Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

hvilken dressur sadel?
Forfatter: 
Dato:  11-04-2012 15:40

jeg leder allerede nu :D

skal bruge en dressur sadel, men her er problemet jeg hader at sidde i dressur sadler! jeg elsker at sidde i spring sadler men det kan jeg jo ikke rigtig bruge til noget i dressur træning mm.

så hvilken dressur kan i anbefale? mit problem med dressur sadler går på jeg syntes støtten forstyrre mine knæ, altså jeg vil gerne have støtte i lår og læg men når det dækker knæet er det bare møg forstyrrende syntes jeg, udover det kan jeg ikke lide at man skal have så lange bøjler i de fleste sadler for ikke at blive forstyrret at støtte ved knæ. så har i et forslag?

nu er min hest heldigvis rigtig nem at finde sadel til, det skal bare være mellembom og 17"

håber i har nogle god bud

lad vær at dømme andre og deres hestehold når du ikke kender dem. men opfør dig voksent og spørg ind, så skal du få svar..

0
0
Svar på denne tråd

bomli bom
Forfatter: 
Dato:  11-04-2012 19:47

det var ikke mange med et bud..

lad vær at dømme andre og deres hestehold når du ikke kender dem. men opfør dig voksent og spørg ind, så skal du få svar..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-04-2012 22:11

Kender rigtig godt til dit problem.. Det er p**** ubehageligt og man får ondt i både knæ og lyske..

Men har efterhånden fundet frem til at jeg kan lide:

Kentaur Artemis II og Prestige Modena.

Kunne godt tænke mig at prøve Wintec pro dressur og wintes Isabell Werth. Har prøvet den med Wintec pro contour, og den føler jeg mig låst i.

Men det er jo helt klart en smagssag.

Held og lykke i din søgen efter dressursadel.

0
0
Svar på denne tråd

bomli bom
Forfatter: 
Dato:  11-04-2012 22:25

diana

ja man gør så, og det er bare rigtig øv og smertefuldt..

jeg er ikke glad for wintec sadlerne dog har jeg ikke prøvet werth, kentaur og prestige kunne det være jeg skulle prøve at lure lidt på

tak for dit input :)

0
0
Svar på denne tråd

wintec werth
Forfatter: 
Dato:  12-04-2012 22:08

Jeg har en wintec werth og kan specielt godt lide den, fordi man selv kan juster hvordan støtten skal sidde. De sidder fast med kraftig velcro, så det er nemt at justere dem, som man selv vil.

mvh Jannie

0
0
Svar på denne tråd

bomli bom
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 09:32

jeg er bare ikke glad for wintec sadlerne, tror heller ikke de vil ligge så godt på bassen. men det kunne være jeg skulle prøve en werth

tak for buddet :)

0
0
Svar på denne tråd

bum bum..
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 18:57

jeg er rigtig glad for min passier hubertus schmidt den har godt støtte til lår men uden at låseknæen fast, og så er den fantastisk til lange ben, desværre kan den være sværd at finde brugt og koster en halv formue fra ny, jeg er nu rigtig gladfor jeg valgt at bruge min opsparing på denne dejlige sadel.

jeg prøvet en del forskellige sadler inden denne og ingen følte jeg passet til mine lange ben og gav mig støtte uden at låse mig fast. da jeg satte mig i denne sadel følte jeg mig bare tilpas lige med det samme mine ben lå helt perfekt i den.

0
0
Svar på denne tråd

bomli bom
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 19:13

anikka

passier kan jeg slet ikke, jeg har korte ben, og her er problemet, fordi så mange dressur sadler er man "tvunget" til at have lange bøjler for støtten ikke genere en :)

0
0
Svar på denne tråd

isabell werth.
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 20:57

isabell werth tror jeg bestemt ikke du vil kunne lide med det du søger..

<p><span style="font-family: comic sans ms;">hilsen sofia.</span></p> <p><span style="font-family: comic sans ms;">med hestene Chamieka og Lucifer . :D</span></p>
0
0
Svar på denne tråd

Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 22:08

Jeg har korte ben, og jeg mener virkelig korte, jeg synes jeg sidder godt i en Kieffer Master, den har jeg til min krampe ud over min spring sadle. Elsker mine sadler. Har også brugt lang tid på at finde lige dem som jeg og min hest kunne passe

"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
0
0
Svar på denne tråd

bomli bom
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 22:51

okay :)

så har jeg da lidt mærker at gå efter, jeg har ikke ultra korte ben, men bestemt heller ikke nicole kidman ben

føler mig bare slet ikke i balance og særlig godt tilpas med de lange bøjler jeg er vel 167 høj mener jeg :)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en ....
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 11:47

... efterhånden halvgammel Trainers Jessica, som jeg er ret glad for. Den er blød i sædet (jeg kan slet ikke være i en hård sadel), og har en tilpas knæstøtte til mine ben (1.69 i højden, og ikke særlig lange ben).

Grundet ryg- og lændeproblemer kan jeg ikke have helt lange dressurbøjler, men knæstøtten er aldrig til gene, selvom jeg spænder dem et hul eller 2 op - rent faktisk springer jeg også i den ;)

Jeg har hørt, at de nyere Trainers ikke er nær så gode som de ældre modeller, men ved ikke om det passer.

Trainers er ikke særlig dyre fra nye, og som brugte kan de erhverves for 3-5 tusinde kr.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider