Jeg købte en hest hos Torben i 2005, og hun var helt fantastisk! En af dejligste heste jeg nogensinde har haft, desværre er hun nu i hestehimlen.
MEN......hun var et medlidenhedskøb der var meget underernæret (hun havde en krybbefuld foder, som hun ikke rørte og det gjorde sig også gældende for godbidder, så et godt tegn på mentaltilbagetrukkenhed. Hun var omkring 15år (troede han, hun viste sig at være omkring de 20år), var skævbenet, stiv som et brædt til trods for, at det var tydeligt at hun engang havde været godt skolet, hun gik konsekvent stillet til den ene side af bare stivhed/skævhed i skroget, hun havde en kæmpe bule ved kæben som viste sig at være en ubehandlet infektion i spytkirtlen der nu havde dannet noget arvævsligende. Hun var totalt barberet, og jeg mener OVERALT! Hun havde 4 strå i halen, men pandelok, manke og pels var der intet af. Hendes papir fra indførsel til DK fik jeg ikke med da jeg købte hende, og godt det samme for der stod blot: Hvid hest, Sandy (samt Torbens adresse). Og denne herlighed kunne jeg få for den nette sum af..18.000kr og NIX pris forhandling.
Men jeg kunne ikke få over mit hjerte at lade hende blive der og ende i en uvis skæbne
, så hun kom med hjem, og fik sit eget flotte navn Envy Me. Hun var den mest hårdføre lille dame, og helt fantastisk på alle måder! Men fandme ikke et fund til prisen skulle jeg hilse at sige.
Næh...jeg ville prøve at forhøre mig rundt andre steder, med mindre at du har gjort op med dig selv at du vil give en hest en ny chance. Og at du er klar over de "nisser" der hører med i form af evt. skader, kiropraktor/tandlæge/dyrlæge behandlinger.