Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Klægefanger
Forfatter: 
Dato:  01-07-2012 07:09

Er der nogen som har erfaring med klægefanger fra P lindberg de lover -90 % på 10,000 km2 område.

Syntes ikke der er noget spray der virker mod klæge


Berit


Føl og ungheste af spændende og præstations stærk afstamning sælges.

se www.staldlindballe.dk Bla. Hingsteføl efter Temptation/Weltmeyer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Næh men
Forfatter: 
Dato:  01-07-2012 14:55

afhængig af prisen synes jeg du skal prøve

 

Så kan du passende fortælle os om det er værd at investere i ( personligt er jeg uden at have set apparatet lidt skeptisk )

 

Mvh Janni


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-07-2012 16:28

den koster i omegnen af 1400 så vil gerne høre erfaringer først..


Berit


Føl og ungheste af spændende og præstations stærk afstamning sælges.

se www.staldlindballe.dk Bla. Hingsteføl efter Temptation/Weltmeyer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skal vi splejse
Forfatter: 
Dato:  01-07-2012 17:15

?


Med venlig hilsen Lene


www.hestebamserne.dk

 

FIRST RIDER dukke, anvendelig til tilridning,tilvænning til vægt, udlejes på ugebasis

 

HENRA 1½ HESTES TRAILER UDLEJES I KALUNDBORG.Total vægt 1300 kg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mangler også erfaringer....
Forfatter: 
Dato:  01-07-2012 19:27

Hej,

 

Hvor sjovt I skriver, jeg går nemlig også og mangler erfaringer. Hvad er det for en maskine? Er det en der giver larm / duft, eller hvordan skræmmer den de djævle væk??

 

Lene

 

 


TOPPONY sælges. Vallak, e. Antario N. 147cm, fra 2006

www.youtube.com/watch?v=xEEiA9wKE5M

dressur potentiale i top.....! Andre super ponyer sælges!

0
0
Svar på denne tråd
 
 klæg fælge
Forfatter: 
Dato:  02-07-2012 08:23

Jeg lavede selv en lignende udgave sidste forår og den virker fint.

Den kan tage op til 200 klæg i døgnet.

Du kan dog stadig ikke være sikker på, at dine heste ikke stresses af klæg, da fælden kun virker, som endnu et dyr på marken og derfor vil det tage tid inden marken bliver "tømt" for klæg.

 

Der findes ikke spray, der virker mod klæg, da klæg hunnen finder sit bytte via synet, så den eneste effektive måde er at holde hestene inde, når der er mange klæg eller forsøge at fange alle klæg. Det sidste er ønske tænkning, men man kan godt begrænse mængden af klæg væsentlig.


Mvh

Henrik


BestBreed Mustang

"True Horse Power"

Behandlings-, trænings- og genoptræningscenter

www.us-mustang.com

www.facebook.com/BestBreedMustang

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billede
Forfatter: 
Dato:  02-07-2012 09:55

Hej Henrik

Kan vi evt. få et billede og en beskrivelse af din hjemmelavede fælde Det lyder som en god idé, synes jeg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 så er den sat op
Forfatter: 
Dato:  02-07-2012 21:00

hej

 

Vi kørte ned til lindberg og købte en i dag - umiddelbart ligner det en storm p opfindelse - personalet morede sig lige så meget over den som os. Nu er den sat op. så må vi se hvordan den virker.

Det eneste der ikke virker helt gennem tænkt er galgen - så fungere den laver jeg en ny galge af træ.

 


Billede




Hilsen Per T

 

Pt@aafoto.com

 

www.aafoto.dk

www.salgshest.dk

www.stald-hejbol.dk

www.pertorp.dk

 


"HUSK AT LEVE MENS DU GØR DET"

0
0
Svar på denne tråd
 
 PerTorp
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 19:47

Hej Per,


Du opdaterer lige om den virker på de Ølgodianske klæger ikke :-)

 

Mvh Lene

 

 


TOPPONY sælges. Vallak, e. Antario N. 147cm, fra 2006

www.youtube.com/watch?v=xEEiA9wKE5M

dressur potentiale i top.....! Andre super ponyer sælges!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt at
Forfatter: 
Dato:  05-07-2012 15:24

Godt at du købte en Per - jeg så den sidste år i Leipzig, og har forsøgt at lokke nogen til at købe en lige siden, så jeg kunne høre om erfaringerne :-)

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 den fanger klæger og fluer
Forfatter: 
Dato:  06-07-2012 23:14

Jeg har også i møde set opgørelsen over fangede klæger med interesse - dyrene har ikke været generet endnu - det har blæst siden den blev sat op. det første døgn fangede den en og da jeg checkede her til aften lå der en 30-40stykker i vandet. Jeg og min kone er ikke blevet stukket siden den blev op. Om den er så effektiv som de siger ved jeg ikke endnu. -jeg skal nok vende tilbage.


Hilsen Per T

 

Pt@aafoto.com

 

www.aafoto.dk

www.salgshest.dk

www.stald-hejbol.dk

www.pertorp.dk

 


"HUSK AT LEVE MENS DU GØR DET"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores bedste løsning på klæg.
Forfatter: 
Dato:  07-07-2012 08:41

Hjemme hos os er vi meget plaget af klæg i juli måned. Og KUN i juli måned, underligt nok. Men eftersom klæg ikke er aktive om natten, har vi løst problemet ved, at lukke hestene på fold om natten. Det har flere fordele: Når det er varmt, kommer hestene ud når det er køligst, de kommer ind i en sval stald når det er varmest. Vi lukker ud omkring kl. 22 og ind FØR 08.00. Det er tydeligt at se, hvis man kommer for sent om morgenen, for så er hestene ved at stresse op. Mellem 6 og 7 er mest ideelt.

Vi bor tæt op af et skovområde, og prisen for, at vi kan ride i skoven uden at komme på vej er så, at vi er plaget af klæg i juli. Det kan på varme dage være så slemt, at det er at foretrække, at ride i ridehuset fremfor på udendørsbane.

Men som sagt, det er koncentreret om juli måned, og vi har lært at forholde os til det, så det er acceptabelt for hestene. På varme dage, har vi så mange klæg, at jeg ikke kan se, at en "klæg-fælde" kan afhjælpe problemet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Klæg fælde
Forfatter: 
Dato:  07-07-2012 09:59

En klæg fælde er netop et genialt redskab, da klæg ikke vandre særlig langt efter deres bytte.

 

Man kan derfor ved en løbende indfangning minimere antallet af klæg væsentlig.

Her er et billede af den gamle model, jeg har lavet.

 


Billede




Mvh

Henrik


BestBreed Mustang

"True Horse Power"

Behandlings-, trænings- og genoptræningscenter

www.us-mustang.com

www.facebook.com/BestBreedMustang

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Klægfælde
Forfatter: 
Dato:  07-07-2012 10:46

 

Smart med sådan en klægfælde.

 

Vi bor selv lige op ad skoven og har derfor også en "del" klæg mv.

 

 

Henrik: Har du lyst til at beskrive hvordan din fælde er lavet ?

 

Min mand går også og overvejer diverse muligheder for at reducere bestanden af klæg her.

 


- Yuki


Med salathesten Rigola

 


Hoppeplag fra 2011 efter Tuschinske/Rotspon sælges


FOLEALARM UDLEjES. SIDDER I GRIMEN. RINGER OP TIL MOBIL VED ALARM

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smart ;o)
Forfatter: 
Dato:  07-07-2012 20:38

Sådan en klæg-fælde er da smart hvis den virker

Jeg vil også mægtig gerne have "opskriften" såfremt du vil af med den Henrik

 

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pas på med mange klæg-bid..
Forfatter: 
Dato:  07-07-2012 23:04

Pas på med mange klæg-bid!!

 

- Her er en opdatering på min tråd, på røgt og pleje..

 

Min hoppe kunne slet ikke være i fred.. Ikke engang igår, hvor jeg var derude om formiddagen for at fodre af, og tjekke vand.

Da jeg fodrede stod vi i skyggen, hvor der var en god vind, men alligevel var hun MEGET plaget.

 

Tog så beslutningen om, at det var nok, og fik hende hjem igår aftes ca. 17:30

Da jeg så kommer derud ca. 20:30, havde hun endnu ikke klattet i boksen endnu, og hun så noget mut ud..

Dyrlæge blev tilkaldt efter jeg havde været ude og gå med hende, observeret osv. Dyrlægen kom ca. 22, og sagde hun havde en allergisk reaktion overfor de der kvægmyg, og de siger jo, at når hesten er angrebet meget skal dyrlægen til.

 

Hun fik en form for binyrebarchormon, og har fået noget special sæbe at vaske hendes ben i...

 

Godt jeg fik dyrlægen ud nu, og ikke senere..

 

Her til morgen så hun noget friskere ud

Hendes bid i ansigtet var faldet meget, med hævelsen.. Dejligt..


Med Venlig Hilsen

EVa

 

 

 

 

 

Nu med Raypawers A-speranza <3 <3 <3

 

 

 

D.21/1-2002 til D.14/2-2012

<3 <3 <3 Hvil i fred min kære Chapper .. <3 <3 <3

 

 

 

 

Udstyr sælges, se annoncer under min præsentati ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Klæg bid
Forfatter: 
Dato:  08-07-2012 09:19

Vi ved alle hvor ubehagelig et klæg bid kan være.

Det er både smertefuldt og kan lang tid efter både klø og være irriteret. Så der skal ikke meget fantasi til at forestille sig, hvorfor hestene stresser, når der er klæg.

 

Jeg tager lige nogle flere billeder af fælden, så I kan se hvordan den er bygget op.


Mvh

Henrik


BestBreed Mustang

"True Horse Power"

Behandlings-, trænings- og genoptræningscenter

www.us-mustang.com

www.facebook.com/BestBreedMustang

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  08-07-2012 13:23

Jeg er ikke så hurtigt opfattende, Henrik, så måske du vil lade dine billeder ledsage af noget tekst? Dejligt at du vil give din idé videre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har netop bestilt
Forfatter: 
Dato:  08-07-2012 16:58

Vi har netop bestilt denne her famøse klægfanger hos P. Lindberg, og jeg vil meget gerne komme med mine erfaringer, når vi får den stillet op.

 

Vi bor i et skovområde og kan til tider have mange klæg, som virkelig generer hestene.

 

Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Klæg fælde.
Forfatter: 
Dato:  08-07-2012 17:33

For at kunne fange klæg, så skal man kende deres adfærd.

 

Som i alle andre racer, så er det hunnen, der er problemet ;=)....

Når hun klægen skal gøre sig klar til produktion af æg, skal hun bruge blod. Hun klægen forlader derfor jorden og flyver op i 2-3 meters højde og undersøger omgivelserne ved hjælp af synet. Når hun ser en stor varm ting (ko, hest, menneske osv) flyver hun hen og bider/klipper byttet og lapper blod i sig.

 

Fælden er opbygget omkring en sort tønde, som er det store varme dyr.

Når hun klægen opdager, at dette bytte ikke er særlig saftig, så er der kun et program i hendes hjerne - flyv op i 2-3 meters højde og afsøg området. Derfor er der over tønden sat et fangnet, som hunklægen indfanges i og hun ender til sidst øverst oppe i glasset, hvor hun bliver dræbt af solens varme. Glasset er lavet ligesom en ruse, så insekter kan komme ind men ikke ud.

 






Billede




Billede




Billede


Billede


Mvh

Henrik


BestBreed Mustang

"True Horse Power"

Behandlings-, trænings- og genoptræningscenter

www.us-mustang.com

www.facebook.com/BestBreedMustang

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kæft, hvor smart!
Forfatter: 
Dato:  09-07-2012 15:33

Sådan én må jeg osse ha' - eller rettere, en 4-5 stykker, strtegisk placeret. Hestene ser nu ikke ud til at være plagede af klæg, de ta'r det ganske stille og roligt. Men jeg kan ikke gå med bare arme eller ben, uden at blive bidt af de sataner. Umiddelbart er der jo mere "hestekrop" over Henriks løsning end den dyre fra P. Lindberg, så jeg er spændt på at høre erfaringerne med den dyre købe-løsning. Hvis "size doesn't matter" kunne man vel lave nogle små selv, der går jo ganske meget fluenet til Henriks model.


Ny hjemmeside: http://www.roeshoj.dk

 

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores klægefanger
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 08:16

Vores klægefanger fra P. Lindberg er netop ankommet med fragtmand, og jeg må sige, at jeg er ret imponeret over både størrelse og udførelse. Den virker meget solid og i fin kvalitet.

 

Den er nu samlet og sættes op i dag i et hjørne af folden (udenfor folden). I skal nok få tilbagemeldinger, når vi har afprøvet den i nogle dage.

 

Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opsætning
Forfatter: 
Dato:  11-07-2012 10:14

Det er vigtigt, at man stiller fælden centralt, så man udnytter lokke effekten fra alle sider.


Mvh

Henrik


BestBreed Mustang

"True Horse Power"

Tilridning, ridning og skadesbehandling.

www.us-mustang.com

www.facebook.com/BestBreedMustang

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Udsolgt.....
Forfatter: 
Dato:  17-07-2012 00:20

P Lindberg har desværre udsolgt og får ikke flere hjem i år.

Nogen det ved hvor man kan købe dem ellers???

 

 

Vh Jane

0
0
Svar på denne tråd
 
 Henrik ;o)
Forfatter: 
Dato:  17-07-2012 06:40

Tak for mere info og yderligere billeder - det er sgu en smart tingest

 

Jeg troede egentlig man skulle tilføre en eller anden form for "lokke-væske" i klokken hvor de fanges (a la når man vil lokke hvepse i fælden, så man ikke irriteres af dem ved bordet)

 

Vi er heldigvis ikke så plaget af dem lige pt. men de dage hvor det har været kogende varmt, der har hestene næsten ikke kunne gå i fred på folden de stakler.

 

Mange tak - jeg må se om ikke manden min kan trylle sådan en dims frem, nu hvor P.Lindberg har udsolgt

 

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  17-07-2012 09:23

Her er jeg klart nødt til at følge med (y)

 

Per - kunne du ikke fotografere close up, så man kan se tingesten tæt på :-D

 


 

 

Hilsen Jannie


- med de fantastiske fire

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

:: GRAFIKER ::

www.nokke.dk


:: HESTENE ::
www.sydvillegaard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjælp.............
Forfatter: 
Dato:  18-07-2012 08:03

Slet ingen der ved hvor de sælges udover P Lindberg????

0
0
Svar på denne tråd
 
 De sælges
Forfatter: 
Dato:  18-07-2012 08:11

De sælges også i Tyskland. Jeg kan huske at jeg ret let fandt flere sider online, hvor de solgte, og også nogle fora hvor der var lidt erfaringer med dem. Så www.google.de og afsted ;-)

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jan Petersen
Forfatter: 
Dato:  18-07-2012 13:07

Kan du sende et link til en tysk side, eller fortælle hvad de hedder på tysk.

 


(o:Heidi:o)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  18-07-2012 13:12

bremsenfänger

 


 

 

Hilsen Jannie


- med de fantastiske fire

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

:: GRAFIKER ::

www.nokke.dk


:: HESTENE ::
www.sydvillegaard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu nappede
Forfatter: 
Dato:  18-07-2012 14:13

Nu nappede jeg bare det første og bedste link, hvor den står til ?185 - jeg ved ikke om de sender til Danmark: www.horsepowerfood.eu/ Bremsenfaenger

 

Ellers er det tyske ord også "bremsenfalle" :-)

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 En opdatering af vores erfaringer
Forfatter: 
Dato:  24-07-2012 06:34

Hermed som lovet opdatering på klægefangeren.

 

Først monterede vi den centralt på folden, men det gav slet ingenting. Jeg har observeret, at nederst på vores fold mod skoven er det værst med klæg for hestene, så vi har flyttet klægefangeren for tre dage siden, og så kom resultatet.

 

I løbet af den første dag var der en del klæger fanget, men den fanger også andre insekter.

 

Så succes herfra. Nu kommer den virkelig på prøve de næste dage med godt vejr og ingen vind.

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 placering
Forfatter: 
Dato:  24-07-2012 07:07

Det er vigtigt at placere fælden, så centralt som muligt. Hun klægen jager via synet og en fælde kan derfor kun dække fra ca. ½ til en hektar alt efter "kroppens" størrelse.


Mvh

Henrik


BestBreed Mustang

"True Horse Power"

Tilridning, ridning og skadesbehandling.

www.us-mustang.com

www.facebook.com/BestBreedMustang

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bremsefælde
Forfatter: 
Dato:  26-07-2012 16:46

Så har vi også sat én op og må sige at det ser lovende ud. De væltede ind i den før vi var færdige med opsætningen

 


Billede



0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan I så mærke
Forfatter: 
Dato:  26-07-2012 17:36
Mærke på hestene om de får mere ro. Vores står nemlig i løsdriften hele dagen, og hvis det kan hjælpe, så de kommer mere ud, så køber jeg gerne en.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 11:51

Nu er jeg blevet helt tændt på at bygge klægfangere og har da også en ide om hvad jeg skal gøre langt hen af vejen.

Men hvordan er indgangen i glasset øverst, hvor stort er det og hvad gør man for at undgå de falder ud igen.


Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com


Trailerkort 3360kr.

Tlf. 51 43 18 43

Se mere på http://www.trailerkortet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 ideen er jo super.
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 16:57

Har idag selv prøvet at lave en, mangler dog et stativ den kan hænges op i ude ved folden.

Har lavet det af en rest gardinsof, en gammel slange fra en vaskemaskine og elastik, en sort spand og en sodavandsflaske.

I morgen vil vi sætte den op ude ved folde og så jeg se om det virker.

 

Har dog idag opgivet at bruge mit hjemmelavede insektmiddel og istedet for, indkøbt den fra blue horse. det jeg selv laver, er kægmyggene åbenbart ikek mere kede af at spise i.

Den fra blue horse, den virker rigtigt godt, klægmyg ville gerne med på dagens træning, men forsvandt hurtigt igen.





IMC

 

SMART LILLE HEST SÆLGES.

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/228997/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 21:05

Jeg har snart prøvet alle former for sprøjtemidler også den fra Blue horse uden resultat, så nu må klæg dø på den hårde måde.

Jeg har sådan en stor bold børnene kan hoppe på, et stort myggenet og en parasolfod som ophæng, mangler bare løsningen i toppen, så de små bæster ikke kommer ud igen.

 

Hestene kommer hjem fra græs, hver gang solen skinner, så deres eneste bytte bliver hoppebolde.


Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com


Trailerkort 3360kr.

Tlf. 51 43 18 43

Se mere på http://www.trailerkortet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjemmelavede klægfangere
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 21:08

Smid lige billeder ind når i har dem klar :-)


 

 

Hilsen Jannie


- med de fantastiske fire

Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona

Sydvillegaards Zander

 

:: GRAFIKER ::

www.nokke.dk


:: HESTENE ::
www.sydvillegaard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 tager billed i morgen..
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 21:24

ja jeg skal bare finde noget at sætte i jorden og hænge den på.

 





IMC

 

SMART LILLE HEST SÆLGES.

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/228997/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvepsefanger...
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 22:33

Hvis ikke jeg har misforstået princippet, kunne man måske montere sådan en glasting med hul i bunden (omvendt tragt) til at fange hvepse med. De kan vist fåes mange steder..

 

Evt. skære en kraftig plastflaske over og sætte den del med halsen omvendt på igen...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hjemmelavet...
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 14:02

Jeg har forsøgt mig med to modeller, en stor og en lille. Men der er absolut flere klæg på hestene (og mig) end i fælderne. Enkelte er der dog gået i. Den store er en rest tyl (pink!) syet som tragt, og spændt ud over et stativ af pilegrene. En omvendt 90-liters balje som lokke"dyr". I toppen har jeg hængt et syltetøjsglas, i låget er der skåret hul og monteret en stump slange. Jeg har set klæg kravle rundt i nettet, men de har svært ved at finde op i slangen. Næste forsøg var så en lille hængemodel, med en sort plasturtepotte som lokke"dyr". Her havde jeg så erstattet låg/slange konstruktionen med en tragt af papir. Den tager så flere fluer og hvepse end klæg.

Jeg kan se på Henriks billeder, at der er forskel på, hvor højt tønden hænger ifht. nettet. Kan det mon være det, der er galt?


Ny hjemmeside: http://www.roeshoj.dk

 

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 vores klægfanger
Forfatter: 
Dato:  05-08-2012 14:45

fra P.L. fungerer super - vi har kun en, men på den side af stalden er det i hvert fald begrænset meget.

Så der må nok en mere til næste år


Vicky Mathiesen & fantastiske Dejó
Kuhlmanns Liva & Plissé K.

 

Billig Welsh bedækning 2012:

Fronbach Hello Casanova


Sponsored by

Kopenhagen Fur - Sadelmager B. K. Rützou - HERI

Ll. Haspeholm hestefoder - Kronborggaard.dk ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Materialer
Forfatter: 
Dato:  08-08-2012 19:15

Henrik det er nogle fine billeder du har taget, men kan du ikke beskrive de materialer du har brugt???

Jeg er særligt i tvivl om glas dimsen???

0
0
Svar på denne tråd
 
 glasdimsen
Forfatter: 
Dato:  08-08-2012 19:32

Glasdimsen er en gammel udendørs lampe, hvor der er sat en "ruse" i, så de ikke kan komme ud igen.

 

Du kan også bruge en flaske, som skæres over og sættes med halsen indvendig.


Mvh

Henrik


BestBreed Mustang

"True Horse Power"

Tilridning, ridning og skadesbehandling.

www.us-mustang.com

www.facebook.com/BestBreedMustang

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-07-2013 20:35

 

Godt nok en gammel tråd - MEN synes den er meget aktuel i denne varme, hvor ponyerne/hestene + os mennesker er plaget sådan af de blinde fluer/klæger.

 

Må vi få en opdatering rundt omkring fra folk, der har sådan en 'klægefælde' - både hjemmegjorte og købte - VIRKER DE????


MVH.

Betina

 


3 shetlandshingste(født 2010), 2 sorte på 80 og 85 cm og 1 rød på 95 cm sælges billigt til gode hjem. Går sammen i løsdrift.

 

Har opdateret hestepas/fuld stamtavle.

Flere salgsponyer på w ...

2
0
Svar på denne tråd
 
 Klægefanger/fluefanger til mark
Forfatter: 
Dato:  24-07-2013 10:32

Jeg har købt en klægefanger som den Lindberg har. Jeg har købt min hos Hatting-KS www.hatting-ks.dk Fluefanger til mark.

 

Vi bor op til en skov og er meget plaget af klæger. Klægefangeren er en stor succes hos os. Den er meget effektiv.

 

Mvh Henriette

1
0
Svar på denne tråd
 
 Klæg fanger
Forfatter: 
Dato:  26-07-2013 09:22

TS/ Du skriver at: P lindberg de lover -90 % på 10,000 km2 område.

Sådan en MÅ jeg da bare have. Den må jo virke på nogle af rideruterne også... . 10.000 km2 er trods alt et stort areal.. . Spøg tilside.

 

Henriette/ Hvad gav du for den hos hatting.dk ? Ser den står til 999.- men det er vel + moms ikke?


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

 

 

Islænder 5 år, udlånes på ubestemt tid.

Welsh Cob, 155 cm +, sælges eller byttes.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 a pros pros klæg
Forfatter: 
Dato:  26-07-2013 13:14

God tråd og gode fotos, vil bygge en snarest, da vi er meget plaget af klæg både heste, kvæg og mennesker.

Jeg vil gerne bidrage med et "godt råd" til menesker, som er blevet bidt af klæg.

Find en vejbred så hurtigt som muligt, hiv et par pæne rene blade af--nulre dem grundigt mellem håndfladerne til de har skiftet til mørkere grøn/fugtigt udseende og gnid/klø biddet og godt uden om med bladene i et til to minutter. Kløen forsvinder ikke med det samme, men lade du det få fred en ½ times tid, forsvinder alle tegn på bidet.

Jeg er selv meget meget følsom over for klæg bid og får kæmpe buler af bid, som er meget længe om at forsvinde- men hurtig behandling med vejbred= ingen buler eller kløe bare pist væk.

 

hvis du ikke kender vejbred er her et link

 

da.wikipedia.org/wiki/Glat_Vejbred


Whatever you say or do - it always returns to you!

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider