Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Kønig ridestøvler vs. petri?
Forfatter: 
Dato:  10-12-2012 01:05
Hej Allesammen

Jeg går og drømmer om nye læderridestøvler, af et mærke jeg ikke har haft før og er derfor lidt nysgerrig hvad andre synes om modellerne og komforten hvis man selv har støvlerne.

Mine nuværende støvler er Cavallo piaffe plus, som jeg egentlig har været godt tilfredse med, men nu synes jeg at jeg "fortjener" nogle nye. Skaftet er nu faldet så meget sammen at den ekstra høje dressurbue faktisk stopper lige under knæet og når nu mottoet i omgangskredsen hedder: "man skal ikke gå ned på udstyr" ja så giver det næsten sig selv ;)

Mange af veninderne har investeret i petri model anky elegance, og den synes jeg er en flot og elegant støvle, der virker god stiv i skaftet. Men Hvordan er pas formen i anklen efter noget tid? og er/har i været tilfredse med støvlen?

Jeg har også kigget på kønigs ridestøvler, som jeg helt tilbage i mine unge år har drømt om, men igen melder spørgsmålet om pas form og komfort sig?
Der er to modeller jeg er interesseret i er Comtessen og model Sir. jeg har prøvet at finde forskellen på de to støvler men har ikke kunne finde den udover prisen, og er der muligvis nogen herinde der ved hvad forskellen er? Så vidt jeg kan forstå skulle model sir være en anelse mere stiv, men er det kun det?
Som i nok kan regne ud er jeg dressurrytter og en af den slags der nærmest ikke kan få støvlerne stive nok, så hvis i har andre ideer end dem jeg selv lige nævner må i meget gerne komme med dem.

Håber der er nogen der kan hjælpe og/eller inspirere :)

mvh Trine

0
0
Svar på denne tråd

Du må prøve
Forfatter: 
Dato:  12-12-2012 08:30

Du må prøver dig frem, for at finde ud af hvilket par der er bedst for dig.

Jeg kan bruge Cavallo og Königs, men kan slet ikke passe Petri, de er for små over vristen.

Jeg har haft flere par Cavallo og været rigtigt glad for dem, har nu et par Königs som jeg fik tilbudt til en umodstådelige pris ;-), så derfor endte jeg i et par Königs denne gang.

mvh

Julle

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd

Petrie
Forfatter: 
Dato:  12-12-2012 09:50

Jeg har haft flere par petrie og er rigtig glad for dem... Har dog ikke prøvet andre mærker... Synes de er fine i anklen selv efter lang tid hvis man sørger for de rigtige støvle udfyldere (eller hvad det hedder) det skal være dem med krog der hiver op af...

Alle heste er heste, men ikke alle ryttere er ryttere!

Er den glade låner af Fanfare <3 en bl. af araber, holstener, dv og fuldblod.

0
0
Svar på denne tråd

Cavallo Piaffe
Forfatter: 
Dato:  18-12-2012 13:50

Hvorfor ikke Cavallo Piaffe Plus igen? Det er en super lækker støvle. Da jeg kiggede på støvler denne sommer fik jeg at vide af ekspedienten at der stort set ikke var forskel på Cavallo og Könings, det jeg skulle gå efter var hvad der sad bedst.

0
0
Svar på denne tråd

haft dem alle
Forfatter: 
Dato:  18-12-2012 16:40

Hej

Jeg har haft dem alle 3, og har været glade for dem alle 3, men König er for mig klart de bedste af dem, det gælder holdbarhed og pasform, de er i særklasse. Cavallo er en ok støvle, Petrie er en flot støvle på og også meget holdbar, sidder rigtig godt, men et minus er dog, at hvis man ikke får dem syet efter mål så er de stramme over vristen, hvis du altså har tendens til lidt høj vrist, jeg vil nok placere dem således König, Petrie, Cavallo.

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd

falder ikke
Forfatter: 
Dato:  18-12-2012 21:23

Jeg er i gang med mit 2. par Kønig, de har begge holdt i ca. 8 år og og de synker ikke. Jeg købte mine så høje, så der skulle kile i, under hælen, men de når bare aldrig at falde så meget sammen, så jeg kan tage kilen ud Men jeg køber den også så høje så det slet ikke er rart at gå i dem. Jeg tro faktisk ikke jeg vil kunne cykle i mine, på trods af at de nok er blevet brug i 7-8 år, og at tisse i naturen med støvlerne på, ja det tør jeg ikke begive mig ud i

Jeg bruger dem dog også KUN når jeg sidder på hesten, dvs. de kommer på efter at hesten er sadlet op, og af igen inden sadlen kommer af. Ja kald mig bare hysterisk, men ridestøvler er ikke købt til at gå i, pasformen skal være efter at man rider i dem og ikke går i dem.

Køb du bare et par Kønig!

VH Marianne

Har du fået dine vinger

sidder de nu godt nok?

og kan du flyve rundt i luften

med de andre i din flok?

*Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*

0
0
Svar på denne tråd

forøvrigt
Forfatter: 
Dato:  19-12-2012 12:25

Hej

Forøvrigt så fik jeg ikke vabler eller andre slidmærker da jeg skulle gå/ride mine König til, et stort plus, mine er også 8 år og de er heller ikke faldet ned, og er stadigvæk rigtig flotte.

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  23-12-2012 22:32

Hej alle sammen

Tusind tak for alle svarene. Det lader til at flertallet taler for kønig støvlerne og dem er jeg faktisk også helt af mig selv kommet frem til :)

Nu er det kun detaljer om gummisål lynlås og evt. Dekoration der er det svære, men det bliver nok meget klassisk.

Så nu skal de bare bestilles og det bliver nok lidt hen af mariannes hvor man ikke kan cykle i dem ;)

- men det har man jo også cykelsko til :)

glædelig jul og tak for hjælpen

mvh trine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider