Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Billig bil, men hvilken? Og selskab?
Forfatter: 
Dato:  29-12-2012 21:27

Hej. Kigger efter bil, en bil til 10.000,- da jeg er på kontanthjælp og ikke må eje noget over værdi af 10.000,-.

Jeg har haft kigget på Toyota Corolla, men den er altså liiige lidt dyr i vægtafgift. omkring 2700,- koster den i vægtafgift om året. Det skulle ellers være en rimelig holdbar bil, kører okay på literen af ældre biler billig i reservedele osv.

Så søger egentlig noget tilsvarende, men billigere i vægtafgift. Har i nogen i kan anbefale?

Skriv gerne hvad den koster i vægtafgift og hvad den ca. kører på literen

Desuden, hvad er jeres erfaringer med nykredit og deres bilforsikringer (det er nemlig der jeg kan få billigst ansvarsforsikring)?

Mvh Pernille...

Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey<3

R.I.P Dear Tana C. My star*

Termin D. 10/3-13 - Pige <3

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum..
Forfatter: 
Dato:  29-12-2012 21:50

Billig bil kan jeg ikke lige svar på. Men Nykredit som forsikring til bil kan jeg sagens anbefale har selv både ansvar og kasko på min hos Nykredit og er yderst tilfreds.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en
Forfatter: 
Dato:  29-12-2012 22:50

Fiat punto fra 1998 - købt tilbage i 2009 for 17.000 kr; den må du godt købe som beset for 10.000 kr

Nej, spøg til side den har nu gjort det godt den lille spand. Jeg betaler 2100 kr årligt i vægtafgift.

Det er ikke mit indtryk den er besværlig eller dyr at reparere på, men det er jo desværre sådan at jo ældre desto flere reparationer. Hvis jeg gad at regne ud på det er jeg sikker på jeg kunne jeg køre en hel del taxa for hvad det koster.

Min skal synes her i foråret og den bliver kørt til syn uden forudgående klargøring, så må vi se om det løber for meget op, for så skal den jo nok til "de evige bilmarker"

Hvis min økonomi var stram ville jeg klart fravælge bil ( ingen kritik bare tanker ) medmindre min kæreste/mand/bror/far var mekaniker.

Mvh Janni

Bustur ? Næh så vil jeg hellere køre

"knollert".

0
0
Svar på denne tråd

billig bil
Forfatter: 
Dato:  30-12-2012 09:31

Jeg var selv på jagt efter en billig bil, så jeg kunne udvide mit "jeg er på jagt efter job" område (er på dagpenge)...

Endte med en VW Polo på gule plader, mener den er fra 1996 (så gammel, der ikke er "misundelsesafgift" på den).

Den har kørt 191.000 km, 1.6 motor, har halvandet år til syn - og kostede omkring 13.000,-

Til gengæld er den billig i vægtafgift - omkring 1900,- pr helår og kører (min beregning ud fra primær bykørsel og korte ture) omkring 13-14 km/l - hvilket jeg sagtens kan få til at blive bedre...

Forsikring er dyrt, jeg har aldrig haft bil før (er 35 år gammel), men den slags kan også forhandles ved selskaberne. I mit tilfælde er "listeprisen" omkring 9.000,- i ansvar (har fravalgt kasko), men fik forhandlet prisen ned + fik samlerabat = 6.200,- pr år (der falder til 4.500 og 3.600 de næste to år)...

Ting du skal være obs på ved en gammel bil vil jeg sige er: Kørte km, standen af bilen (især rust!), tjek gamle synsrapporter på nettet, find ud af pris på vægtafgift OG forsikring på den valgte type bil FR du skriver under...

God jagt!

0
0
Svar på denne tråd

Billig bil.
Forfatter: 
Dato:  30-12-2012 21:37

I sommeren 2012 købte jeg en Skoda Felicia 1997 - for den nette sum af 5400 kr - den koster 2400 kr om året i ansvarsforsikring og ca 1900 kr i vægtafgift (mener jeg det er)

Og så kører den hele 14 km/l benzin og reservedele til den koster ikke det vilde. De få dage med meget frost (under -10gr) har den barer startet som en mis - så er simpelthen så glad for den - den er ikke pæn, der er ikke den vilde komfort - men den havde nye vinterdæk af god kvalitet og med ca 18 mdr til syn - så mon ikke at den skal ha nogle sommer hjul og evt også skal synes igen når den tid kommer.

Skoda kan varmt anbefales - nå ja og så har den jydekrog - virkeligt dejligt - især når man på den ny indkøbte Suzuki ikke fik det sat på og at det ville koste mere end hvad min Skoda har kostet.....

R.I.P. Arina 29/4 1996 - 10/12 2009

Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!

0
0
Svar på denne tråd

Ford Ka
Forfatter: 
Dato:  31-12-2012 00:33

Hej

Jeg har købt en Ford Ka nysyntet til 10000,- kr, forsikring er billigst for mig hos GF, den køre 17 km på liter om foråret og sommeren.

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  31-12-2012 07:22

En Peugeot 106 1,4 blev købt i maj mdr nysynet og med fuld servic bog 9000kr og så det et kæmpe plus at den køre 20 km/l.vægt afgiften er 2200 årligt.

Begge biler har jeg forsikret ved Himmerland forsikring..den ene kun med ansvar for 2000 årligt.den med kasko og glas gir jeg 4200kr for

og så blev det sagt....

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  01-01-2013 16:26

´Tusind tusind tak for svar allesammen!!! Det hjælper

JLH ?Wannamus?: Tager det overhovedet ikke som en kritik Pt. kigger jeg kun, det er kun som overvejelse. Jeg skal lige føde først og se hvordan økonomien hænger sammen. Derefter kan jeg tage en beslutning. Ser det ud til at det kan lade sig gøre, uden at det er for stramt, så gør jeg det. Kan jeg se det med nød og næppe kan hænge sammen. Så får jeg ingen bil

Mvh Pernille...

Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey<3

R.I.P Dear Tana C. My star*

Termin D. 10/3-13 - Pige <3

0
0
Svar på denne tråd

Billig bil!
Forfatter: 
Dato:  03-01-2013 15:03

Hej,

Grundet køb af anden bil har vi pt vores trofaste Suzuki Baleno til salg. Den skal synes nu her i februar, men har fået at vide af en mekaniker, det sagtens kan betale sig at syne den. Den skal koste 4000 kr, og den kører ca 17 km/l og starter hver gang, man drejer nøglen :-)

Mvh Mia

Sælges:
Smuk hoppe e. Gribaldi (f. 2009)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider