|
|
| Seidel sadler... ØV ØV ØV |
|
|
Vil bare råde alle der handler med dem om at være meget opmærksom på hvad de køber... Blev lovet en sadel med mellem bom og flad stopning, men fik en sadel med meget smal bom og kugle rund stopning. (dette er tjekket ved sadelmager) men de vil stadig ikke tage retur.... De påstår bare at de ikke have lovet noget... men ja selvfølgelig køber man da en sadel med smal bom til bred holstener dame... Mvh Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddd |
|
|
Må indrømme at jeg også har haft dårlige erfaringer med damen. Jeg skulle købe en dressursadel og sagde til hende jeg havde en besværlig KORT hest (virkelig kort) - bananformet samtt BRED og det hele. Lagde ikke fingre imellem. Hun sagde hun ville tage en del sadler med som vi kunne prøve. Da hun ankom havde hun kun taget 3 sadler med. (Passier, Windsor og Kieffer) Øhh kieffer til en bred hest (den gamle model - næppe) Og ALLE sadler var 17' tomme. Dame, jeg sagde min hest er KORT!! Nå men hun mente bestemt godt der kunne ligge 17 på den og hun så mig ride i dem og hesten gik spændt som et muldyr. Hun tog 1.000 kr for dét besøg. Dvs for at komme ud med 3 prøvesadler, smide på dyret - se mig ride i dem og sige at passier kunne nok godt ligge og kørte igen. 1000 kr Det var de dårligeste penge jeg havde givet ud!! Så fik jeg i stedet Charlotte (Saddlefitter.dk) ud og SÅ blev jeg meget klogere og fandt en sadel min hest var tilfreds med og kunne passe. (16'5 - 16' tomme, bredt kammer) En Sommer sadel. Jeg var meget utilfreds med seidelsadler.!!
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Seidel |
|
|
Hvor træls for jer med de dårlige oplevelser med Anja  Jeg har brugt hende de sidste fíre år, og har altid fået superb behandling. Til gengæld har jeg rigtig dårlige erfaringer med flere af de sadelmagere, der ofte anbefales herinde så jeg er kommet frem til, at ikke alle er tilfredse med det samme 
Mvh Mette ledig boks på lille-hovgaard.dk i Kolding
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Træls oplevelse |
|
|
Jeg var egentlig også tilfreds med Anja da jeg brugte hende til min tidligere hest. Denne gang har jeg brugt Kit og hende vil jeg klart hellere bruge næste gang det bliver nødvendigt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sadler og budget |
|
|
Jeg snakkede med en hestefys her forleden dag om selvsamme problem. Hun samarbejder tit med sadelmager, og sagde at der er flere, men specielt 2 ting man skal huske, når folk advarer om sadelmagre. 1: de har mange tusind heste i gennem hvert år, og kan som alle andre mennesker ikke give et perfekt resultat hver gang. Det undskylder ikke en efterfølgende dårlig service, men forklarer den oprindelige fejl. Derfor skal man som rytter sætte sig ind i pasform, før man lægger sin nystoppede sadel på sin hest. 2: Ofte kommer sadelmagre frem til hesteejere, som kræver at sadelmageren holder sig inden for et bestemt budget. Det kan skabe en uheldig situation for en sadelmager, der enten bliver nødt til ikke at anbefale noget overhovedet, og folk føler at de bliver snydt, eller anbefale den mindst slemme løsning, som holder sig inden for budgettet. Bagefter kommer den fornærmede hesteejere og snakker grimt til sadelmageren, der ikke har stået i en ønskelig position rent fagligt. Igen - det undskylder ikke den dårlige service, når man bagefter vil have rettet en forkert stoppet sadel til, MEN man skal altid huske at tage historierne med et gram salt og tænke på, at der er 2 sider af en sag.
Sagde Anna Hvis vi vil opnå et smukt resultat til hest, må træningen være smuk. Hvis vi vil lethed, flow og balance, må vejen derhen være brolagt med netop dette!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Seidel |
|
|
Jeg har også brugt Seidel, hun havde mange forskellige sadler med, ydede en god service og tilpassende til sadel perfekt til min hest. Jeg tror også det er individuelt, ligesom valget af smed, dyrlæge m.m.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jmxjkjcjc |
|
|
Det er skam også mere det at de "lyver" efterfølgende, og ikke vil tage en vare retur. Her er ikke tale om en sadel de har omstoppet for mig. Lidt det samme som hvis du bestiller et hovedtøj og får en grime istedet, så vil du vel også gerne have dine penge igen....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anna s |
|
|
Din fysioterapeut har ramt hovedet på sømmet der!  Vedkommende har virkelig fanget essensen af det vi til tider oplever. Sadelmageren vælger ikke kun en "dyr" løsning for at tjene penge, men simpelthen fordi den "dyre" sadel er det eneste der ligger perfekt. Næstbedste sadel ligger ikke ligeså godt. Selvom vi gerne vil gi et perfekt resultat hver gang har vi desværre ikke altid remedierne til det. Jeg har fuld forståelse for at folk kan har et stramt budget. Men samtidig må man også være realistisk omkring hvad der så er muligt. Og som kunde tage ansvar for at resultat blir "næstbedst", når man har fået problematikken forklaret af fagpersonen. Dette er ikke møntet på trådstarter, men en kommentar til AnnaS' indlæg. Hilsen Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg har så også kun positivt at sige om seidler, det var så Michael som kom hos os og alle de heste som skulle have tjekket sadel eller ny var tilfreds med behandling. Selv skulle jeg bruge noget til en salgshest og han var meget reel og sagde at den jeg havde kunne sagtens bruges midlertidig hvis vi satte en bredder bom i (var en isabell werth hvor bom kunne skiftes) men skulle det være noget permanet så var den ikke optimal. Jeg endte med at købe en sadel til knap 14.000 kr da den også kunne ligge på en 3 års som snart skulle startes op. kender flere som bruger dem som også er tilfreds og vi går og venter på han kommer efter ferien igen da der er kommet nye heste ind som skal have noget som passer  så kun herfra
Berit Føl og ungheste af spændende og præstations stærk afstamning sælges. se www.staldlindballe.dk Bla. Hingsteføl efter Temptation/Weltmeyer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anna S?? |
|
|
Sakset lidt længere oppe Derfor skal man som rytter sætte sig ind i pasform, før man lægger sin nystoppede sadel på sin hest. Jeg skal lige være sikker på at jeg forstår dig ret her. Mener du at man når man ringer efter ekspertassistance selv skal selv sætte sig ind i stoffet? Hvis ikke undskylder jeg misforståelsen. Ellers WHAT?! Er det en generel holdning at det man selv skal være inde i stoffet når man ringer efter mennesker der tager sig betalt for hjælpen? Så kan man da ligeså godt gøre det selv. Nu er jeg mest til sadler med latex fyld og hvis en sadelfitter eller mager eller ........ nu også siger at man ikke kan stoppe en billigere uldsadel om til at passe perfekt så døde det sidste salgsargument for uld godt nok lige i min bog. Når man tager sig betalt for at komme må det mindste kunden kan forlange da godt nok være at der bliver medbragt et udvalg der kan dække langt størstedelen af spektret af hesterygge. Om ikke andet så med mindre eller større justeringer. Så ja. Jeg blev da godt nok lige bekræftiget i at latexsadler med udskifteligt kopjern er fremtiden. De fås i alle prisklasser. Skal ikke omstoppes og er åbenbart fuldt ud lige så brugbare som alskens sadelekspertice. ( Jeg er dog enig i at det er menneskeligt at fejle)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt seriøst |
|
|
Ja, det mener jeg da. Man har et ansvar som kunde og som hesteejer. Jeg er da bundkritisk overfor alt, hvad fagfolk siger. Om det så er sadelmager, dyrlæge, ridelærer. Bare fordi en fagperson siger/gør noget, behøver det ikke være rigtigt. Også for at skåne sin hest og sig selv mod de menneskelige fejl, som du selv erkender, kan ske.
Sagde Anna Hvis vi vil opnå et smukt resultat til hest, må træningen være smuk. Hvis vi vil lethed, flow og balance, må vejen derhen være brolagt med netop dette!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor trist |
|
|
Jeg er med så langt at man har et ansvar. Men jeg håber da at de faguddannede er så dygtige at det ansvar består i at man ringer efter de rette eksperter når der er behov. Jeg strækker også mit ansvar til at høre efter andres erfaringer inden jeg smider mine surttjente 1000 kr. sedler efter dem. Men ligefrem at gøre dem uddannelsen efter for at kunne være i stand til at stå og se med bundkritiske øjne på det de laver. Det har jeg da gudskelov ikke haft behov for. I mit tidligere proffesionelle hestevirke er noget af det værste jeg har set og oplevet desværre også sket på den konto. Autodidakte "eksperter" der nok selv vidste bedst. Den eneste grund til at de kontaktede fagkunskaben var for at kunne stå og pudse glorien. Og når så den dyre ekspert ikke kunne give dem ret i de postulater de havde stået i rytterstuen og udbasuneret..... Ja så vupti. Find en tråd om det på Hestenettet. Nok om det. Kan man virkelig mene at det er okay at sige at nok er sadelmageren ringe og kunden står med et problem. Men bare ærgerligt Sonnyboy! Selber schuld! Du skulle da lige selv have nuppet et semester på sadelmagerskolen. Ikke her! Får jeg ringe rådgivning af en der tager sig betalt, skal de f..... også kunne drages til ansvar! Færdig bum! Det er begrænset hvor mange uddannelser jeg kan tage når jeg også skal nå at ride dyret! For ansvaret kan jo da ikke stoppe der. Hvad hvis man køber et hus og noget skal laves? Heyhey. Læs lige nogle tykke bøger om tagrender og rep. af pillefyr. Eller bilen...... Hårde hvidevarer......... Det er måske ikke levende ting. Men det er jo heller ikke det jeg opponerer imod. Der hvor jeg står af, er der hvor du mener at man selv har ansvaret for at se om det håndværkeren etc. har lavet er i orden. Tsk tsk. Far out
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift her |
|
|
Trölli-. Mangler en "syntes godt om" knap her. Jeg er SÅ enig med dig. Jeg syntes efterhånden meget af det man hører om folk skal finde sig i indenfor "hesteverdenen" at til grin, bla. fordi forbrugerådet ikke vil kører sager over rideudstyr m.m, så føles det som om at selv den værste plattenslager kan smække et "ekspert" skilt i bagruden i deres bil og tage betalt ved kasse 1. Og hvis man så er utilfreds efter at have kastet sine hårdt tjente penge efter denne person's "ekspertise" så er det bare ærgeligt!!!! Jeg har været ved at falde bagover over nogle af de ting man læser herinde om diverse sadelmagere og rideudstyrs butikker, som snyder folk så det batter! og der intet er at komme efter af hjælp nogle steder, fordi, som skrevet ovenover- forbruger rådet ikke tager sig af sådanne sager. Det er fandme for dårligt! Jeg kender ikke til trådstarters sag andet end hvad der er skrevet herinde, men hvis det er sandt, så er det f'ndme for ringe!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift her |
|
|
Desuden har TS jo ikke fået omstoppet en sadel, hun har købt EN NY sadel igennem seidel sadler, og fået en sadel med forkert bom og forkert stopning som ikke kan ligge på hesten! - Men jeg håber da seidel ombestemmer sig og tager den retur, sådanne tråde herinde er der mange folk der ser, og jeg tror rigtig mange fravælger på baggrund af de ting man kan læse herinde. Man kan jo bare huske sagen med ingdams- det går nok ikke så godt for deres butik efter den kæmpe sag herinde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kdjkjfd |
|
|
Hejsa igen Tror ikke jeg har fået det ordentligt fortalt. Jeg har længe ledt efter en sadel til min hest. (bred bom, flad stopning) Jeg søgte lidt på nettet og ville helst købe ved firma for ikke at blive snydt..... Finder så en pæn brugt sadel på seidels hjemmeside. Da vi bor langt væk ringer jeg til dem og spørger ind til sadlen, for at være helt sikker. Jeg snakker både med manden i firmaet og hende selv. Herefter sender hun sadlen til mig og sikke skuffet jeg blev, kunne se straks jeg fik den op af kassen at det var helt galt. Jeg prøver den på hesten, men den ligger helt helt galt. Kører til den sadelmager der ligger tættest på for at høre hvad det vil koste at rette den til... Men det kan slet ikke lade sig gøre, det er meget længe siden han har set så dårlig en stopning og bommen var alt for smal.. Jeg ringer til seidel og de påstå nu begge at de ikke har lovet noget og det ikke var deres problem da de jo havde lagt et billede ind. Det ænder med hun klasker røret på..... istedet for bare at tage lortet retur, som de jo egentlig skal, da det jo ikke er den vare jeg havde bestilt. Og ja enhver kan lave fejl, men så må man jo rette den ellers burde man dælme ikke køre forretning. Kan dog også læse på alle de privat beskeder jeg er ved at have fået, at jeg bestemt ikke er den eneste, og barnlig opførsel fra seidels side er vist meget normalt. Mvh Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffffff |
|
|
Mette: Sikke en dårlig service - og så vil man have en forretning. Dumt.
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Seidel Sadler |
|
|
Tror altid der vil være gode og dårlige oplevelser, jeg har f.eks meget dårlig oplevelse med Kit Hansen, synes simpelthen hun er alt for useriøs til at drive en foretning... man kan aldrig få fat på hende, overholder ikke aftaler og giver en dårlig service.. Så har lige haft ringet til Seidel sadler, og Michael kommer d. 6 August, så er spændt og håber jeg får en rigtig god oplevelse og en sadel 
Ejer af smukke Caunt Sunshine <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| dyjutdiyfi |
|
|
trådstarter kan det ikke passe det er en af de meget billige tilbuds sadler du har købt hvor der på hjemmesiden utrykkeligt står der ikke ydes returret eller nogen form for tilpasning på disse billige sadler?
Carina og hestedyrene! Credit,A´conto,Touchdown og lille Trumf
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kdjfdj |
|
|
Jo det er en tilbuds vare, ved også godt at den sikkert skulle stoppes lidt om, det skal de fleste jo. MEN igen, jeg ringede og spurgte inden hvordan den så ud og str på den og da det ikke passer det de har sagt og skrevet, skal de tage retur uanset hvad de skriver..... Har snakket med jurist Hvis du ringer til erhvervs drivende og vil købe en bmw men får leveret en gammel fiat vil du vel også have dine penge igen... Hvis de bare havde fortalt og skrevet som sadlen så ud og str på den og den ikke passede alligevel ville jeg da få den lavet lidt om. Har købt en anden, ved privat (som godt kan tale sandt) den er pt ved sadel mager for at blive rettet lidt, så nej regner ikke med at man bare kan købe og det passer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|