|
|
| Ridehjelme. |
| Forfatter:  |
mona |
| Dato:  |
23-04-2001 20:50 |
|
jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig med mit lille ridehjelm problem.
ser i, jeg har en Jofa ridehjelm som jeg er meget glad for, men desværre er den ved at være færdig, så jeg skal ud at have en ny, som har nogenlunde den samme form som Jofa hjelmen. nu er der nok mange der spekulere i hvor jeg ikke bare køber en ny. men desværre kan man ikke få Jofa hjelmen mere med det der fløjel på. så jeg skal have fundet en anden. er der nogen i kan anbefale og evt. har prisen på også.
på forhånd tak.
mona
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Ridehjelme. |
Louise(fyn) |
24-04-2001 11:21 |
|
jeg er gået over til wembley i stedet for jofa af samme grund! den passer ligesom jofa men jeg skulle have den i nummeret mindre...hvorfor aner jeg ikke (måske mit hovede er skrumpet) hvis du skal have med øreklapper er jeg ikke klar over prisen, ellers kan du få en sikkerhedshjelm til 314,- her på nettet! i 4 farver endda!  )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Signe J |
24-04-2001 12:09 |
|
Jeg har lige købt en Eurotop sikkerhedshjelm uden ørebøjler, det er min nye favorit. Sidder rigtig godt.
Den koster 369 kr, i alt fald der hvor jeg købte den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Donia |
24-04-2001 15:28 |
|
Hej Mona.
Jeg rider selv med en ridehjelm af mærket Caparello.
Før i tiden red jeg med Wembley, men fordi den var for lille og jeg skulle have en ny blev det til Caparello.
Ikke fordi der var noget galt med Wembley, det må du endelig ikke tro.
Man kunnne bare ikke få Wembley i sort, og eftersom jeg er blå rytter ville jeg gerne have en blå.
Min mening om køb af ridehjelme:
Jeg mener at det er bedst at købe en ridehjelm af kendt mærke.
Som fx Caperello, Webley, og hvad der ellers er.
Ellers er de fleste vel nogenlunde ens.
Håber du kan bruge det til noget.
Hilsen Donia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hjelm*s* |
Louise(fyn) |
24-04-2001 20:14 |
|
lige en lille reklame *s* jeg har en næsten ubrugt caparello i str 56-56.5 med sort fløjl uden fejl du kan købe for 100,- *sS* skriv hvis det har interesse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: hjelm*s* |
Mette Raavig |
25-04-2001 00:12 |
|
Jge har også en caparello som jeg er glad for, den er pæn og sikker samtidig.
Mvh Mette Raavig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
mona |
26-04-2001 08:04 |
|
ok. tak allesammen jeg siger også tak for tilbuddet om at købe din hjelm, men jeg er ikke sikker på hvad størelse jeg skal have og jeg bor i jylland så det er nok ikke så smart hvis jeg ikke kan passe den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Sif |
26-04-2001 20:40 |
|
Sørg for at få dig en sikkerhedshjelm. Der er efterhånden så mange forskellige på markedet, og du kan sagtens få en sikkerhedshjelm som er nogenlunde smart.
Da jeg fik ny hjelm for nogle år siden, fik jeg én i fødselsdagsgave. Jeg havde ønsket mig en sikkerhedshjelm uden ørebøjler, og jeg fik en vældig dyr sag af mærket Christy Beaufort. Den stod min mand i ca. 550 kr., og den sad ad H... til på mit hoved. Min mand påstod hårdnakket, at det var mit hoved der var noget galt med, men sagen blev byttet til en Caparello, som sidder som støbt på mit hoved. Den koster (så jeg hos sadelmageren i Skals i eftermiddags) den nette sum af 399 kr.
Et par af "pigerne" på mit ridehold bruger sådan nogle smarte nogen, som har "lufthuller". Jeg kan ikke huske hvad de hedder, men de ligner lidt en krydsning mellem en ridehjelm og en sikkerhedshjelm, og Hest- og Ryttershoppen i Aalestrup forhandler dem til ca. en 400-kroneseddel.
Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
aab |
28-04-2001 00:42 |
|
Hej
Jeg bruger også Caparello den sidder godt og er samtidtig
smart af en sikkerhedshjelm at være.
De forhandles bla. her på nettet af noget der hedder Lykkentoft
foder, de er ret billige med dem.
Med venlig hilsen
Aab
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
julie |
08-06-2001 17:41 |
|
Jeg har en anderledes hjælm, der lidt ligner en cykelhjælm-men hold k....hvor er den bare super! Jeg havde før nogle problemer med hjælme der var tunge og strammede om hovedet, men når du har prøvet den vil du ikke ride med andre!!
Den hedder "International" og findes vistnok i tre farver. Den koster ca.335kr.så den vælter ikke budgettet! Den er utrolig let og har en blank, glat overflade med "lufthuller"
Jeg ved, at man kan få den i Equito!!
KH. Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|