Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Anbefaling af trailer m frontudgang
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 14:38

hej

jeg søger en god trailer med frontudgang. Jeg har kun en hest men hun bryder sig ikke om at være i en trailer. Jeg kan få hende til at gå op men hun vil ikke blive i den.

Har prøvet en med frontudgang og det virker til at det har en beroligende effekt på hende at der er mere åbnet.

I øjeblikket låner jeg en Bøckmann duo som har indvendigt længde mål på 310 cm men den virker faktisk lidt kort til hende. Så en anden trailer skal være min. dette i længdemål indvendigt. Har du nogen gode forslag til trailer og hvor man kan købe en brugt ?

tak for hjælpen

hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

trailer
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 15:05
En trailer der ligger stabilt på vejen og er rummelig med frontudgang er Ifor Williams hb511.
Hvor du finder en ved jeg ikke, men søg på dba og guloggratis.dk
Tanja

0
0
Svar på denne tråd

ifor williams
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 15:53

ser ud til at være et rigtig godt forslag. Jeg kan se at der tidligere har været skrevet noget om at det er billigere at købe dem i england. Jeg har kun økonomi til en brugt (kan være en HB506 eller HB510) - er der nogen som har prøvet at købe en trailer i england ?

Skal man betale ekstra moms eller have særlige papirer ?

og det kan jo være lidt bøvlet at skulle over og se den hvis det er en privat som har den til salg på nettet.

mange hilsner

Anne

0
0
Svar på denne tråd

PÅ dba.dk
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 18:14

... kommer der nogen stykker, hvis du ganske simpelt søger på 'frontudgang' :-)

www.dba.dk/soeg/?soeg=frontudgang

Der bør ikke være moms på ting fra England, men jeg kunne godt forestille mig, at den danske stat vil have deres bid af kagen ved ind/omregistrering

Venlig hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd

moms/GB
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 20:09

selvfølgelig er der moms på hvis du ikke har et momsnr.

check

equidana.dk

Det er suverent de bedste trailere, masser af plads, og hesten går forlæns ud.

Der er en stor óg indbydende rampe, giver dejlig trykhed.

0
0
Svar på denne tråd

Moms og England
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 20:21

Okay, det var pænt dårligt skrevet af mig det andet lige før :-P

Det jeg mente var, at når jeg har købt ting fra England, så er der ikke påløbet yderligere moms. Ergo har jeg kun betalt det for varen, der har stået på hjemmesiden.

Venlig hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Ifor Williams er den bedste trailer :-)
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 23:11

Jeg købte en 10 år gammel Ifor Williams på Sydfyn for ca. fire år siden. Gav 25.000,- for den, og det var helt klart et godt køb :-)

Bunden som er af træ er stadig 100% intakt efter 14 år, og den ruller bare som en drøm.

Min hest kan også meget bedre li' den end den fine Bøckman vi havde før. Nu bakker han ikke ud, når vi kommer op som han gjorde før.

du er velkommen til at prøve den, hvis du vil? Den står i Grønholt ved Fredensborg. Men den er ikke til salg ;-)

Mange hilsner fra

Lise Andersen

www.designforpets.dk

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

Forhandler af Probiotic LIVE Hundefoder

0
0
Svar på denne tråd

trailer med frontudgang
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 06:46

JA det er bare den bedste trailer, de kan godt købes her i DK, google dem og der kommer en forhandler frem, jeg købte min hos kongeåtrailercenter.

0
0
Svar på denne tråd

Williams
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 08:51

Ifor Williams er en supergod trailer, så der kan du ikke gå galt i byen, selvom du køber en ældre model.

Jeg sværger også til frontudgang; det giver nogle rigtig gode alternativer. Man kan jo bare lade være med at bruge den, hvis man ikke har brug for den, men alt andet lige så er det altså mere sikkert at lade sin hest gå fremad ud af traileren.

De er betydeligt billigere i UK, men med mindre du slet ikke kan finde, den du vil have, så kan jeg ikke anbefale dig at importere fra UK. Det er simpelthen et hyr at få den indregistreret!!!

Det skyldes, at de i UK ikke bruger registreringsattester for trailere, og derfor skal du - selvom alle oplysninger står på traileren!! - have en særlig synsmand ud, hvoraf der kun findes én i hele DK. Derefter kan du tage traileren til alm. syn, og så kan du indregistrere den...

Alternativt kan du spørge Ifor Williams' repræsentant i DK, om de vil erklære, at traileren er typegodkendt, men da du jo stjæler deres levebrød, er det ikke sikkert, de vil det.

Sådan var det i hvert tilfælde i 2009, da jeg flyttede til DK med min trailer. Det er nemmere fra Tyskland, for der bruger de registreringsattester.

0
0
Svar på denne tråd

tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 14:34

tusinde tak alle sammen for jeres gode råd og kommentarer.

Jeg har kigget en del på engelske sider og der kan man få en forholdsvis ny ifor williams hb510 for ca 25.000 kr. Det er altså billigt.

Den engelske forhandler sagde at der ikke var problemer med at få dem til danmark. Men det kan jo være at han ikke helt ved hvad han taler om. For det med at få en særlig synsmand ud lyder godt nok besværligt.

jeg har prøvet både den blå avis, gul og gratis og her på hestenettet men der er åbenbart ikke ret mange af dem til salg. Men må holde øjene åbne og undersøge det nærmere omkring import fra england.

endnu en gang tak for hjælpen. Til LIse Andersen : mange tak for tilbudet om at prøve din trailer selvom du ikke vil sælge den . Det er rigtig pænt af dig. Og det kan være jeg kontakter dig for at sige ja tak til tilbudet. Min hest står i vedbæk så det er ikke så langt fra fredensborg.

mange hilsner

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider