Frydenlyst kan varmt anbefales, men af ren nysgerrighed, hvordan kan du få det til under 2000 kr.??? Jeg ved, det nu er blevet delvis selvpas, dvs. du skal selv tage ind, muge, strø og give (og købe!) hø. Da jeg stod der på fuldpas, kostede det ca. 2400.
Egely kan på INGEN måde anbefales!!! Jeg har stået der i 1½ år, og min gennemsnitspris inkl. foder, hø, strøelse og ridehal blev omkring 3500 kr. for en stor varmblodshest. Jeg blev der kun pga. et - dengang - godt sammenhold, den skønne natur og fordi jeg var rigtig glad for min underviser på Skåde. Og så gjorde jeg det meste arbejde selv trods det var med i prisen, så min hest led ingen nød. Vi blev også hele tiden lovet, at NU vlle der blive rettet op på forholdene, så jeg blev ved med at tro på, at det kunne blive et rigtig dejligt sted med styr på tingene. Det skete bare aldrig.
Min erfaring og vurdering af Egely er, at det køres elendigt, der er stor udskiftning og RIGTIG meget uro! Legende børn (boldspil, råb og skrig, cykling, skateboard og lignende) gennem stalden, trampolin opsat klodt op ad ridebanen, hele tiden nye svømmeheste ind og ud. Ting går i stykker konstant og bliver ikke repareret (inkl. foldhegn!), der kommer kæmpe ekstra udgifter til strøelse, da de er ekstremt nærige med dette og gerne lader hestene stå i en halmpillebund så våd, at den svupper når man går på den. Hvis den overhovedet dækker betongulvet.
Man skal ikke være for sippet en hesteejer, for alt bliver gjort sådan lidt tilfældigt, fodertider osv., og flere gange har jeg oplevet, at de har glemt at give en eller flere heste hø. Nogle gange var der ikke mere vand på folden. Ridehus og bane bliver ikke vedligeholdt og harvet, og så er stalden forresten også fyldt med skimmelsvamp. Der bliver kun fodret to gange og givet hø én gang i døgnet.
Man skal også være opmærksom på, at langt de fleste af boksene er for små til en almindelig ridehest efter den nye hestelov, som ER trådt i kraft for Egely, da det er et nyere hestehold. De er nemlig kun 2,5 meter brede hvilket vil sige, at man må opstalde en pony på max 147 cm. i dem. Der er 6 bokse, der er 3 meter brede, i disse må der stå heste op til 173, disse blev, da jeg stod der, ofte brugt til at opstalde to islændere sammen i samme boks.
Nå, det blev pludselig langt, men sådan er det når man har SÅ mange dårlige ting at sige om et sted. 
Til trådstarter: Der er et par rigtig billige steder ude i Hjortshøj, der er skrevet om dem i maneg af de andre tråde om emnet, ellers kan jeg ikke komme i tanker om nogle steder, hvor du kan få det ned på en totalpris på max 2000 kr. Det ER bare dyrt omkring de større byer! Og transporttisen på max 30 minutter i bus er også noget nær umulig, medmindre du bor lidt i udkanten af byen og ikke skal køre med bussen gennem midtbyen - det tager nemlig evigheder!!! Suk...