|
|
| Kursus med hest i at takle angst? |
|
|
Hej, jeg nærmer mig 40 og gaven fra min mand skal være et kursus ophold med egen hest. Gerne en uge men min. 3 dage Jylland, gerne midt. Kurset skal være om at takle angst/frygt hos både hest og rytter. Det jeg ønsker at få ud af kurset er - hest og rytter bliver mere trygge mht. trailerlæsning - Få redskaber til hvordan jeg takler det når min hest bliver bange. - få redskaber til at træne min hest når den bliver ved at reagere på lyde, døre der smækker og mennesker et bestemt sted i ridehuset. -Hjælp til at vi kan ride ture uden andre heste - evt. træning i at læsse hesten, køre et nyt sted hen og så ride en tur der. På sigt håber jeg kurset kan ende ud i/ give redskaber til at jeg tør/kan læsse hesten, køre til vandet mm. og ride en afslappet tur. Jeg kan finde massere af kurser i dressur og spring, synes dette er sværere at finde og ønsker heller ikke at bruge en masse penge på ukompetent vejledning, det skal være en der kan sit kram, kender i til sådan et kursus? Har før hørt godt om Tina mj, - tror jeg hun hedder, men hun bor alt for langt væk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hms................. |
|
|
Jeg tror ikke du umiddelbart finder et kursus der lige passer til dit behov, men et horsemansship kursus er nok det nærmeste du kommer. ellers synes jeg du skal dele din krav lidt op, og så tage forskellige kurser så du bliver dækket ind. jeg ville nok starte med at få din egen angst behandlet og under kontrol for så er jeg næsten sikker på at dine andre problemer mindskes betydeligt. du kunne måske få din rideklub til at arrangerer nogle små kurser, jeg er sikker på der er andre der gerne vil deltage. Hos os afholder vi kurser, og kom der en rytter med nogle ønsker til kurser er jeg da sikker på vi ville forsøge at finde en instruktør. jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blueberry hill |
|
|
Jeg har aldrig selv prøvet det, men måske Susan kjærgård, kunne have noget for dig. www.blueberryhill.dk/content/view/ 18/35/ Sikke en dejlig gave at få af sin mand. Jeg blir så glad på andres vejne, når der er forståelse i et forhold. Held og lykke med det, det er et skønt mål du har med din ridning.
"Det tar lang tid, at få en gammel ven" Mor til Alfred 2009 Mor til Agnes 2011
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tror også |
|
|
du vil få svært ved og finde netop sådan et kursus, da dine problemer lyder ret specifikke... I mine øjne kan du gøre to ting: - Deltage i et horsemanship kursus.. Der vil du få generel undervisning i håndtering af heste på hestens niveau med forståelsen af hestens reaktionsmønster.. - Få en horsemanship træner ud nogle gange til privat undervisning og få hjælp til dine specifikke problemer.. Der vil du kunne få hjælp til netop dine specifikke problemer og lære en anden indgangsvinkel for dig og din hest.. Jeg bor godt nok ALT for langt væk, men jeg kører ud og hjælper folk, der har samme problemer som dig, med stor succes..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Tak for jeres råd |
|
|
Det der blueberry er ikke helt tosset, det lyder som om man selv er med til strikke et øvelses program sammen, så man får trænet lige præsis det man selv ønsker/har af problemer. www.blueberryhill.dk/content/view/ 275/94/ Jeg kan ikke så godt træne min egen angst først, den kommer først når hesten løber af med mig og inden det sker er hesten blevet bange for et eller andet.- men er godt klar over det hele hænger sammen. Tænker også stadig på den mulighed at få en træner ud til mig og skræddersy et uge program.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kursus |
| Forfatter:  |
Michelle ♥Denise♥ |
| Dato:  |
03-06-2012 11:06 |
|
Hej Du skal ringe til Maj-Britt Carter i Viborg der kan du komme op med din hest, få hjælp til alt det du søger;0) hun er uddannet ved Monty Roberts, som den eneste i DK, jeg har selv været deroppe med min hest, har efterfølgende fået et meget bedre forhold mellem hest og rytter og trailer problemerne er pist væk. skal lige siges vi var der kun en weekend, så mirakler sker på kort tid hos Maj-Britt, og på en helt rolig måde, så både hest og rytter kan følge med, hun bruger ALDRIG voldsomme metoder. hendes nr er 26303067 DU VIL ALDRIG FORTRYDE ET OPHOLD HOS HENDE;0)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for anbefaling |
|
|
Hm ved ikke rigtigt med Majbrit carter, jeg kender hende ikke, men bruger allerede monty grimen og dens principper med god effekt, der er bare det hun får meget blandet omtale på nettet ord som ´´ følte hun bare ville have det overstået i en fart´´ , ´´ ikke særlig imødekommende´´ er det modsatte af hvad jeg søger, hendes hjemmeside er lidt rodet og de kurser hun beskriver er ikke helt det jeg søger, tror som godt hun kunne strikke et program sammen specielt til os, men hvis man kigger på Susans sommerophold synes jeg det lyder til at man får meget mere for pengene. Måske er Susan bare bedre til at sælge sig selv og sit produkt via nettet - og stor respekt for det, det skal man kunne som selvstændig især når man har et godt produkt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Giv angsten et los |
|
|
Susan Kærgård har haft kurser, der hed "Giv angsten et los". Du kan læse en beretning fra en deltager her: www.heste-nettet.dk/forum/14/967040/ 967040/ Jeg ved ikke, om hun kører lige de kurser stadigvæk, men ellers kan hun nok foreslå noget andet. Jeg har selv været på et et-dages kursus uden hest, som handlede om rideglæde og om at komme uden om angst. Det var udbytterigt, og jeg tænker stadig på nogle af de ting, jeg fik at høre. Ute Lehman kunne måske også være en mulighed?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Horsemanship træner Katja Døi Jensen http://zentaur.dk/ Coach Annette Klausen http://www.mindfocus.dk og harmonisk-ridekunst.dk Annette holder ofte foredrag sammen med Susan mm. Jeg underviser også, men eftersom du søger efter et kursus så kan jeg desværre ikke hjælpe udover at henvise til Katja og Annette som begge er dygtige  Katja holder forresten ret mange kurser nu her, så det kunne være at du var heldig med at der er plads og at kalderen passer Pøj pøj!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Elite Horsemen |
|
|
Du skal da KLART have fat i Elite Horsemen (Tristan Tucker og Will Rogers)! De kan hjælpe dig med alle de problemer, du lister op. Jeg ville vildt gerne selv på kursus/clinic hos dem, desværre er det ikke helt billigt...
Lenny Langben - hellere stor og vågen end lille og doven! ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har ikke selv prøvet susan eller maybrit |
|
|
Hej, Jeg har ikke selv prøvet hverken susan eller maibritt, men tror faktisk det er noget i den retning du skal gå... Jeg har haft min hoppe i træning ved Tristan Tucker (ovenfor nævnt) og jeg er super godt tilfreds. Jeg har fået en ridelig hoppe hjem og er fuld af beundring over de små "tricks" hun også har lært, som går hverdagen for mig lettere. Men der var ikke meget træning af mig eller af mig sammen med hesten og som jeg hører det er det det du har brug for (ligesom jeg selv nu). Jeg har haft køreproblemer med hoppen - ikke læsseproblemer, det klarer vi fint, men køre problemer, hvor hoppen går fuldstændig grasat inde i traileren, fordi hun ikke vil køres væk fra de andre. Det problem har Tristan ikke kunnet løse, idet det udløses hjemme hos mig, og jeg er en del af problemet, fordi jeg bliver nervøs bare ved tanken. Derimod har en god hesteveninde der utallige gange har læsset og kørt med mig være løsningen på det problem, og jo flere gange vi kører uden problemer, des mere tror jeg på det og hesten bliver mere afslappet )
Hilsen Dagmar www.avlogfoder.dk Dejlig plag af super springafstamning sælges! Ástund, Classic, sort 17 " med smal bom. Ældre sadel, men pæn og absolut rideklar. 2800 kr. Salg eller byttes til passier dressu ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det lyder |
|
|
faktisk meget spændende, det sommerkursus ved Susan. Hvis man da bare lige havde 5200 at smide efter det! Vil så hjertens gerne springe igen...
www.dphorses.com ÅRETS SPRINGHINGST DSP 2011 RM CAISER SPH 194 ***Ridning/salg/kommison***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Joy....... |
|
|
Hej J Jeg vil helt klart anbefale at du kontakter Joy hun er bare så sød fornuftig og ikke mindst dygtig  http://www.joyblach.dk/ Held og lykke med det. De venligste hilsner Jannie
Jannie Rolig westernhest kan købes af kærlig western eller turrytter kr. 35.000 Kvalitets udstyr kan medkøbes !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tristan Tucker |
|
|
kommer faktisk til Danmark i juni og afholder undervisning samt lille clinik.Ca 30 km syd for Herning Prøv at se på hjemmesiden :www.stald-heimdal.dk under kurser. vil anbefale du kommer som tilskuer hele dagen og se hvrodan han arbejder både med rytter og hest, så kan du evt selv deltage næste gang ( september)
Trakehner opdræt sælges, 5 års vallak e Heartbreaker (hohenstein søn) 4 års hoppe , mørkgråskimmel e Heartbreaker, begge er rtg godkendt uden anmærkninger, begge tilredet og særdeles ridbare.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil klart |
|
|
anbefale min egen underviser. www.tzaloniki-arabians.dk HUn kører ud og hjælper, eller tager hesten i træning, samt holder 1-2 dages kurser, og netop bla i trailerlæsning. Hun bor i midtjylland. Held og lykke Mvh Ditte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| som andre skriver |
|
|
så vil jeg også tale for en tur forbi Susan - og ja det lyder måske af meget til ridelejren... men udbyttet er fantastisk -var selv afsted sidste år håber at det kan lade sig gøre at komme afsted igen til næste år - her går "aleneferie" lidt på skift 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er kun |
|
|
Et sted du skal tage hen og det er hos Susan på Blue Berry Hill, jeg har været på Træningslejr 2 år i træk og skal derover igen her i uge 28, ud over dette holder hun de mest fantastiske kurser og workshops, jeg er 100 % sikker på at det er lige dig  Og mega  til din skønne mand for den fedeste gave ever  Mvh. Karina
Velholdt hus Sjælland Store Heddinge på landet sælges omgivet af marker og 500 m til skov af grusvej 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaa... |
|
|
På mig lyder det lidt som om at det er DIG der har brug for træningen og ikke så meget hesten? Du vil gerne lære at takle din egen angst i alle situationer du bliver sat i med din hest? Hvis dette er rigtigt forstået vil jeg anbefale dig et kursus ved Amanda Barton. Hun er uddannet coach, NLP instruktør og Mark Rashid instructor. Jeg har været på kursus med hende to gange med og uden hest og der arbejdede vi rigtig meget med angst. Den følelse jeg havde i kroppen blev vendt og beskrevet og ændret. Det var fantastisk og gav mig nogle rigtig fine redskaber. Der er et kursus med Amanda ved Aalborg tre dage d. 6-8. juli og så vidt jeg ved er der stadig én ledig plads med hest og flere ledige tilskuerpladser. Ønsker du bare at få din hest trænet er de andre sikkert fine alternativer, men hvis du vil ind og arbejde med din angst bliver du nødt til at finde en træner der forstår angst og hvordan man arbejder med den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Amanda Barton |
|
|
vil blot tilslutte mig ovenstående og anbefale Amanda Barton 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| susan k |
|
|
Jeg vil også anbefale Susan - hun er super til både heste og mennesker Har arbejdet for hende for nogle år siden, og er nu hjælper på hendes sommerkurser 
Mvh Sandra Prior's Capina - og drømmen om en Siberian Husky!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for alle |
|
|
de gode forslag. tror osse det bliver Susan. Ang. det mest at arbejde med sin egen angst,det er ikke sådan jeg går rundt og er nervøs når jeg omgåes eller rider min hest, men hun bliver tit forskrækket og reagerere ved at løbe sin vej, hvis jeg tager i tøjlen bliver det kun endnu værrere - det er her jeg bliver angst fordi stopklodsen ikke virker. eller hvis jeg trækker hende hvor hun bliver bange for noget på ydersiden og springer ind mod mig, er simpelthen bange for hun løber mig ned, bliver hun bange og løber fra noget der sker på ´´ indvendige´´ side så er jeg ikke angst fordi hun ikke er ved at løbe ned men der i mod viger væk fra mig. - tror vi trænger lige meget til træning begge to.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Spændende hvad du beslutter dig for - håber du vil dele bagefter? 
Hilsen Jannie Øgårdens Sammie RDH Wendy Klint ERDH Sydvillegaards Fiona (født 3.3.2011) Sydvillegaards Zander (født 10.5.2011) GRAFIKER: www.nokke.dk HESTENE: www.sydvillegaard.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|