Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

hjælp til valg af nye støvler!!
Forfatter: 
Dato:  24-07-2012 19:43

Hej alle glade hestepiger :-)

Jeg er ved at være umenneskelig træt af mine pioneer støvler, som hele tiden går i stykker. Jeg skal derfor have fat i nogle nye, da vi snart har fået skiftet lynlås og andre nedslidte ting på støvlen, for flere penge end de har kostet. Derfor søger jeg råd og vejledning til et godt mærke der holder! De skal også være gode at have på, da de kommer til at blive brugt meget.

Som ponyrytter har jeg haft de røde treton og de bløde cavallo. I dag har jeg stævne støvler fra De niro boots som er stive og blanke, men jeg fortrækker en mere blød og behalig støvle.

Håber i kan hjælpe mig. I længde bruger normal/høj, smal/almindelig i bredde og str. 40 i sko.

0
0
Svar på denne tråd

jeg rider
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 07:47

i De niro, den helt klassiske uden pynt.

Dem er jeg glde for de er nu 5 år og har fået skiftet lynlås et par gange. men er stadig meget pæne.

Jeg rider i dem hver dag, men kun rider ikke noget med at muge el.lign.

Jeg kan se du allerede kender De.Niro, så mit forslag er at få et par til daglig brug også har du de pæne til stævner...

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd

hejhejhej
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 09:11

Hejsa :-)

Jeg et par ridestøvler fra mærket Campus, der er utrolig rare og behalige at have på, så dem vil jeg helt sikkert anbefale.

Det er en italiensk støvle der er håndsyet. Skriv gerne hvis du vil se billeder :-)

Vh Celine

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 10:05

Har du kigget på læderridestøvlen fra Montar? De er meget bløde og utrolig holdbare..

Du kan finde dem inde på aktivhest.dk..

0
0
Svar på denne tråd

123............
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 10:17

Cavallo Grand Prix Plus )modellen er med lynlås indvendigt) er en dresurstøvle, der ikke er meget stiv i skaftet, men mere bløde i det, men giver stadig den støtte en dressurstøvle skal.

De koster kun 3000,-, ang holdbarheden ved jeg det ikke, mine er kun et halvt år gamle. De fås i sort og brun og mange forsk mål, jeg fandt nogle der passede mine mål perfekt, så de er som skrædersyede.

Før havde jeg et par Cavallo Piruoette med lynås, de holdt 8 år, jeg skiftede sålen efter 7 år og lynlåsen døde efter 8 år. Den model har lidt stivere skaft. De koster dog 4000 uden lynlås, jeg betalte dengang 1000 for at få lynlås i.

0
0
Svar på denne tråd

HKM ridestøvler
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 23:14

Jeg har et par fantastiske støvler fra HKM :) de kostede ingenting (kan ikke huske hvad jeg gav for dem, men det var under 2000) og jeg er mere tilfreds med dem, end nogen af mine rideveninder er for deres støvler som har givet det dobbelte for

0
0
Svar på denne tråd

Petrie
Forfatter: 
Dato:  26-07-2012 09:17

Jeg har rigtig god erfaring med støvler fra Petrie.

Købte et par brugt, som jeg selv brugte hver dag i 7-8 år inden jeg forærede dem væk til en veninde som brugte dem et par år også. Så de har sammenlagt ihvertfald holdt 10 år!
Har også mget ud i dem, de fik nemlig en ridse oveni fordi jeg kom til at jokke greben i dem... ups!
-Desværre er de fra før man puttede lynlås i, så kan ikke sige hvordan deres holdbarhed er mht. det.

Har selv lige kylet mine pioneer ud pga. lynlåsen, så nu er jeg ved at spare sammen til et par Petrie Coventry i brun (se billede). De ser SÅ lækre ud.

Et lille hint er at man kan spare over 1000kr ved at hente dem direkte fra Holland eller evt. Schockemühle i Tyskland. Og det er inkl. porto.
De koster ca. 4500kr herhjemme og skal give imellem 3000-3200kr ved at hente dem i udlandet (alt efter dags valutakursen).

Billede

-Sandra

|Jordbrugsteknolog - hestespeciale|

http://www.Heste-konsulenten.dk

0
0
Svar på denne tråd

de fåes ikke bedre
Forfatter: 
Dato:  27-07-2012 01:45

Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-07-2012 08:50

Jeg har et par fra mærket sarm. De har nu holdt i 8 år. Lynlåsen er stadig god som ny og det samme er skindet og sålerne. Men de bliver også først taget på lige inden jeg stiger op og af med det samme jeg er færdig

Mine skulle have specialmål så de kostede lidt ekstra mener det var knap 5000 kr. Men de har været det hele værd og forventer de holder 8 år mere :)

0
0
Svar på denne tråd

som en anden
Forfatter: 
Dato:  27-07-2012 11:40

Hej

Som en anden skriver er Cavallo grand prix plus en utrolig dejlig støvle og den er nemlig ikke stiv i det selv om den umiddelbart ville

tro det pga udseende den ligner nemlig en rigtig dressurstøvle med høj

udvendig bue, den kan bruges både til dressur og spring.

Jeg har haft både König, Cavallo, Petrie, ja sågar også et par Montar, König er helt sikkert min nr. 1 som dressurstøvle, men jeg kan også godt lide de er stive i skaftet det formål og så er deres pasform bare helt unik til mig, skulle faktisk slet ikke gå dem til, ellers kan de jo godt gnave lidt i starten. Montar når ikke de andre 3 mærker til sokkeholderne det er et billigt alternativ, hvor lynlåsen har meget kort levetid. Lige nu rider jeg i et par Cavallo grand prix plus og det er en rigtig dejlig støvle, den er så blød i skaftet at jeg sagtens kunne springe i den, hvis jeg turde længere

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider