Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

insekt maske
Forfatter: 
Dato:  06-07-2012 23:20

Kan nogen anbefale en insekt maske som ikke slider på pandelokken? Efter få dage med den vi har,i lidt kraftigt fast materiale, er det yderste lag af lokken allerede slidt, hans hår er nærmest blødt som hos føl, og når næsten ned til øjnene, surt hvis den skal ødelægges helt... men det ene øje er pt generet, løber og er hævet, så han kan ikke undvære masken og frynser hjælper ikke nok,samt slider også lokken fra indersiden. Så tænkte om der måske findes en i særligt blødt/glat stof?

Billede

Kærlig hilsen

Charlotte Bursche

0
0
Svar på denne tråd

Fluemaske
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 14:50

Hej Charlotte

Kan det være formen på fluemasken der simpelthen ikke passer til din hests hoved?

Kunne denne eventuelt være et alternativ til den du har?

2974458.shop17.dandomain.dk/shop/ fluemaske-352p.html

Jeg kender desvære ikke til nogen, som producere fluemasker i så fint et stof, at man kan garantere at det ikke vil slide på pandelokken. Kan din model eventuelt være lidt for lille?

Mvh.

Horse And Riders

www.horseandriders.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 17:49

Ja denne model bruger jeg selv, og der er hul til pandelokken.

Fåes i flere modeller og størrelser

www.rideudstyr.com/ product.asp?product=2285

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 19:12
Jeg har en maske hvor der er et stort til ørene og pandelokken, men sidder "tæt" ved øjnene og rundt om kæben så insekterne ikke kan generer.. købte den for nogle år siden i horsehouse..

Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma

0
0
Svar på denne tråd

jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  12-07-2012 01:59

Hov havde slet ikke set der endelig var nogen der skrev

Horse and riders.. hmm jo men det er jo svært at se på masken når man står der med den i forretningen, eller som den sidste her, som var med ved købet af et dækken.. den sidder rigtigt godt henover øjnene fordi den er syet så der er plads og stoffet er så fast i det, men netop dette slider så desværre på pandelokken inden under..og for lille er den ikke ellers..

den du linker til ser faktisk ud til at ha tænkt på lidt ekstra plads til lokken

Diana.. ja den model så jeg godt på forleden, men synes hullet til lokken var temmeligt lille, så med den lok vil det være lidt af en kamp at få den ud af hullet for morgen udlukkeren tænker jeg... men så ellers ret god ud..

Sand.. lyder fint nok med det hele hul til ører og lok, er stoffet så blødt? Bare det at lokken hænger ned på det, gør at den slides...

Jeanette.. jo men " problemet" er at hvis ikke stoffet er blødt, så slides lokken uanset om den hænger udenpå eller er mast sammen inden under..

nu har jeg så forsøgt mig med en fra horse guard af sådan noget blødt lycra historie, med tyndt fint poset netmaske fortil og så det her lycra om hovedet og henover det øverste af lokken.. måtte op i en full for at der var bare lidt plads deroppe, men den sidder stadig til... nu må jeg så se om den er ok, det er noget af en klasket fritz han har når den kommer af

Heldigvis er det jo ikke verdens undergang med den slidte lok, men KUNNE det nu undgås med en super maske, så var det jo optimalt ikk

tak for jeres svar

Kærlig hilsen

Charlotte Bursche

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-07-2012 16:20

Mine er netop også fra Horseguard, har 2 forskellige modeller, men begge er jeg godt tilfreds med, de sidder super godt, slider ikke selvom han har dem på meget af tiden pt, og det er nu optimalt at finde -masken- man er glad for og som ikke slider på hesten, nogen steder

Nyere Kieffer Donau, 17", sort, mellem/bred bom, top lækker springsadel sælges, se under mine annoncer!

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

jjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  12-07-2012 20:10

lige præcis Jeanette Den pandelok leverer trods alt en god del af charmen også

Umiddelbart ser det ikke ud til at den horse guard maske har slidt på ham, trods nedernt hattehår når den kommer af Min er den med lynlås under hovedet, og stor fluffy tyndt net foran øjnene.. eneste lille minus der, synes jeg er at det har det med at klaske lige tæt nok på øjnene... her fungerede det andet meget bedre ved det afstivede stof... ak det skal sgu da ikke nemt!

Kærlig hilsen

Charlotte Bursche

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-07-2012 08:05

Prøv mærket cashell.

Der er hul til pandelok. Den har en rigtig god pasform, og slider slet ikke på pandelokken.

Mun hest har en øjenskade, og går derfor med masken på 24 timer i døgnet, og har gjort det i 7 mdr nu. Og det er den samme maske der bliver brugt til fold, ridning og boks.

God kvalitet:)

Emma. Ejer af Eddie Badutspring ;)

0
0
Svar på denne tråd

slide.....
Forfatter: 
Dato:  13-07-2012 16:18

Dem, der er i kunst-kunst stof slider. Gå efter noget med blødt stof, fx. bucas, eller dem, hvor masken står langt ude fra øjnene.

Ligger det tæt på pandelok og øjne, og er noget stift kunst-stof, kan du være ret sikker på, det slider.

0
0
Svar på denne tråd

Novak...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2012 11:23

Novak ja den maske du har, har jeg set på og den ser virkelig god ud... men det hul til pandelokken var bare så lille, så skal udlukkeren stå og mase den lidt store lok ud gennem det lille hul, bliver det et værre masen og han er vist ikke helt tålmodigheden til at stå og rode med det.. min umiddelbare tanke var nemlig ikke at han skal stå med den på fast, kun ude på folden.

Købte en billig en med fra Hóóks, med stort hul til begge ører og lokken ude, tog chancen selvom stoffet er lidt stift.. så nu har han den og den bløde fra horse guard, så må jeg se, hvilken en der er bedst, de har begge fordele og ulemper.

Tak for alle jeres forslag

Kærlig hilsen

Charlotte Bursche

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider