Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hvordan er Amgo i str?
Forfatter: 
Dato:  14-10-2012 16:47

Hejsa HN'ere

Jeg har en stor unghest, som jeg indtil videre kun har købt et enkelt dækken til. Det var lidt et "skud i tågen", og valget faldt på et Amigo Bravo 12 i str 160. Jeg havde inden da lånt mig til et par dækkener i både 155 og 165 (to fra Catago og ét fra Horze, så vidt jeg husker), men ingen af dem lå rigtig godt Tilfældet vil så, at det her Amigo-dækken faktisk ligger rigtig godt på ham. Det er perfekt i længden og faktisk også om bringen, der må det bare ikke være smallere. Ingen tegn på slidmærker overhovedet indtil videre.

Det er selvfølgelig rart at vide, at han passer den model og den str., men jeg håber at jeg nu kan trække lidt på jeres erfaringer også :-) Er der nogen der både bruger Amigo/Rambo og andre dækkener..? Der er jo ikke mange dækkener der føres i str. 160, så hvad vil I tro han skal have i andre dækkener..? Og hvilke dækkener ligger godt på jeres heste, der fungerer godt med Amigo/Rambo's pasform..?

Håber på lidt erfaring, for jeg får sikkert ikke lov at være lige så heldig næste gang jeg skyder i tågen

- Cat -

Nu som BBH Basisinstruktør

0
0
Svar på denne tråd

Amigo er
Forfatter: 
Dato:  14-10-2012 18:36

lidt mindre end Rambo og Rhino.

Min unghoppe på 160 cm bruger 145 i Amigo-regndækken og det er kun lige....mens hun er mageligt klædt på i et 140 Rambo Duo med 100 g i.

Men ift andre aner jeg intet- jeg ville ikke drømme om at bruge andet end Horseware.

Lipizzanere til salg:

* Rolig,barok type,vallak f.2009,ryttervant,ca 157 cm

* Energisk,aktiv, elastisk vallak f.2009,ca.157cm.

* Lipizzaner/DSP-hoppe, 7 år , 155 cm, tilredet i skoven, trafiksikker.

0
0
Svar på denne tråd

amigo...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2012 19:21

Min hest bruger mormalt 165 i alle andre mrk. Men da Amigo kun føres op til 160 og jeg faldt for et godt tilbud tog jeg chancen og købte et..

Og det svarer til den str det er :) -det passer min ok, men skulle det have været helt perfekt så skulle det have været de 5 cm større..

Jeg vil tro du skal gå efter 165 dækner, og der er faktisk en del der laver dem.. (masta er dog store i det, så de skal købes et nr mindre) -og hellere et dækken der er lidt til den store side frem for for småt efter min mening.. :)

Mvh Stinne c",)

At ville skaber evnen til at kunne.....

0
0
Svar på denne tråd

Dækken...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2012 19:21

Hej

Amigo er et kanon godt dækken men skulle du ryge i bekneb med størrelsen både længde og i forhold til brede ved bringen. Kan jeg varmt anbefale Weatherbeeta dækkenerne, de er super gode til de brede og markerede heste. Størrelsen er dog et nummer større end andre dækkener.

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Min hoppe bruger
Forfatter: 
Dato:  14-10-2012 23:52

Min hoppe bruger 125 i WB, 135 i alle andre mærker(BR, RBH, HKM og lign) og 130 i amigo :)
Hun er en lille 1´er pony og med en meget lang krop.

Sælger 16" læder kombisadel mellem mod bred bom. Stand som ny!

En rigtig hest starter med OX

0
0
Svar på denne tråd

samme pasform
Forfatter: 
Dato:  15-10-2012 08:03

Amigo-Rhino og Rambo er samme dækken mht pasform- eneste forskel er ydermaterialet dvs hvor rivefast det er- hvilket også er det der giver prisforskellen på de 3 dækkenmærker.

Jeg har alle 3 dæknger i samme str til samme hest men i forskellige udgaver (stalnd, regn, vinter osv)

Men Rambo Duo skal de sjovt nok altid bruge i mindre str end alm dækner- spørg mig ikke hvorfor.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-10-2012 14:41

Amigo fås skam også i 165, bare til info

Min veninde har ihvertfald lige købt et Amigo Bravo 12 i 165...

Rambo passer lidt bedre til de lidt mere brede heste end Amigo, og personligt vil jeg ikke bruge andet end Horseware igen, pasform, åndbarhed og holdbarhed er bare i en klasse for sig på disse dækkener

Generelt er Horseware 5 cm længere end andre mærker, dvs hvis hesten normalt bruger 145, kan man som regel nøjes med 140 i Horsewares model...

*Sød vallak og føl tilbydes plads i løsdrift i 8740, send pb for info*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

11111111111
Forfatter: 
Dato:  19-10-2012 12:03

Vores hest bruger 160 i Amigo og 165 i alle andre..:)

Diva..)))

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider