Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hvilken hesteklipper - meget støjsvag?
Forfatter: 
Dato:  11-09-2012 08:59

Jeg søger efter en let og meget støjsvag hesteklipper, som klipper pænt og tæt og som ikke bliver varm under klipning. Hvilken kan du anbefale?

Ledningsfri vil være en fordel - men så skal den kunne holde strøm min til klipning af stor hest eller have ekstra batteri, som skiftes undervejs.

mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

glemte lige
Forfatter: 
Dato:  11-09-2012 09:09

at klipperen skal kunne klippe tæt vinterpels.

mvh heidi

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-09-2012 12:35

Jeg har en Andis klipper, som jeg er super glad for.

Den har også klippet både løsdriftsheste samt pony"pelse", så den kan det hele selvom den er lille, handy og super lydsvag

Skærene bliver selvfølgelig mere slidte når man klipper i tæt pels, ligesom man skal være rundhåndet med olien. Men jeg har ingen problemer haft med min lille super klipper, heller ikke til de langhårede, tætte frakker

Så jeg elsker min lille Andis!! (og det gør de fleste heste faktisk også )

Med venlig hilsen

Sanne

...............................

0
0
Svar på denne tråd

Hvilken model
Forfatter: 
Dato:  12-09-2012 10:08

er din Andis klipper?

mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-09-2012 16:15

www.thordal.dk/shop/andis-agc2- super-208p.html

Jeg har denne model. Det er sjovt at de skriver at den er til ben og hoved, og lidt krop. Min klipper får lov at klippe hele kroppen, og den klarer det til UG.

Har tidligere klippet med andre Andis modeller, og der har aldrig været problemer af nogen art overhovedet. Så kan varmt anbefale Andis.

Jeg får desuden slebet skær hos ovennævnte, super service

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-09-2012 16:16

- Jeg bruger forresten T-84 skæret til min klipper, som er et specielt hesteskær

Med venlig hilsen

Sanne

...............................

0
0
Svar på denne tråd

endte med
Forfatter: 
Dato:  30-10-2012 12:37

at købe en Lister Liberty hesteklipper, som kan bruges med både batteri og direkte i stikkontakt.

Købte den hos www.farmcareuk.com, hvor klipperen også kan fås med stik der passer til vores kontakter. Der er en stor besparelse i forhold til de danske priser.

mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Moser avalon
Forfatter: 
Dato:  31-10-2012 19:14

Jeg er meget glad for min Moser Avalon som er med batteri i et bælte. Den klipper fint en hel hest inkl ben og hoved på et batteri, og klipper tæt og pænt uden striber. Meget støjsvag. En veninde har lige købt den til sin pony som ellers skulle bedøves, men med denne kunne hun klippe uden bedøvelse.

www.hjoernely.dk/product/ hesteklipper-moser-avalon-i- eksklusiv-striglekasse-468/

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-11-2012 06:22

Jeg har også en andis klipper, samme som ovenstående, og da jeg havde min fuldblod som panikkede fuldstændig ved an gammeldags klipper som larmer af h til, der kunne jeg klippe ham med andis klippere. jeg har dog ikke det brede skær men de små som klipper 0,5 mm, og den tar uden problemer min oldenborgs mega bamse pels.

SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!!

DANSKE OLDENBORG HESTE -

KAN OG VIL

www.123hjemmeside.dk/devito-secret

R.I.P Secret Soul, 3 juli 1989-30 nov 2008 ...

0
0
Svar på denne tråd

Asculap Econom II..
Forfatter: 
Dato:  01-11-2012 08:00

har jeg.. Den er ikke så støjsvag som de små batteridrevne.. Men alle jeg klipper for siger at den larmer minimalt og det syntes jeg også selv, jeg kan sagtens høre hvad andre i stalden snakker om og høre radio uden problemer..

Der er ledning, ja.. Men jeg syntes virkelig ikke det er noget problem, det gør maskinen stærkere og man kan klippe mange heste i streg uden den bliver det mindste varm.. Rekorden er 2 fjordbamser, efterfulgt af 4 ponyer med finere pels..

Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland

Se præsentation for mere info

0
0
Svar på denne tråd

Andis..
Forfatter: 
Dato:  02-11-2012 13:49

Ja den lille Andis er super, nok den mest støjsvage man kan få! Dejligt at man kan stå og tale med andre (og hesten) mens man klipper.

Eneste ulempe: det tager sin tid at klippe en hel hest selv med det brede hesteskær T84.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-11-2012 07:54

Det tar mig en time at klippe min store oldenborg over det hele med det lille skær.

SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!!

DANSKE OLDENBORG HESTE -

KAN OG VIL

www.123hjemmeside.dk/devito-secret

R.I.P Secret Soul, 3 juli 1989-30 nov 2008 ...

0
0
Svar på denne tråd

Lille Lister-klippe
Forfatter: 
Dato:  05-11-2012 09:40

Jeg låner lige tråden her :-)

Er der nogen, der har erfaring med den helt lille Lister Libretto-klipper, der fås til 77 pund på denne side?

www.farmcareuk.com/shop/product/ cordless-clippers/lister-libretto

Der står, at den sagtens kan klippe heste-kroppe.

Jeg ved godt, at man nok ikke skal stå og klippe 10 islændere i træk med den, men jeg har bare en enkelt varmblodshest, der bliver klippet 1-2 gange om året, så jeg tænker, at den nok burde kunne tage den..

Det gør mig ikke noget, at det tager lidt længere tid. Min hest er meget rolig og står bum stille.

Så sig endelig til, hvis I har erfaringer..

Og lige et tillægsspørgsmål. Når der står, at den sælges med en 'mains adapter' betyder det så, at der medfølger en adapter, som passer til det europæiske fastland, eller er det noget andet, de mener?

Håber, der er nogen, der kan hjælpe.

M.v.h. Jenny

0
0
Svar på denne tråd

Ingen erfaringer?
Forfatter: 
Dato:  08-11-2012 09:22

Er der slet ingen, der har erfaringer med en Lister Libretto?

M.v.h. Jenny

0
0
Svar på denne tråd

desværre ingen
Forfatter: 
Dato:  08-11-2012 11:49

erfaring med ovenstående klipper. Mains adapter betyder at den leveres med ledning til stikkontakten. Du kan skrive til Farmcare at du godt vil ha leveret klipperen med EU stik og så bestiller de den hjem, såfremt den ikke er lagervare.

mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider