i samme dillemma: Hvem skal komme? Hvem er go? Og kommer vedkommende overhovedet?
Jeg havde en nyere sadel som jeg gerne ville bruge på min unge hest. Ham der solgte den til mig er holdt, så det duede jo ikke. Jeg fik en dame ud og hun sagde at den kom ALDRIG til at passe på den hest. Den var alt for smal!!! ØV, tænkte jeg. Det var de 16000,-. Redet i i under 2 mdr. Tis og @!#$. Nå det var der jo ikke noget at gøre ved. Jeg gik nogen modeller jeg kunne lede efter og str osse. Skulle jeg have en Albion igen skulle det være WIDE. Nå jeg kørte op til Sadelmageren i Ålborg for at se hvad han havde på lager. Og fandt ud af at en str WIDE er meget WIDE! Jeg undrede mig meget. Men det var jo det damen havde sagt og hun måtte jo vide det. Jeg gik noget tid, kunne ikke finde de sadler brugt. Og var helt ærligt for nærig til at købe en ny. Det er en ung 4 års hest jeg har. Og det kan jo ikke vides om sadlen passer resten af hestens liv. Så det synes jeg ikke var så fedt.
Personligt synes jeg egentlig at sadlen lå ok, men der var noget der var OFF, bla ved bagpuderne. Jeg besluttede at kontakte Skals for at høre hvad han havde at brugte sadler. Han kom ud, dog uden sadler. Jeg havde taget min egen med så han kunne se på den og hesten.
Heldigvis.
Han sagde hvorfor passer den ikke på denne hest?? Tjjaa det havde den anden sadelmager jo sagt. Den er altfor smal! Nååå sagde Niels, hvis du får en der er bredere ender du jo ude bag ørene!! Den skal bare justeres lidt bagtil, så er I ridende igen.
3 dage senere hentede jeg min sadel. 1598,-, ja fattigere kan jeg jo ikke sige, for havde det ikke været for Niels, havde jeg jo købt en anden. Og det var da blevet til mere end 1598,-
Den anden sadelmager opkrævede mig endda 600,- for besøget. Dem synes jeg så bare er smidt ud af vinduet.
De andre gange jeg har benyttet Niels, synes jeg osse jeg har fået go og fair behandling.