Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

DVD'er fra 2. verdenskrig? + roman
Forfatter: 
Dato:  08-12-2012 13:54

Er der nogen som tilfældigvis kender til nogle gode film /dokumentarer eller lign. fra 2. verdenskrig ?

Og ligeledes søger jeg en god bog.

Det er til min morfar på 75 som har ekseptionelt stor viden indenfor 2. verdenskrig. Så det skal gerne være lidt mere "avanceret" og ikke begynder-film.

Bogen behøver ikke omhandle 2. verdenskrig - der er jeg åben overfor gode forslag. Blot som en sekundær gave.
Det kan være selv-biografier eller blot en spændende bog.

Mvh. Juliette

Bedækning tilbydes i 2012 ved palominohingsten Shulay Gold Fever; EU-godkendt, kåret i PSA og kåret som DK's første og eneste sportsaraber-hingst.

0
0
Svar på denne tråd

Mulige emner
Forfatter: 
Dato:  08-12-2012 14:34

Jeg har spurgt datteren som læser tysk på KUA, og et af de emner hun har kigget på er verdenskrigene.

Dokumentarer

Hitlers Holocaust (3-disc)

Europa i Flammer (serie)

The World Of War (sælges via Ekstra-Bladet)

Film

Die Fälscher

Hitlers Elite / Napola

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Smuk 1-års hannoveranerhoppeplag

0
0
Svar på denne tråd

Perfekt Charlotte....
Forfatter: 
Dato:  08-12-2012 14:55

Der var et par stykker iblandt som jeg slet ikke kendte - tusind tak, et par af dem har jeg hermed allerede bestilt (Y)

Mvh. Juliette

Bedækning tilbydes i 2012 ved palominohingsten Shulay Gold Fever; EU-godkendt, kåret i PSA og kåret som DK's første og eneste sportsaraber-hingst.

0
0
Svar på denne tråd

Slutspil - bog
Forfatter: 
Dato:  08-12-2012 17:38

Må absolut lige foreslå dig Ian Kershaws "Slutspil: Hitler-Tysklands hårdnakkede modstand og destruktion 1944-45" som netop er udkommet på Lindhardt & Ringhof i en fremragende dansk oversættelse. Den er suveræn til én, som virkelig interesserer sig for WWII. Fantastisk forfatter og fantastisk historie

CC

0
0
Svar på denne tråd

Danmarks historie
Forfatter: 
Dato:  08-12-2012 22:42

Danmarkshistorie Dvd'erne der er en der hedder I Krigens Skygge

cdon.dk/film/danmarks_historie_- _vol._5%3A_i_krigens_skygge-808800

0
0
Svar på denne tråd

2. verdenskrig
Forfatter: 
Dato:  09-12-2012 07:57

Hej

BBC dokumentarserie om Auschwitz: www.lovefilm.dk/film/Auschwitz- Nazisterne-og-den-endelige- l%F8sning/48980/

Den nyere "2. verdenskrig i farver" også vist på tv.

Filmen "Pianisten" - simpelthen en fantastisk film: www.scope.dk/film/1727-pianisten

Den cc nævner skal jeg vidst selv have kigget nærmere på.:-) Tak for det.

Venlig hilsen Rikke

www.stald-night-and-day.dk

0
0
Svar på denne tråd

Bog+disc
Forfatter: 
Dato:  09-12-2012 12:24

Jeg fik for et par år siden noget af en mobbedreng, der hedder D-Dag, 6. Juni 1944 Fra invasionen til befrielsen af Paris. Af Richard Holmes

Som sagt noget af en basse, med 4 disc medfølgende. Utrolig spændende !!! Den er lavet i samarbejde med Imperial War Museum i London.

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Danmarks modstandsbevægelse
Forfatter: 
Dato:  09-12-2012 12:40

Filmen Hvidsten gruppen!!

En film om den danske modstandbevægelse, som satte livet på spil i forsøget på at gøre Danmark frit.

Der kan være detaljer i den, som din morfar ikke kender, så han får noget ud af at se den.

KH Esma

Healing

hest og rytter

Psykoterapi

Afbalancering og harmoni til din hest og dig

Don't save it all for christmas day

find your way
to give a little love everyday
-Celine Dion-

0
0
Svar på denne tråd

2. verdenskrig
Forfatter: 
Dato:  09-12-2012 15:21

Jeg har en personlig beretning liggende fra min mors onkel som var politibejent i København under krigen og blev sendt i KZ lejr.

Hans navn var Anton Jensen ( 1919 - 1974 ).

Det er underligt jeg endnu ikke har fået den læst, det skal jeg få gjort.

I forordet til beretningen skriver han bla. :

" I lejrene var det forbudt at føre dagbog, og man kunne endog risikere at blive idømt dødsstraf for at udføre noget skriftligt, saa hver gang vi skulle til en ny lejr, var jeg faktisk godt nervøs for at det skulle blive opdaget og havde mest lyst til at smide det hele væk. Men heldigvis gemte jeg lommebogen og fik den velbeholden - omend laset - med hjem .

" Jeg har forsøgt at klargøre forholdene og mine egne tanker, men det er uhyre svært at beskrive, hvor sulten man var eller hvor meget man frøs - og det var jo i grunden det vi led mest af - foruden det psykiske pres ved hele tiden at blive holdt i uvidenhed om hvad de nærmeste timer eller næste dage ville bringe ".

Jeg tror ikke min mors onkel nogensinde kom sig over sine opelevelser og hans liv blev ej heller langt.

Håber du finder en god gave til din morfar og I får en god jul.

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider