|
|
| kan ikke finde sadel |
|
|
hej jeg har et problem med at finde en sadel til min hoppe, det jeg indtil nu har prøvet glider frem på hende... ville høre om der er nogen i nærheden af jelling/vejle området der har en sadel man kunne få lov til at prøve på hende, du må selvfølgelig gerne tag med. er bare lidt ked af at blive ved at bruge dyre domme på at en sadelmager tager flere forskellige med ud og der så alligevel ikke findes en sadel der passer... Jeg leder både efter en dressur sadel og en spring/kombi. der er fosøgt claridge house, trainers, wintec spring, en kieffer spring, en som jeg desværre ikke kan huske modellen på, en passier combi. ved det her er en meget utraditionell at forsøge at pejle sig ind på hvilken sadel retning man skal lede i og ved da heller ikke om nogen overhovedet gider at hjælpe men tænke det var forsøget værd. bommen vil jeg skyde på skal være mellem/mellembred. skal kun bruge 16-16,5 men har du en sadel jeg må prøve der 17 tommer er det super for kan jo altid finde den i mindre størrelse hvis den ellers bare ligger krydser fingre for der er nogle rare mennesker der vil hjælpe knus loui
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 00000000000 |
|
|
Tror det ville ehjælpe dig meget hvis du lige skriver lidt om din hest og hvad problemet er. Nogle racer har et meget umarkeret sadelleje, og derfor svære at finde sadel til. Nogle har problemet fordi de er overvægtige eller muskelfattige. Nogle har et meget markeret manke som kræver meget plads i sadlen foran. Personligt har jeg Hubertus til alle mine heste. Jeg har både dressur, spring og kombi til dem og vil aldrig have andet. Derudover rider jeg altid med lammepad under sadlerne og jeg har aldrig nogen sinde haft en hest med ondt i ryggen, i benene eller har været halt. Ved godt at nogle er meget kritiske overfor lammepads, men her fungerer det altså til ug. En Hubertus ligger godt på mange forskellige heste, har personligt selv både brede og smalle heste og man kan sidde i den længe uden at få ondt bagi Har selv redet 3-4 timer i mine uden problemer. Desuden skal du måske overveje om gjorden er den rigtige.
................................ Sorgen er den pris vi betaler for at holde af ...................................
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jelling/Vejle |
|
|
Du skriver ganske vist, at du ikke vil ha en sadelmager ud med sadler. Men så bor du jo tæt ved Kit Hansen, som er ret dygtig. Hun kiggede på vores hest, kom med en masse gode forklaringer på hvordan hun er bygget, forhørte sig om det forventede prisleje og kom så med forslag til 5-8 modeller, som vi kunne kigge nærmere på. Hun havde heller ikke et problem med at snakke om bomløse/læderboms sadler 
Mvh. Sanne Ejer af Dolly - den røde kylling, AKA Den gamle dame, AKA Madammen, AKA Kræet. Hysterisk DV på 5 øh 7 øh 20 år
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
mange tak for svar.. LP-mor du misforstår lidt, der står ikke at jeg ikke vil ha en sadelmager ud, der står at jeg er ked at at blive ved med at bruge i dyre domme på at få en sadelmager ud.. har haft en ude uden held derfor denne lidt alternative metode  bomløse sadler har jeg ikke noget problem med men i og med jeg gerne skal springe konkurrence er det nok ikke det bedste alternativ  Kaffebønnensejer: jeg har skrevet lidt om at sadlen glider frem, den glider frem dels fordi hun har brede ribben, hun er normalt markeret. hun mangler stadig muskler ja men, men de kommer stille og roligt. men det er ikke det der er problemet her, der er de brede ribben...  Jeg er ligeglad med mærket på mine sadler, det må meget gerne være hubertus også et sadelmærke jeg har bla har brugt igennem årene og været glad for... Det der er vigtigst er at sadlen ligger korrekt og ikke mærket ydermere går hun pt med anatomisk korrekt gjord, men med de sadler vi har prøvet har hun også haft flere forskellige gjorde på og stadig haft det samme resultat  håber nogen kan hjælpe knus og god dag, loui
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxx |
|
|
Loui, ja så misforstod jeg  Men det kan godt være en lang og sej kamp hvis hesten ikke er standard bygget  Håber du finder en god sadel
Mvh. Sanne Ejer af Dolly - den røde kylling, AKA Den gamle dame, AKA Madammen, AKA Kræet. Hysterisk DV på 5 øh 7 øh 20 år
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
LP-mor hehe ja det kan smut det skidt og mange tak, det håber jeg også loui
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
hmm i dag har vi så prøvet 2 stik kieffer dresser sadler men ak ak begge sadler tipper i bag så det er sgu ret øv. fik også prøvet en kombi henri de rival model klub, den lå absolut bedre men ikke optimal... er altså ved at syntes det er rigtig træls, mon det nogensinde lykkedes  men rigtig god dag til alle  mvh loui
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxx |
|
|
Det lyder som en langvarig jagt  Jeg vil selvfølgelig krydse fingre for dig, men hvor god gjord prøver du sadler med? Nogle gjorde trækker sadlen frem, selvom sadlen i sig selv måske ligger godt nok. Men det er bare et gæt, jeg har jo ikke set sadlerne på krikken ;o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| oooooooooooo |
|
|
Hvis hun har brede ribben vil jeg skyde på at hun skal have en mellembred til bred bom, for at den kan ligge optimalt Anbefaler stadig Hubertus eller evt Bates som måske også kunne være fint. Hvad prisleje er du i?
................................ Sorgen er den pris vi betaler for at holde af ...................................
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
kaffebønnesejer ja men lysten til bare at gå ud og købe en sadel uden at vide om det kommer i nærheden af at kunne ligge på hende syntes jeg ikke rigtig jeg har lyst til, kan jo højest sansynligt ende med at stå med endnu en sadel der ikke kan bruges.. jammen leder efter brugt og håber at kan holde mig på 3000 men men det er jo ikke sikkert 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad med en halerem... |
|
|
Kan du ikke bruge en halerem og evt. dobbeltgjorde, som man gør på mange islændere ? + et godt solidt fortøj  ...men ellers kan jeg anbefale dig en Hubertus Jubilee dressur/Combi ...sådan en lå perfekt på min tykke (deforme) fjordhest 
:-) Med Venlig Hilsen Hanne 
Hestetrailer sælges Humbaur Singel fra 2005
Aalborg · Nordjylland
...................................
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er jo |
|
|
Der er jo Lohmanns i Haderslev. Det er jo ikke så langt fra Jelling/Vejle. De har en del brugte sadler og en bane man kan ride på når man prøver. Men hvilken beskrivelse har du fået af din hest af sadelmageren? Du har jo haft en ude, så vidt jeg har forstået det. Det kan måske gøre det lettere at foreslå noget. ROSA - hvis sadlen tipper og TS bruger en halerem vil den jo bare rykke i halen, det kan ikke være rart. Man kan jo ikke afhjælpe en dårligt liggende sadel bare ved at 'snøre' den fast på hesten, den vil stadig ikke passe til hesten. He he, ultimativt finder du først en lækker saddel og så finder du hesten der passer til sadlen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aquila Vigoris |
|
|
er lavet specielt til heste der har problemer med at sadlen glider frem. Man kan skifte kopfjern og den fåes i 16", 16½", 17", 17½" og 18". De er bare så nye på markedet at jeg tvivler på at man kan finde en ny. Godtnok er det egentlig et islændermærke men jeg kender da et par stykker med andre hesteracer der er superglade for dem. Vejl. udsalgspris er 13.500 og den forhandler der er tættest på dig er nok www.teigar.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
mange tak trolli men det blir desværre for dyrt for mig :-) god dag til alle
|
| Svar på denne tråd |
|