|
|
| KK. Aurigan bid fra Herman Springer |
| Forfatter:  |
mona |
| Dato:  |
24-04-2001 09:37 |
|
hej
jeg ville lige høre om der er nogen herinde der har nogle kommentarer til dette bid, da jeg selv overvejer at købe et af deres tynde tredelte KK. Aurigan bid.
hilsen mona
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: KK. Aurigan bid fra Herman Springer |
BeritH |
24-04-2001 11:13 |
|
Jeg rider med et af træningsbidene (ikke det tynde) og kan til enhver tid anbefale det.
BeritH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Malene |
25-04-2001 15:31 |
|
Hejsa!!!
Jeg overvejer også at købe et auriganbid! Jeg spurgte en dag en hestetosset veninde om hun vidste noget om auriganbid. Hun svarede, at det var mest beregnede til heste som ikke skummede. Min hest skummer, men jeg syntes hun mangler at suge på biddet, hvis I ved hvad jeg mener!!!!!!!
Så kan det bruges selvom min hest skummer, altså jeg mener om det har nogen effekt udover, at det får hesten til at skumme?????????
Jeg har også lige et spørgsmål til: Er de tynde de nye "Ultra" eller hva´????
Er det det værd at ofre ca. 75 kr mere på "ultra" biddet?????????
Håber at I kan svare!!!
KH Malene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Sif |
26-04-2001 09:05 |
|
Mine kørebid er HS aurigan bid. Ikke fordi jeg "tror" mere på dem end på alle mulige andre - men jeg ville gerne have kørebid med knæk, og så var der kun HS at få.
Mine heste går fint på dem - men det gør de også på deres ganske almindelige rustfrie, 2-delte trense(ride)bid. De skummer lige meget på begge dele - og jeg tror altså ikke rigtig på, at du kan "redde" en hestemund med et eller andet fancy bid. Selvfølgelig findes der undtagelser (det gør der altid), men i det store og hele stammer hestens accept af biddet - eller mangel på samme - altså fra rytteren/kusken.
Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Mathilde |
26-04-2001 09:35 |
|
Kan varmt anbefale KK ultra biddet, det er bestemt alle pengene værd! Min dressurvallak går bare så godt på det bid, som jeg har fået anbefalet af mange andre ryttere!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
BeritH |
26-04-2001 10:00 |
|
Forskellen på det almindelige KK bid og KK Ultra biddet er vinklingen i midterstykket i forhold til de to sidestykker. Ultra biddet skulle være mere ergonomisk korrekt for hesten.
For mig har det ikke været de ekstra penge værd, for Bassen kunne ikke lide Ultra biddet, men han er også den eneste hest jeg kender, der ikke kan lide dette bid. Så jeg rider videre med det almindelige KK bid.
BeritH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Pia H. |
16-05-2001 08:24 |
|
Jeg skiftede mit almindelige todelte trensebid ud med det almindelige tredelte KK aurigan bid - og det var alle pengene værd. Han er virkelig glad for at gå med det, og det er jo det der er hovedsagen. Om det så var fordi at biddet er tredelt i stedet for todelt eller om det er fordi det er af aurigan - det skal jeg ikke kunne sige. Men det hjalp i hvert fald.
Pia H.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Ditte H |
24-06-2001 18:37 |
|
Ja jeg investerede også i det nye KK ultra tredelte bid. Det skulle jo være åh så godt. Men min hest kan så absolut ikke lide det, så det blev brugt én gang igår, hvor jeg var tæt på og burde have sat hesten ind igen. Så nu går vi tilbage til det almindelige gammeldags, tykke og tunge todelte. Og idag gik hun ti gange bedre. Min ridelærer var også ved at gå i sort, da jeg sagde tredelt bid. Det mener hun er alt for skarpt, selvom det var den tykkeste model jeg havde købt, netop fordi hesten er sart i munden og har tendens til at tvære eller helt slippe biddet, hvis jeg bare tænker på at tage lidt i tøjlen og glemmer at ride frem til biddet. Her ville man gøre det så godt med et bid der skulle være mere behageligt for hesten, men nej. Så jeg må jo se om jeg kan få det solgt igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|