Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Gamasher med kodestøtte - Hvilke?
Forfatter: 
Dato:  15-04-2012 13:38

Min hest har været overanstrengt i kodeleddene på forbenene og skal nu i gang med genoptræning efter en lang pause. Jeg har altid redet med almindelige træningsgamacher fra Eskadron, men overvejer at anskaffe nye gamacher som også støtter om koderne. Skal jeg ofre et sæt fra Professional Choice eller findes der billigere mærker, som er lige så gode?

0
0
Svar på denne tråd

Kodeled
Forfatter: 
Dato:  15-04-2012 20:34

Hvis du tror, at du men gamacher med kodestøtte aflaster mere, så må jeg nok skuffe dig. Alle test, der er lavet, viser at på trods af hvad producenterne lover omkring nedsat belastning, så er der nøjagtig den samme belastning kodestøtte eller ej - og det er uanset mærket.

Derimod har jeg haft gode erfaringer med Back on Tracks ridegamacher - ikke pga. kodestøtten, men fordi de får blodcirkulationen til at forbedres og derfor har en anden effekt.

Rambo Original Heavy med 3 leg arches str. 145 sælges

Nyvasket 1200 incl. porto

Ikke vasket (brugt 2 uger i frostvejr = ingen mudder) 1100 kr.

0
0
Svar på denne tråd

sarte kodeled :-)
Forfatter: 
Dato:  15-04-2012 20:44

Jeg synes at jeg fornyligt har læst, at man skal være varsom med kodeledsstøttende gamasher, da man risikerer at svække koderne fordi de bliver beskyttet for meget. 1 sæt Back On Track gamacher koster 1340 kr. det er billigere end PC-gamasherne så det er jo en fordel i sig selv. Min hest er 161 cm i stang og har tynde ben. Mon ikke hun skal bruge et par i str. M. Er disse gamasher i øvrigt holdbare, og er de lette at rengøre?

0
0
Svar på denne tråd

Back on track
Forfatter: 
Dato:  16-04-2012 14:01

kan gå vaskemaskinen v 30 grd, bare de er lukkede, og ingen skyllemiddel. De sidder rigtig fint, også om en strop skulle gå op. PC har jeg ikke prøvet, men har hørt godt om dem. De er dog "uden elektrisk lys og varme" , undskyld - ceramiske indlæg, skulle der have stået . Min DV vallak på 170 med solide ben, bruger L.

0
0
Svar på denne tråd

Størrelse
Forfatter: 
Dato:  16-04-2012 14:11

Jo, mine kommes også bare i vaskemaskinen og holder ganske fint :-)

Min DV/oldenborg hoppe bruger str. L, men egentlig er de købt til en mere spinkel hoppe på 165 cm. i stg., som også passede L ganske fint.

Hvilken str. bruger du i Eskadron til hesten???

0
0
Svar på denne tråd

gamashestørrelse
Forfatter: 
Dato:  19-04-2012 17:49

jeg kan ikke finde nogen angivelse af størrelsen, men jeg har prøvet pc gamasher på hende og de skal være str. m

0
0
Svar på denne tråd

Forhandler
Forfatter: 
Dato:  19-04-2012 20:27

Prøv at ring til forhandleren før du bestiller, så kan de sikkert vejlede dig til at få den rigtige størrelse i første forsøg :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider