Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

opstaldning hvidovre
Forfatter: 
Dato:  20-08-2012 09:54

er der nogle af jer HNænder der har kendskab til Stevnsbogaard eller Tavlebakkegård? hvordan er disse steder? hvor mange pensionære er der plads til? og hvordan er den offentlige transport til disse steder?

Jeg overvejer at tage ud og se disse steder som mulige steder for mig hest. Hvor er det at være opstaldet her?

...sagde Sabrina med verdens dejligste Bandit

Venskabet er først ægte, når to venner, uden at mæle et ord, kan glæde sig ved blot at være sammen.
(Georg Ebers)
0
0
Svar på denne tråd

Hvidovre
Forfatter: 
Dato:  21-08-2012 09:31

Jeg kender ikke Stevnsbogaard, så det kan jeg ikke udtale mig om.

Jeg kender derimod Tavlebakkegård rigtig godt. Jeg har selv været meget glad for at være opstaldet der - folk derude er søde og rare. Hestene har det godt og de kommer mange timer på fold hver dag. Der er plads til cirka 20 heste, mener jeg. De går opdelt i hopper og vallakker på fold. Der er ridebane på stedet, men ikke ridehus - man kan dog ride til ridehus på cirka 15 minutter (HVR). Man kan ride tur i Brøndbyskoven og på volden.

Men du skal være obs på, at det er et selvpasser-sted og det forventes, at man selv passer kræet til daglig. Folk vil selvfølgeligt gerne hjælpe, hvis man skal på ferie, er syg eller lignende.

Der er indluk - og fodrings-turnus om eftermiddagen i hverdagene og ud-og indluksturnus inkl. fodring i weekenden (morgen og eftermiddag). Der er fælles indkøb af wrap, som man kan vælge at være med i ellers skal man selv sørge for indkøb af det. Der er halm inkl. i staldlejen, men man er velkommen til selv at købe anden strøelse. Foder sørger man selv for, men hvis man vil, er der også en fælles indkøbsordning her.

Hvad offentlig transport angår, går bus 166 til foden af grusvejen (jeg tror stoppet hedder Bygaden, men er IKKE sikker), der leder op til Tavlebakkegård. Man kan også vælge at tage s-toget til Brøndby Strand station og cykle de cirka 2 km, der er til gården derfra.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider