Hej Allesammen
Jeg går og drømmer om nye læderridestøvler, af et mærke jeg ikke har haft før og er derfor lidt nysgerrig hvad andre synes om modellerne og komforten hvis man selv har støvlerne.
Mine nuværende støvler er Cavallo piaffe plus, som jeg egentlig har været godt tilfredse med, men nu synes jeg at jeg "fortjener" nogle nye. Skaftet er nu faldet så meget sammen at den ekstra høje dressurbue faktisk stopper lige under knæet og når nu mottoet i omgangskredsen hedder: "man skal ikke gå ned på udstyr" ja så giver det næsten sig selv
Mange af veninderne har investeret i petri model anky elegance, og den synes jeg er en flot og elegant støvle, der virker god stiv i skaftet. Men Hvordan er pas formen i anklen efter noget tid? og er/har i været tilfredse med støvlen?
Jeg har også kigget på kønigs ridestøvler, som jeg helt tilbage i mine unge år har drømt om, men igen melder spørgsmålet om pas form og komfort sig?
Der er to modeller jeg er interesseret i er Comtessen og model Sir. jeg har prøvet at finde forskellen på de to støvler men har ikke kunne finde den udover prisen, og er der muligvis nogen herinde der ved hvad forskellen er? Så vidt jeg kan forstå skulle model sir være en anelse mere stiv, men er det kun det?
Som i nok kan regne ud er jeg dressurrytter og en af den slags der nærmest ikke kan få støvlerne stive nok, så hvis i har andre ideer end dem jeg selv lige nævner må i meget gerne komme med dem.
Håber der er nogen der kan hjælpe og/eller inspirere
mvh Trine