Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Boots fremfor sko til kørepony
Forfatter: 
Dato:  05-05-2012 12:12

Hej

Jeg har købt en mindre pony som skal fungere som kørepony og til dels ridepony.

Dvs hun får nok behov for sko da det vil være på grusveje og asfalt hun skal køres primært.

Hvilke boots vil evt kunne bruges? Generer de slet ikke nede i kronranden?

Jeg har aldrig før undersøgt denne form for udstyr så please; informer mig med fordele/ulemper m.m. og steder hvor de kan købes...og billeder hvis muligt tak!

Lene

SÆLGES:

Føl e Temptation/Solos Carex/Ibsen. Ventes ultimo maj

Føl e Zack/BH Agent/Faighter på 4 leddet ERDH hoppe. Ventes primo juni

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-05-2012 13:10

Hej

Jeg har selv en miniature som bruges (lidt) til kørsel emd sulky.

Han er meget ømtået, til trods for at han egentlig har fine hove.

Da min smed ikke har kunnet opdrive sko i hans str., undersøgte jeg mulighederne med boots.

Desværre har jeg ikke fundet noget brugbart

De erfaringer jeg har hørt fra folk er, at boots ikke er optimale til kørsel. De sidder OK på hesten, men når hesten skal "trække igennem" fx op ad bakke, er de ikke stærke/gode nok. De kan dreje rundt og enkelte har oplevet at hesten kan "glide" i dem under belastning, både op og ned ad bakke.

"Det er bedre at have elsket og mistet end slet ikke at have elsket"

Unette, Una Evigglad, Hetja & Kevin - mine hypper!

Så er Vejgaards Elliott også kommet til - Charmebøf over alle grænser :-)

0
0
Svar på denne tråd

Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  05-05-2012 13:17

jeg har cavallo simplel boots til min krampe, og det er KUN til nødtilfælder, vi har prøvet at han skulle være sko løs og så ride i dem, og det fungere bare ikke, han er for generet af dem. Så min erfaring med dem er at de er gode til når de smider en sko, eller har hovbyld og sko ikke er en mulighed en periode, men det er ikke noget jeg vil bruge permanemt, men kan være han er sart, sidst gnavet de noget i hans kode, så de er egentlig lagt på hylden.

Jeg synes de virkede tunge til ham også. at han var lidt generet af vægten

Men for andre der fungere det jo fint, men på en kørehest/pony der er jeg lidt på bar bund. de kører heste jeg har haft fingerne i det har altid været sko. Dog forskellige alt efter hvad for kørehest vi har fat i, travere var de lette, og med jyderne og belgierne var det en alm sko. de skulle jo også "kun" traske der ud af :) Ikke for at vinde

"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
0
0
Svar på denne tråd

boots til ponyer
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 14:41

det afhænger af dens hovform - jeg ved at easyboot laver nogle små.

Jeg bruger boots til min den store - min er faring er at det vigtigste i valg af boots er at de PASSER til hestens hovform. - nogle boots har bedre holdbarhed end andre - og ligeledes er nogle lettere at montere end andre.

Jeg oplever ingen problemer i form af gnav/skarv sår.....

Prøv at kontakte nogle af dem der sælger boots i forskellige mærker.

Sorte søger part :)

Lille rytter eller voksen til Tricks mv.

-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Så er der bestilt...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 22:56

...ja, så er der bestilt et sæt equine fusion boots til Beauty...

Hun er d.d blevet beskåret og i samråd med smeden valgte jeg at bestille et par boots...så må vi se om det blir en succes!

Lene

0
0
Svar på denne tråd

jklæækjæ
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 01:32

Ellers burde smeden da kunne lave nogle sko selv der er små nok... :)

Tanja

0
0
Svar på denne tråd

Boots til kørsel og miniature
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 09:00

Hej

Til Marie med miniaturen, så tag et kig på Build A Bears sko til deres bamser :) Jeg kender flere som bruger dem til deres miniature og de virker fint :) Holder nok ikke to år som en almindelig boot, men er så også en del billigere ;)

Ang. at bruge boots til kørsel så kender jeg flere hvor det fungerer fint. Selv har vi lavet et forsøg på marathon i Revsø. Bootsne blev på hele turen, og hesten stod fint fast.

Du kan evt. kontakte Søren fra www.hovfokus.dk han har lidt mere styr på hvilke boots som passer til kørsel, og også hvad andres erfaringer er. Derudover kan du gå ind på hjemmesiden og set et stort udvalg af forskellige boots.

Venlig hilsen Rie Høper

0
0
Svar på denne tråd

Bestilt og modtaget idag
Forfatter: 
Dato:  12-05-2012 10:23

Hej

Jeg har bestilt et par equine fusion og har netop modtaget dem idag, så nu er jeg bare spændt på om de sidder som de skal og blir der - og fungere efter hensigten!

Lene

SÆLGES:

Føl e Temptation/Solos Carex/Ibsen. Ventes ultimo maj

Føl e Zack/BH Agent/Faighter på 4 leddet ERDH hoppe. Ventes primo juni

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider