Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

opstaldning ÅRHUS
Forfatter: 
Dato:  24-10-2012 22:18

Hej alle sammen .

Er klar over at der findes mange tråde ang. opstaldning i Århus. Men skriver nu alligevel.

Jeg søger opstaldning i Århus området, hvor der er ridehal, og bus når stedet gerne indenfor 30 min.

Gerne fuldpas eller delvis fuldpas.

Pris max. ca. 2000 kr

HJÆLP !

Hilsen Line

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er mest kendt
Forfatter: 
Dato:  25-10-2012 00:19

i Aarhus Syd og der vil jeg da umiddelbart tænke at Egely

egely.dk/ index.php?option=com_c...;Itemid=80

Eller Opstruplund/v. Kim Madsen (beslagsmed) kunne være noget for dig..

Hvis du har mulighed for at betale 2700 for fuldpas så vil jeg helt klart anbefale Stenege http://www.stenegeridecenter.dk/. Der er ALT inkluderet men det kan du læse om på hjemmesiden hvis det er.. De er naboer til Egely..

Ellers måske Langdamsgaard

hesteopstaldning.dk/ Hesteopstaldning.html

Egely, Stenege og Opstruplund har bybus (hhv 19 og 4.A), der holder tæt på mens Langdamsgaard har rutebiler (111, 114 og 116)..

Et velment råd - regn ALT sammen.. Selvom staldlejen måske umiddelbart lyder høj får man tit meget for pengene.. På Stenege er der f.eks 6 kg wrap inkluderet.. Hvis man ud over staldlejen skal betale for wrap kan det hurtigt løbe op..

Jeg stod på engang et sted hvor jeg gav 900 for en boks med halm.. Det lød jo billigt men når jeg regnede sammen hvad der løb oven i af foder og hø så var det slet ikke så billigt alligevel.. Jeg synes f.eks man får ret meget for pengene på Stenege, både konkret i form af god strøelse, super foder og wrap men også i form af service med dækkenskift og skylning af ben efter fold..

Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden.

0
0
Svar på denne tråd

Århus ....
Forfatter: 
Dato:  25-10-2012 19:08

Tusinde tak for dine svar !

- kender du andre lidt mindre stedet?

2700 kr bliver lige i overkanten.

:)

0
0
Svar på denne tråd

De mindre steder
Forfatter: 
Dato:  26-10-2012 14:18

i hvert fald i Aarhus Syd er efter hvad jeg lige kan komme i tanker om ret svære at nå med bus og de har heller ikke ridehal..

Måske Stald Frydenlyst:

www.heste-nettet.dk/fagbog/ info.php?linkID=4512..

Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden.

0
0
Svar på denne tråd

hrk i hasselager
Forfatter: 
Dato:  27-10-2012 19:23
Der er også en lille stald i Hasselager (den gamle rideskole derude) hvor det koster 1650 kr/ måned. Der er alt undtagen udmugning med i prisen. De bliver lukket ud og ind hver dag, alt det hø, de vil spise og de står på træpiller. Der er 20*40 ridehal, dog ikke med den bedste bund. Der står ca 8 heste derude.
0
0
Svar på denne tråd

Opstaldning
Forfatter: 
Dato:  27-10-2012 20:04

Ja stedet i hasselager har jeg været ude og se :) stald Frydenlyst er super fint ! Har været derude , tror det bliver det :)

0
0
Svar på denne tråd

Opstaldning
Forfatter: 
Dato:  07-12-2012 09:01

Hej :-)

Hvis ikke du lige har fundet noget, så vil jeg lige foreslå vores opstaldning :-)

Vi har også opstaldning i Hasselager med transporttid på under 30 min. Det er en selvpasserstald, hvor vi lukker ud i hverdagene samt morgen- og aftenfodrer :-) vi har en hyggelig atmosfære, og pigerne i stalden er meget behjælpelige :-)

Kig forbi: www.hestegalleri.dk/marked/ opstaldning/589619- opstaldning_m__ridehal...arhus_8361

Sofie - Den lykkelige ejer af Surtsey, Tinka og Bojana <3

Opstaldning med ridehal tilbydes i Hasselager (8361) 12 km fra Aarhus

0
0
Svar på denne tråd

Opstaldning Aarhus
Forfatter: 
Dato:  08-12-2012 11:05

Frydenlyst kan varmt anbefales, men af ren nysgerrighed, hvordan kan du få det til under 2000 kr.??? Jeg ved, det nu er blevet delvis selvpas, dvs. du skal selv tage ind, muge, strø og give (og købe!) hø. Da jeg stod der på fuldpas, kostede det ca. 2400.

Egely kan på INGEN måde anbefales!!! Jeg har stået der i 1½ år, og min gennemsnitspris inkl. foder, hø, strøelse og ridehal blev omkring 3500 kr. for en stor varmblodshest. Jeg blev der kun pga. et - dengang - godt sammenhold, den skønne natur og fordi jeg var rigtig glad for min underviser på Skåde. Og så gjorde jeg det meste arbejde selv trods det var med i prisen, så min hest led ingen nød. Vi blev også hele tiden lovet, at NU vlle der blive rettet op på forholdene, så jeg blev ved med at tro på, at det kunne blive et rigtig dejligt sted med styr på tingene. Det skete bare aldrig.

Min erfaring og vurdering af Egely er, at det køres elendigt, der er stor udskiftning og RIGTIG meget uro! Legende børn (boldspil, råb og skrig, cykling, skateboard og lignende) gennem stalden, trampolin opsat klodt op ad ridebanen, hele tiden nye svømmeheste ind og ud. Ting går i stykker konstant og bliver ikke repareret (inkl. foldhegn!), der kommer kæmpe ekstra udgifter til strøelse, da de er ekstremt nærige med dette og gerne lader hestene stå i en halmpillebund så våd, at den svupper når man går på den. Hvis den overhovedet dækker betongulvet.

Man skal ikke være for sippet en hesteejer, for alt bliver gjort sådan lidt tilfældigt, fodertider osv., og flere gange har jeg oplevet, at de har glemt at give en eller flere heste hø. Nogle gange var der ikke mere vand på folden. Ridehus og bane bliver ikke vedligeholdt og harvet, og så er stalden forresten også fyldt med skimmelsvamp. Der bliver kun fodret to gange og givet hø én gang i døgnet.

Man skal også være opmærksom på, at langt de fleste af boksene er for små til en almindelig ridehest efter den nye hestelov, som ER trådt i kraft for Egely, da det er et nyere hestehold. De er nemlig kun 2,5 meter brede hvilket vil sige, at man må opstalde en pony på max 147 cm. i dem. Der er 6 bokse, der er 3 meter brede, i disse må der stå heste op til 173, disse blev, da jeg stod der, ofte brugt til at opstalde to islændere sammen i samme boks.

Nå, det blev pludselig langt, men sådan er det når man har SÅ mange dårlige ting at sige om et sted.

Til trådstarter: Der er et par rigtig billige steder ude i Hjortshøj, der er skrevet om dem i maneg af de andre tråde om emnet, ellers kan jeg ikke komme i tanker om nogle steder, hvor du kan få det ned på en totalpris på max 2000 kr. Det ER bare dyrt omkring de større byer! Og transporttisen på max 30 minutter i bus er også noget nær umulig, medmindre du bor lidt i udkanten af byen og ikke skal køre med bussen gennem midtbyen - det tager nemlig evigheder!!! Suk...

Nu med indianerhesten Hidalgo!

... og stadig lidt med Lenny Langben...

0
0
Svar på denne tråd

Har du fundet en plads?
Forfatter: 
Dato:  05-02-2013 21:20

Har du fundet en plads? Ellers så kontakt mig på 21705259

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider