.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Smuk 1-års hannoveranerhoppeplag

0
0
Svar på denne tråd

dejligt
Forfatter: 
Dato:  11-01-2013 15:05

Hvor flot service :-)

Vi er også meget tilfredse med Gimlinge Dyreklinik!

Hilsen Maria

0
0
Svar på denne tråd

Gimlinge
Forfatter: 
Dato:  11-01-2013 17:54

Hold da op - det er godt nok en super service, I har fået!!

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

Klubchampionatsvinder Dressur 2007

Klubchampionatsvinder Distance 2009

Bedste ikke-pointgivende distance-equipage 2011 & 2012

At fuldføre er at vinde

www.distanceridning.dk

0
0
Svar på denne tråd

Julegave
Forfatter: 
Dato:  11-01-2013 19:55

Klinikassistenten kaldte det en Julegave, vist nok en af de størrere jeg/vi har fået.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Smuk 1-års hannoveranerhoppeplag

0
0
Svar på denne tråd

Det kan jeg
Forfatter: 
Dato:  12-01-2013 09:23

sagtens genkende.

En gang for 8-9 år siden stod vi med en tarmbetændelse hos en 2 års hingsteplag og havde flere besøg over weekenden, dyrlægen (Peter dengang) var her i mange timer osv......regningen var på det halve af, hvad jeg havde forventet, 7-8.000 kr og hesten kom sig.

Jeg var også med i en handelsundersøgelse, hvor dyrlægen overså en simpel vorte (ikke et sarcoid eller noget) men køber synes den sad dumt og så fjernede Gimlinge dimsen, uden beregning.

De kommer også MED DET SAMME hvis der er noget akut.

Lipizzanere til salg:

* Rolig,barok type,vallak f.2009,ryttervant,157 cm

* Lipizzaner/DSP-hoppe,7 år,155 cm,tilredet

Begge er trafiksikre og turfornuftige.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider