Jeg var selv på jagt efter en billig bil, så jeg kunne udvide mit "jeg er på jagt efter job" område (er på dagpenge)...
Endte med en VW Polo på gule plader, mener den er fra 1996 (så gammel, der ikke er "misundelsesafgift" på den).
Den har kørt 191.000 km, 1.6 motor, har halvandet år til syn - og kostede omkring 13.000,-
Til gengæld er den billig i vægtafgift - omkring 1900,- pr helår og kører (min beregning ud fra primær bykørsel og korte ture) omkring 13-14 km/l - hvilket jeg sagtens kan få til at blive bedre...
Forsikring er dyrt, jeg har aldrig haft bil før (er 35 år gammel), men den slags kan også forhandles ved selskaberne. I mit tilfælde er "listeprisen" omkring 9.000,- i ansvar (har fravalgt kasko), men fik forhandlet prisen ned + fik samlerabat = 6.200,- pr år (der falder til 4.500 og 3.600 de næste to år)...
Ting du skal være obs på ved en gammel bil vil jeg sige er: Kørte km, standen af bilen (især rust!), tjek gamle synsrapporter på nettet, find ud af pris på vægtafgift OG forsikring på den valgte type bil FR du skriver under...
God jagt!