Ifor Williams er en supergod trailer, så der kan du ikke gå galt i byen, selvom du køber en ældre model.
Jeg sværger også til frontudgang; det giver nogle rigtig gode alternativer. Man kan jo bare lade være med at bruge den, hvis man ikke har brug for den, men alt andet lige så er det altså mere sikkert at lade sin hest gå fremad ud af traileren.
De er betydeligt billigere i UK, men med mindre du slet ikke kan finde, den du vil have, så kan jeg ikke anbefale dig at importere fra UK. Det er simpelthen et hyr at få den indregistreret!!!
Det skyldes, at de i UK ikke bruger registreringsattester for trailere, og derfor skal du - selvom alle oplysninger står på traileren!! - have en særlig synsmand ud, hvoraf der kun findes én i hele DK. Derefter kan du tage traileren til alm. syn, og så kan du indregistrere den...
Alternativt kan du spørge Ifor Williams' repræsentant i DK, om de vil erklære, at traileren er typegodkendt, men da du jo stjæler deres levebrød, er det ikke sikkert, de vil det.
Sådan var det i hvert tilfælde i 2009, da jeg flyttede til DK med min trailer. Det er nemmere fra Tyskland, for der bruger de registreringsattester.