Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

SADELMAGER?!?!?
Forfatter: 
Dato:  26-08-2012 22:24

Hej,

Jeg står efterhånden i et problem som ingen ende vil tage... Jeg vil så gerne have tjekket to sadler til min dejlige hest, så han har det så godt som muligt, men det er som om at jeg hører dårligt om ALLE sadelmagere i mit område (thisted), endda når jeg også udvider til århus m.m. Jeg har ikke så mange penge, så har ikke råd til én som ikke gør sit job godt, for kan ikke betale for en ny. Så er der ikke nogle der vil hjælpe. Har hørt dårligt om kit, birgitte funder, sadelmageren, og lars(tror jeg han hedder) fra brdr vestergaard :s

Mange hilsner Christina
0
0
Svar på denne tråd

Uanset hvilken
Forfatter: 
Dato:  26-08-2012 23:03

proff. man vælger at få ud til sine dyr, det være sig dyrlæge-smed-sadelmager-underviser, U name it. Så er der nogen der kan fortælle noget dårligt. Men man kan altså ikke tro på alt hvad man hører. Nogen gange er man nødt til at drage sine egne meninger. Og det kan man kun gøre ved at opleve de forskellige personligt.

0
0
Svar på denne tråd

Sadelmager
Forfatter: 
Dato:  26-08-2012 23:59

Tusind tak for dit svar - håber bare at jeg vælger rigtigt da jeg som sagt ikke har råd til to omgange :( har du personlig erfaring med nogen i nærheden?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-08-2012 08:43

Hej,

Ligegyldigt hvem du vælger, der skal se på dit udstyr, vil der altid være gode og dårlige historier om vedkommende. Grunden er ret simpel - vi er alle forskellige!

Jeg har ret gode erfaringer med Birgitte Funder - men det er fordi hun er den eneste sadelmager, der har påpeget at sadlens længde er af stor betydning på min hest. Hun fandt en sadel, der fungerede ret okay på min hest - den bedste bomsadel vi nåede at ha.

Jeg har så slet ikke gode erfaringer med Skals - men det er der så andre der har...

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  27-08-2012 09:46

Hej,

Ja det er en jungle med de sadelmagere :-)

Jeg har super god erfaring med Kit's arbejde. Hun havde god forståelse for at jeg ikke er millionær og ændrede min Stübben, så den kom til at passe på min unghest.

Stopningen er jævn og blød, og den passer dyret perfekt :-)

De fleste i vores stald bruger Kit og jeg har ikke hørt nogen klager endnu...

Eneste minus er, at hun har så super travlt at det kan være svært at få en tid ved hende...

0
0
Svar på denne tråd

huolkljjllk
Forfatter: 
Dato:  27-08-2012 19:31

jeg har brugt sadelmageren fra Skals. Jeg synes han gør et godt stykke arbejde. Jeg har haft min sadel ude ved ham 3 gange. 2 af gangene var fordi sadlen lå for tæt på manken når jeg sad i den og den så skulle have mere fyld i. De 2 af gangene kom han ud. Jeg har kun skulle betale for den første gang

V.H.

Tanja D.

Nu med drømmehesten "Højbo's Veranzo/Hubert"

0
0
Svar på denne tråd

SADELMAGER?!?!?
Forfatter: 
Dato:  27-08-2012 21:40

Har også valgt ham fra skals, så må det briste eller bære - men var ham jeg har hørt mindst dårligt om :) så vender tilbage med min oplevelse af ham hehe

0
0
Svar på denne tråd

Skals..
Forfatter: 
Dato:  28-08-2012 07:07

Jeg er så en af dem der har haft mindre gode oplevelser med ham fra Skals og vil ikke bruge ham igen! Du skal ihvertfald selv være obs. på om din sadel ligger som den skal.

Jeg har brugt en fra england der nu er holdt, men der er mange i vores stald der bruger Seidel sadler, så det bliver nok dem næste gang:o)

Kh. Søs

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  28-08-2012 07:10

Vi er en del derhvor jeg havde hest før, der brugte ham fra skals, og der var aldrig noget at komme efter, han kom ud og kiggede på hestene og sadlerne, og lavede godt arbejde, jeg og de andre var meget tilfredse.

Men man vil altid fine folk der ikke kan lide ham og kan lide ham, lige som med alle andre der har med heste at gøre.

:)

Kold Mosen´s Victor 1. April 1992 - 10. Juli 2012

Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

jjkdfjkadf
Forfatter: 
Dato:  28-08-2012 19:59

Seidel vil jeg holde mig langt væk fra, fik Skals til at hjælpe mig ud af med dem. Fik en sadel fra seidel der kun støttede for og bag med 10 cm luft på midten. Da jeg så klagede gik der rent børnehave i den.

Mvh Mette

Lækker holstener hoppe på 5 år sælges

0
0
Svar på denne tråd

Jeg stod selv
Forfatter: 
Dato:  28-08-2012 23:05

i samme dillemma: Hvem skal komme? Hvem er go? Og kommer vedkommende overhovedet?

Jeg havde en nyere sadel som jeg gerne ville bruge på min unge hest. Ham der solgte den til mig er holdt, så det duede jo ikke. Jeg fik en dame ud og hun sagde at den kom ALDRIG til at passe på den hest. Den var alt for smal!!! ØV, tænkte jeg. Det var de 16000,-. Redet i i under 2 mdr. Tis og @!#$. Nå det var der jo ikke noget at gøre ved. Jeg gik nogen modeller jeg kunne lede efter og str osse. Skulle jeg have en Albion igen skulle det være WIDE. Nå jeg kørte op til Sadelmageren i Ålborg for at se hvad han havde på lager. Og fandt ud af at en str WIDE er meget WIDE! Jeg undrede mig meget. Men det var jo det damen havde sagt og hun måtte jo vide det. Jeg gik noget tid, kunne ikke finde de sadler brugt. Og var helt ærligt for nærig til at købe en ny. Det er en ung 4 års hest jeg har. Og det kan jo ikke vides om sadlen passer resten af hestens liv. Så det synes jeg ikke var så fedt.

Personligt synes jeg egentlig at sadlen lå ok, men der var noget der var OFF, bla ved bagpuderne. Jeg besluttede at kontakte Skals for at høre hvad han havde at brugte sadler. Han kom ud, dog uden sadler. Jeg havde taget min egen med så han kunne se på den og hesten.

Heldigvis.

Han sagde hvorfor passer den ikke på denne hest?? Tjjaa det havde den anden sadelmager jo sagt. Den er altfor smal! Nååå sagde Niels, hvis du får en der er bredere ender du jo ude bag ørene!! Den skal bare justeres lidt bagtil, så er I ridende igen.

3 dage senere hentede jeg min sadel. 1598,-, ja fattigere kan jeg jo ikke sige, for havde det ikke været for Niels, havde jeg jo købt en anden. Og det var da blevet til mere end 1598,-

Den anden sadelmager opkrævede mig endda 600,- for besøget. Dem synes jeg så bare er smidt ud af vinduet.

De andre gange jeg har benyttet Niels, synes jeg osse jeg har fået go og fair behandling.

0
0
Svar på denne tråd

SADELMAGER?!?!?
Forfatter: 
Dato:  29-08-2012 21:48

glad og tilfreds kunde - ham bruger jeg i hvert fald frem over... - hvis der var noget som jeg skulle sætte fingeren på, er det at han kun viste mig hvordan jeg kunne tjekke den nye sadel sad som den skulle, og ikke selv kom :)

Men udfra hvad han har lavet er jeg tilfreds, da den sidder godt :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider