Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Bergers Smedie
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 08:04

Godmorgen HN

Mine drenge flytter idag og på stedet har de en ordning med Bergers Smedie, der kommer fast hver 3 uge, og jeg har valgt at takke ja til at komme med i ordningen, men jeg vil rigtig gerne høre om jeres erfaringer med dem og priser? :)

Tobias har jeg hørt rigtig meget godt om, men ellers ikke noget om de andre, ved dog Henrik er regerende DM mester for flere år i træk :)

Syntes livet er herligt, nyt arbejde til mig og nyt hjem til mine drenge! :)

Lykkelig ejet af Big og Henry, hundene og kattene :)

Mål 2012= Stævner og Jagt på Henry..

0
0
Svar på denne tråd

Bergers
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 08:08

Jeg har tidligere boet 5 år i Esbjerg, og i de år brugte jeg Bergers og var MEGET tilfreds.

Min hest fik en seneskade, og Henrik gjorde rigtig meget i at finde forskellige sko, som kunne aflaste hans sener. Desværre var skaden blevet kronisk, så der var ikke noget at gøre, men det var ikke pga. smeden :-)

Rambo Original Heavy med 3 leg arches str. 145 sælges

Nyvasket 1200 incl. porto

Ikke vasket (brugt 2 uger i frostvejr = ingen mudder) 1100 kr.

0
0
Svar på denne tråd

kun roser
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 08:09

hej

vi har brugt bergers til vores 3 heste i en del år efterhånden, er med i selvpasser ordning hvor de kommmer fast hver 7 - 8 uge. Aldrig problemer, kommer altid og de er super dygtige, smider hesten en sko inden for 6 uger efter den er lagt på kommer de og sætter en ny på under garanti.

De laver altid et godt stykke arbejde, og vi har 2 "problem" heste der skal skoes / beskæres specielt.

m.h.t. priser, så ved jeg ikke hvad andre smede tager, men tror at berger ligger i den lidt dyre ende, men hellere det og arbejdet så er i orden.

til dem

0
0
Svar på denne tråd

Bergers.....
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 09:25

Jeg bruger ikke selv Bergers lige pt, men det er ikke fordi jeg ikke vil, men fordi stalden bruger en anden

Jeg har dog kun hørt godt om Bergers, så jeg ville ikke have betænkeligheder ved at bruge dem.

Hilsen Maria

Livet er for kort til bekymringer

-Men hvor er det svært at lade være

Nu med pony på efterskole

0
0
Svar på denne tråd

Ang. Tobias
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 09:31

Tobias er ikke længere hos Bergers, han er den nye underviser på smedeuddannelsen på KU Life.

Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Bergers
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 10:18

Arbejdet er egentlig Okay, men der er en enkelt smed som ofte har ret kort lunte. Det har gjort at jeg ikke vil anvende dem igen, pga faren for at det er ham der møder op

*Winnie & Falcon*

0
0
Svar på denne tråd

Både og
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 13:51

Min erfaring med Bergers er både-og. Har brugt dem i et par år, og skiftede forrige efterår. De blev ved med at brænde vores aftaler, og når hesten tabte en sko var der rigtig nok garanti indenfor x antal uger - men til gengæld var de 14 dage om at komme, og så når hesten altså at blive ret ømtået :( Det var som regel en ny der kom hver gang, og det var ret træls, fordi hesten i forvejen ikke var særlig glad for at få sko på. Oveni var de bestemt ikke enige om, hvordan hesten skulle skoes; nogen mente, hun var indfodet og skulle have specialsko på, andre mente at det var noget fis og at hun var snorlige i benene. Det blev jeg lidt træt af... Sidste gang vi skulle have brugt dem, ringede vi efter en anden smed, da de for 3. gang ikke dukkede op. Det gider man ikke, når man har taget fri fra arbejde for at være til stede.

Den smed jeg har nu, kommer altid som aftalt. Hun tackler hestene meget fint, og foretrækker at vi ikke blander os i det. Hestene står bomstille, for de ved hvad der skal foregå når hun er der. Så det er rigtig rart, at det er den samme hver gang.

... sagde Randi

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 14:21

Jeg bruger Berger og har brugt dem gennem 5 år nu, de kommer ca. hver 7 uge..

Jeg er meget glad for dem men deres priser er lidt dyre.. Jeg er altid i stalden når de er der og der er aldrig noget.

Jeg har haft Tobias længe men efter at han har søgt nyge veje har jeg Hans... Jeg har det bedst med at det er en fast person der kommer hvergang.

Heste er mit liv

0
0
Svar på denne tråd

Bergers
Forfatter: 
Dato:  23-03-2012 14:43

Jeg har gennem en periode brugt Bergers, men stoppede af flere årsager.

For det første er det meget svært at få tingene til at hænge sammen, når de først giver besked dagen før de kommer. Og endnu sværere, når de så ofte valgte at flytte aftalen. Og der var absolut ingen forståelse for, at mine heste ikke bare kunne stå inde til de kom.

For det andet svingede kvaliteten meget afhængig af, hvem der dukkede op. Og nogle af smedene var ikke fantastiske til hestehåndtering.

Og så er de altså ret dyre.

Mvh

Mette

ledig boks på lille-hovgaard.dk i Kolding

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-03-2012 17:46

Tusind tak for jeres svar :)

Jeg hører gerne fra flere

Jeg har vist fået "tildelt" Claus derfra, nogen med erfaringer om ham?

Jeg vil så vidt muligt selv sørge for at være der første gang mine skal med i ordningen (uge 14) og snakke med smeden.. Især fordi Henry jo er indfodet og har rette forben, så de skal IKKE begynde at "rette noget op".. Dyre er de bestemt, men da mine kører med på ordningen derude, så får jeg 10% rabat, det har jo også lidt at sige

0
0
Svar på denne tråd

Bergers
Forfatter: 
Dato:  25-03-2012 19:17

Har desværre ikke nogen god erfaring med firmaet, vil du vide mere, kan du skrive til mig privat.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 14:45

Jeg har benyttet Berger's i 3 år nu, og er fuldt ud tilfreds med deres arbejde :-)

Jeg har ikke oplevet at de ikke kommer den dag man har aftalt.

Men jeg har heller ikke forlangt et givent tidspunkt på dagen de skulle komme - kun at det var efter 14, så min hest har mulighed for at komme på fold.

Mvh.

Regina Sørensen

Indehaver af den dejlige ridehest Ramiro

og min smukke avlshoppe Wega.

0
0
Svar på denne tråd

Berger`s
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 16:41

Hej.

Jeg og min hest har altid været godt tilfredse med Berger`s. Jeg er også med i selvpasser ordning dvs. de kommmer ca hver 7-8 uge. min hest har forsko på og jeg har endnu ikke oplevet at de er faldet af i utide.

Inden jeg begynde at bruge Berger`s havde jeg ofte problemer med at smeden udblev, aflyste aftaler eller blot kommer timer senere end aftalt. Måske var min hest ikke vigtig, fordi der kun var en hest på stedet. Jeg ved det ikke. Jeg kan kun sige at jeg indtil nu, kun har oplevet dem meget proffesionelle og ordentlige.

Jeg har i en periode på knap 8 mrd. brugt en anden super dygtig smed, da min hest var i træning og den smed havde kun rosende ord om min smed fra Berger`s.

Nu er hesten så hjemme igen og vi er atter tilbage i folden hos Berger`s:-)Der var ikke noget med at nu kunne de ikke tage flere kunder ind m.m. Nej vi følte os velkommen "hjem":-)

0
0
Svar på denne tråd

Bergers
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 17:47

Jeg har brugt Bergers i 5 år men gør det ikke længere.

Jeg var desværre en af dem der gang på gang gav dem en ny chance, selvom det ikke altid var i orden deres arbejde. For der er jo mangel på smede. Jeg har også stået og vente en hel dag på dem for at få en sms kl. 22. Vi nåede ikke dine heste i dag. Men det var dengang de havde mange kunder. Jeg ved at mange er gået væk fra dem. Det hidsige temperment fra en af deres smede kan jeg også nikke mere end genkendende til.

Jeg fik 3 smede bemærkninger til kåring på vores ene hoppe. Den er aldrig blevet taget af andre end Bergers.

Havde en hest på højgården, hvor det viste sig at det var sålknusninger. Bergers var dog ikke enig i denne diagnose. Men efter hesten blevet behandlet for sålknusning med special såler blev den halt fri.

Bergers lavede igen en fejl på samme hest 10 måneder efter. ja det er menneskeligt at fejle. Men ak nej det ville de ikke indrømme.

Jeg valgte at få sagen behandlet i smedens ankenævn. I deres afgørelse falder det ikke ud til Bergers fordel. Selvom afgørelsen blev sådan ville Bergers dog stadig ikke erkende deres fejl.

Trods de er forsikret i tilfælde af fejl, har jeg stadig ikke se skyggen af dækning af de omkostninger der kom som følge af deres skade.

Vores ene pony var 9 år da vi begyndte med Bergers. Den var aldrig blevet bedøvet til smed før. Men det ville Bergers have, for ellers ville de ikke tage den. Dette til stor hovedrystelse fra mange der kendte ponyen, heriblandt vores dyrlæge.

Da Bergers skade hesten for anden gang fik de ikke flere chancer. Jeg fik derimod at vide at de kunne have gjort min hest haltfri på 24 timer, men ville det ikke fordi jeg havde haft den på højgården 10 måneder før. Da jeg spurgte direkte om det skulle gå ud over Hesten fik jeg at vide det skulle det. Jeg smed da de 2 smede + lærling ud af min stald

Jeg har nu en meget god smed der tager alle vores heste uden bedøvelse

Så nej jeg kan ikke anbefale Bergers.

Hilsen

Mona

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 19:27

Syntes det er vildt med SÅ stor forskel fra deres kunder

Håber nogen vil sende mig en pb med navn på den agressive smed, for INGEN skal gøre "uberettiget" udfald mod mine heste!!

Jeg har også besluttet at jeg VIL være der første gang "min smed" kommer, for kan jeg ikke være der selv, vil jeg ikke føle tryghed, så hvis jeg ikke kan når de kommer i uge 14, så må de ryge med næste gang osv.. Heldigvis trænger de ikke voldsomt, og jeg trimmer også selv imellem perioderne, så det må tage den tid det tager, for at jeg kan være der selv første gang!

0
0
Svar på denne tråd

Navn og pris!?
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 23:32

Hej

Jeg står og "skal" skifte over til Bergers da "min" smed er blevet ansat hos Bergers.

Vil meget gerne beholde Jakob, men vil da gerne have besked på, hvem af smedene der har en kort lunte.

Hvad tager de for beskæring? Af hhv føl og voksne heste?!?

Lene

ERDH Malou Ask ifoles med BH Zack i 2011, og Sunny Girl-F med T.Temptation!

0
0
Svar på denne tråd

Bergers
Forfatter: 
Dato:  26-03-2012 23:44

Der hvor jeg står opstaldet brugte vi også Bergers men efter de gang på gang ikke dukkede op til tiden eller udsatte vores aftale, fandt vi hurtig en anden. Ham kan vi altid regne med, desuden giver vi kun det halve af hvad Berger tog.

Så Berger.... never again!

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Suk ........
Forfatter: 
Dato:  27-03-2012 09:53

- har egentligt være tilfreds med deres arbejde.....

Desværre har de til min stald lidt for fine fornemmelser - ben med lidt mudder på, bedn der er våder efter at være skyllet af accepteres ikke, og de har præsteret at kører fra en hest der stod på 3 ben pga hovbyld og nægte at hjælpe den da den havde mudder på benene.

Mine heste går i løsdrift, hvorfor det er meget svært at undgå mudder i vinterhalvåret.

Bruger nu Lone Busse - her er ingen fine fornemmelser, hun går selv ind i løsdriften - tager hestene - og har ingen problemer med beskidte ben ..................

Helene W

Forhandler af:

Cavalor, Marstall, TRM og HorseLux på Sydfyn.

Find os på Facebook - søg på HM Horse Nutrition.

Besøg vores hjemmeside på
www.fodernu.dk

0
0
Svar på denne tråd

Berger's Smedíe
Forfatter: 
Dato:  27-03-2012 13:08

HeleneW:

Det er jo helt normalt at smeden ikke ordner heste der er mudret eller våde, da det jo er af hensyn til smedens værktøj, hænder og i det hele taget arbejdsvilkår, det ødelægger deres værktøj, hvilket går ud over hesten efterfølgende på turen, som så ikke bliver ordnet med ordentligt værktøj.

Derudover, bliver smeden våd, skal han jo stadig ud til de næste kunder og det er ikke sjovt når det er koldt, chancen for en sygedag efterfølgende bliver betydelig højere.

Det burde kunne lade sig gøre selv om man har heste i løsdrift at kunne vaske deres ben og sørge for at gøre det i så god tid hesten kan tørre igen, vi har mange heste i løsdrift og for det meste er det helt problemfrit.

Men ang. den hovbyld du siger en af vores smede kørte fra, så vil jeg bede dig ringe til mig på 76301386, for er det tilfældet så er det ikke okay, sådan arbejder Berger's Smedie absolut ikke.

Hvad angår Mona Møllers ankenævns sag, så er der jo betydelig flere aspekter i denne sag end beskrevet herinde og det ønsker vi ikke at kommentere på her.

Mvh Trine

Berger's Smedie

0
0
Svar på denne tråd

Trine....
Forfatter: 
Dato:  27-03-2012 13:58

Årh jo Trine ....

Hesten stod på tre ben, smeden nægtede at skære den, i havde aldrig (efter at have skåret for os i adskillige år) aldrig nævnt at hesten ikke måtte have våde ben.

Han kørte, mens jeg have en pige stående for at holde hesten (var selv på arbejde) som tilbød at skylle hesten af så den var ren, men han nægtede at beskærer den på trods af det - han var kørt, og nægtede at vende tilbage - på trods af at du ringede ham op og forsøgte at overbevise ham om at han måtte vende bilen og hjælpe hesten der var stok halt !!

Du beklagede selv mange gange og gav udtryk for at det nok ikke var så heldigt det der var sket.

Så jo, det er åbenbart den måde i arbejder på - beklager.

Skal dog sige, at indtil da har i altid leveret et super godt stykke arbejde - når i kom.

Helene W

Forhandler af:

0
0
Svar på denne tråd

Bergers
Forfatter: 
Dato:  27-03-2012 15:01

Dejligt Trine. De første ord jeg har hørt fra Bergers siden jeg sendte en opgørelse over Chapmanns skade. Udgifter som er dokumenteret er pga. skaden.

Måske der snart kan komme en dialog så vi kan få dette bragt ud af verden. Kan da mindes at du lovede i efteråret 2011 at i snart ville kontakte mig.

Ja der er flere aspekter som jeg heller ikke har nævnt. Med disse ting er vist ikke til fordel for Bergers. Synes du? Skaden har desværre efterfølgende fået en meget kedlig afslutning

Du må da erkende at det er mærkeligt at så snart jeg skifter smed så skal Sizze ikke længere bedøves. Det har kun været ved bergers hun har været det. Hun er trods alt 15 år gammel og var 9 år da jeg begyndt med Bergers.

Men jeg har også fået en smed hvor det hele går stille og roligt, og ikke mindst af alt på hestens præmisser.

En smed hvor der ikke er en stress gennem stalden når smeden kommer.

For hurtig skal det jo gå er vist jeres motto.

Vores nye hest blev også bedøvet da det var Bergers der havde den. Det gør den heller ikke mere

Hilsen

Mona

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-03-2012 18:55

Puha... Jeg kan nu sagtens følge kotymen med rene og tørre ben, da jeg selv har været med smede ude at køre, ved jeg hvad det gør for resten af dagens kunder, at man ikke skal rundt med vådt og beskidt værktøj og skind...

Jeg siger tusind tak til alle der har ville komme med deres erfaringer, det sætter jeg pris på, både gode og dårlige.. Det er sundt at have lidt baggrundsviden om de fagfolk man får ud, så længe man også vil gøre sig sine egne erfaringer og er jeg i tvivl om noget, stiller jeg spørgsmål, er jeg utilfreds siger jeg noget...

Trine: Jeg ser frem til at få besøg af jer første gang på Thommysminde, folk derude er ihvertfald tilfredse med jeres arbejde, har ikke hørt noget om aggresive smede og jeg håber mine drenge er i de bedste hænder! :)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-03-2012 16:26

Rettelse: Jeg har ikke fået tildelt Claus fra Bergers

Det er dyrlægen når de skal vaccineres/ormeprøver derude samlet

0
0
Svar på denne tråd

Våde ben ????
Forfatter: 
Dato:  28-03-2012 23:56

Jeg syntes at det lyder underligt at en hest som er stok halt pga en hovbyld har våde ben??

Var hesten på fold inden smeden kom??

Og hvis at den var,hvorfor når den var halt.

Pigen tilbød at skylle hestens ben så den ikke var mudret,kan jeg forstå,men selvom at hestens ben så vil være rene,kan man da ikke forlange at smeden skal arbejde med våde ben,det er noget af det værste en smed kan arbejde med.

Så hvis at hesten havde en hovbyld,og skulle have profesionel hjælp,så stod den vel inde med TØRE ben,for jeg regner ikke med at den havde våde ben af at stå i boksen,for så er det noget helt andet der er ivejen.

Med vådt tøj og ikke mindst med våde hænder kan smeden jo heller ikke styre sit værktøj som han skal,og kan derved ikke skære så præsis som det kræver ved enhver behandling af en hov.

At smeden så burde havde bedt kunden om at finde håndklæder eller andet,så benene kunne blive bare 90% tøre,så han kunne hjælpe en hest som behøvede det her og nu er noget andet.

Under normale omstændigheder køre en smed som er sit ansvar bevidst fra en hest som kommer direkte ind fra folden med våde ben,det kan man ikke tilbyde smeden.

Det næste problem er så om smeden kommer til den lovede tid?

People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
0
Svar på denne tråd

Løsdrift
Forfatter: 
Dato:  30-03-2012 10:18

Hesten går i løsdrift - vi kunne godt have lukket den af så hestene stod inde, men forestil dig hvad der sker når heste der går i løæsdrift døgnets 24 timer - pludselig spærres inde fra aftenen før til et ukendt tidspunkt næste eftermiddag - så får vi brug for andet end en smed ....

Vi kunne have sat hesten i boks, og ladet løsdriften være åben til de øvrige, men så er jeg ret sikker på at hesten i boksen ville have gjort skade på sig selv for at komem ud til de andre - så det var desværre heller ikke en løsning.

Helene W

Forhandler af:

0
0
Svar på denne tråd

???????+;::::
Forfatter: 
Dato:  30-03-2012 12:29

Jamen hvad så med at lade et par stykker blive inde???

Der er logik at hvis man kun lader den hest der skal behandles blive inde bliver den jo sindsyg,når den ikke kan se eller høre de andre.

Problemet er meget enkelt,men der er nogle smede kunder der kun tænker på sig selv,tro mig jeg ved det af erfaring.

People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
0
Svar på denne tråd

Bergers smede
Forfatter: 
Dato:  30-03-2012 19:41

Jeg har kun positive ord at sige om Bergers. Har brugt dem gennem de sidste 4 år, de laver kvalitets arbejde hver gang, der er vel også en grund til at de hvert år er med i toppen ved diverse mesterskaber. Jeg har aldrig oplevet at blive brandt af, alle kan jo blive syge. På rideskolen kommer der kun bergers smede, min ene hest er ung og står ikke altid pænt, den bliver der taget tid til. Så herfra kun

Signe Andersen

Køb, salg og ridning af DSP-ponyer

www.dressage-pony.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-03-2012 21:58

Tak for dit besyv Signe, dejligt at læse :)

Jeg er også spændt på at se dem i næste uge, hvis jeg kan få det til at passe med arbejde :)

0
0
Svar på denne tråd

Løsdrift...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2012 23:53

Nu vil jeg ikke så meget kommentere på Bergers, selv om jeg har brugt dem i nogle år og efterfølgende har skiftet.

Fsa. løsdrift og smed, så har vi altid lukket mine inde aftenen forinden - eller tidligt om morgenen på selve dagen - afhængigt af vejret. Det har været hhv. mine fjordheste og varmblodshoppen.

Selv om de er vant til at gå i løsdrift og selv styre, hvornår de vil være ude og inde, så kan de fint overleve at være lukket inde et halvt døgn hver 6. uge.

Fsa. hestens opførsel, så er det min opfattelse, at hestene skal være endda særdeles vanskelige, før smeden kræver bedøvelse - hvis han da ikke nægter at ordne hesten ud fra sin egen sikkerhed.

Mine heste - og heraf DV'en, som godt kunne være småtræls uden at være egentlig svær - har aldrig kunnet aftvinge andet end en lettere irriteret overbærenhed fra smedene - herunder Bergers.

Generelt er det svært at finde gode smede, som samtidigt er stabile. Bergers har selvfølgelig en fordel i at være et stort firma, hvor enkeltmandsvirksomhederne er endda meget sårbare ved sygdom m.v. Til gengæld er det også skiftende smede, der bliver sendt ud - og ikke alle er lige så dygtig som Berger selv.

Dertil kommer, at det selvfølgelig er møgfrustrerende at lade hestene stå og vente på en smed, som aldrig dukker op. Eller at evt. fejl ikke vedgås, for så er smedens ansvarsforsikring ikke ret meget værd.

Jeg vil måske vove den påstand, at man først rigtigt kender værdien af sin smed, når han har lavet en fejl. Det er nemlig de færreste, der vil høre den mindste tale om, at de kunne have lavet en fejl (for så følger ansvaret jo samtidigt med).

Jeg håber, at du bliver glad for dit valg af smed. :)

Mette (Fjolle)

Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-04-2012 20:46

Det kunne simpelthen ikke passe ind, så jeg selv kunne være der idag da de kom, men havde givet instrukser videre og var meget spændt på at se deres hove til aften da jeg kom.. Og må sige jeg er imponeret!

Super fint håndværk, Henrik havde selv taget Henry (godt valg da han er indfodet og har rette forben, så man må IKKE lave fejl/rette op) og så havde han superviset lærling der tog Big, begge havde stået pænt og det eneste der var anmærkning til, var at Henry var tyndsålet på frohovene, så Henrik anbefalede sko på dem, så det får han på om 2 uger, når de kommer igen..

Der satser jeg på at kunne være der selv og så få en snak med Henrik, kan nu bedst lide at have talt med min smed og disukteret for og imod omkring drengenes hove :)

Så indtil videre, er jeg super tilfreds ihvertfald...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg skiftede
Forfatter: 
Dato:  03-04-2012 10:05

Til Bergers fornyeligt grundet tidligeres smeds, manglende faglighed, når der blev spurgt ind til hans beskæring og skoning.

Hesten blev stillet forkert og fik for små sko på, hvilket resulterede i at han var modstridende ved pålæggelse af forsko.

Da Bergers kom, fik vi en god snak om hvordan og hvorlede, og jeg kunne informere om hele hestens hov situation ( har haft ham fra føl ).De bekræftede hvad jeg selv havde vurderet, og kunne tilføje ting som tidligere smed ikke var opmærksom på.

Hesten har nu fået de rigtige sko på, og de problemer der er er allerede efter kort tid, på vej mod en positiv ændring.

Det har været den samme smed der har været hos mig, og jeg beder om ham, når det er tid igen, for det skal ikke være forskellige smede der ordner hesten (for mange kokke fordærver maden.

Jeg har primært kun oplevet positivt fra ham som kommer hos mig, han er ikke bange for en dialog, og besvare mine spørgsmål når jeg stiller dem, og tager evt kritik til sig.

MEN når det er sagt, så SKAL Bergers Lære sine smede at overholde en aftale, og kan de se de bliver forsinkede, og ikke kan være hos kunden til aftalt tid, SÅ SKAL DE RINGE TIL KUNDEN!!!

Smedene forlanger punktlig betaling, god behandling, rene ben, velopdragne heste, og det er fair nok, Men når de ikke kan overholde en aftale, eller i det mindste ringe og give besked, ja så holder det ikke, at de stiller krav, som de ikke selv kan leve op til.

Tror ikke kunderne ikke kan forstå hvis de bliver forsinkede, af den ene eller anden årsag, for de ved alle, at at arbejdet med heste, ikke altid går som forventet, men så giv kunderne besked!!!!!!

Man skal behandle andre, som man selv gerne vil behandles!!

Indtil nu er jeg svært tilpas med Bergers, og min hests hove, og jeg ved at har jeg spørgsmål eller kritik, så kan jeg komme med den, til ham som kommer hos mig, og han vil besvare det så godt som han nu kan. Så udover forsinkelser og manglende opkald om dette, er jeg positivt stillet over for Bergers Beslagsmedie.

~*Who? Me? No Way*~

0
0
Svar på denne tråd

At give besked...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2012 11:19

Det er klart, at smeden bør give kunden besked hvis der opstår forsinkelser, og gerne i rimelig god tid.

Men selvom smeden bør give besked, er det ikke altid så nemt i praksis.

Ofte opstår forsinkelserne jo ved, at en hest ikke vil stå ordentligt, eller noget akut opstået som en hovbyld eller andet der kræver ekstra tid.

Når smeden står ved en kunde med en hest der ikke vil stå stille, eller har behov for akut hjælp, er det ikke nemt at forlade situationen for at gå ud i bilen og finde telefonnummer frem til næste kunde, og ringe op.

Nogen gange opdager smeden måske ikke engang hvor stor forsinkelsen er, før han/hun sidder i bilen igen.

Jeg selv stræber altid efter at give besked via sms hvis der opstår forsinkelse, men jeg har flere gange først givet besked 10 minutter efter jeg skulle have været der.

Jeg mener at hesteejeren skal regne med plus/minus en time når de får en tid hos smeden. Sørg for at have hesten inde og klar en time før, og sørg for at man har tid til at vente op til en time efter aftalt tid.

Det er dyr vi arbejder med, og det kan være utroligt svært at sætte præcise tider på hvor lang tid det tager. Alle kunder forventer at smeden tager sig god tid, og ingen ønsker en stresset og travl smed!

Adfærdstræning, trailertræning,

beskæring tilbydes.

Se mere på

www.horsemind.dk

0
0
Svar på denne tråd

Sjovt nok
Forfatter: 
Dato:  03-04-2012 12:22

Var det ikke et problem for min forrige smed, hverken at komme til tiden ( han var der oftes 5 min før ) eller at ringe hvis han vidste han ville blive forsinket. Og ALLE smede har et ur, enten i bilen, på armen eller i mobilen, så der er ingen undskyldning.

Nu ved jeg at turene bliver planlagt hos Bergers, derfor de sjældent kan komme samme dag, så at sørge for at tilpasse skemaet herefter, bør ikke være et problem!!!!

Der er INGEN undskyldning for IKKE at ringe til kunden, og fortælle at man bliver forsinket!!!!

~*Who? Me? No Way*~

0
0
Svar på denne tråd

forsinket smed
Forfatter: 
Dato:  03-04-2012 16:16

Altså jeg ville da blive godt træt af, hvis smeden står og snakker i telefon, mens han er ud og sko min hest.

Ja, det er træls at vente på smeden, men man kan jo ikke altid planlægge dagen ned i den mindste detalje, når man har med dyr at gøre. Hvis nu det var din hest, der pludselig krævede lidt mere tid, ville du vel også blive træt af det, hvis smeden ikke tog sig tid nok, fordi han skulle ud til en anden kunde?

Så længe smeden gør sit arbejde godt, er jeg ligeglad med tiden. Man kan altid finde noget fornuftigt at bruge ventetiden på ved hesten :-)

0
0
Svar på denne tråd

Ved forsinkelser uanset
Forfatter: 
Dato:  03-04-2012 16:44

hvilken grad det er og hvad det drejer sig om, så er det service at ringe besked om det, eller sende en SMS. Og især hvis det handler om at man må lave tiden om.

Jeg har selv prøvet alt det der med forsinkelser, og hestene står inden fra de bliver fodret om morgenen til de skulle lukkes ind fra fold. Og hvor den smed jeg havde, ikke kontaktede mig og blev væk!

Jeg har brugt en fridag, og ja hestene har stået inde hele dagen.

Og hvis det bliver ved med at ske ret ofte som det har gjort, så bliver man lidt knotten efterhånden, hvilket jeg også har prøvet.

Heldigvis har jeg ikke den type smed mere, jeg har en smed der smser mig, hvis han bliver forsinket eller vi bliver nød til at lave aftalen om. Og det har jeg respekt for.

Ligeledes har vi en fast aftale om, hvornår han kommer herud. Det gør at jeg ikke skal til at ringe og aftale med ham, men aftaler med ham, når han er hos mig.

0
0
Svar på denne tråd

Det er fint..
Forfatter: 
Dato:  03-04-2012 17:52

at blive forsinket, det kan jeg sagtens leve med..

Men når man lover at komme klokken 14 også klokken 21 skriver at de desværre ikke nåede min hest idag, så vil jeg have retten til at blive mobset og påtale det når de så kommer..

Brugte Bergers et par gange, var egentlig okay tilfreds.. Lige udover at de aldrig kom på den lovede dag og aldrig gav besked før vi andre for længst havde opgivet at de kom den dag..

Men de meldte ud at de ikke længere ville køre i mit område..

0
0
Svar på denne tråd

LotteMJ
Forfatter: 
Dato:  03-04-2012 22:25

Jamen det er da fantastisk hvis du har en hel dag til at vente på smeden, og du mener det er ok at heste skal stå inde og vente.

Det er ikke alle der er så priviligeret, Jeg er ikke, jeg har en ret hektisk hverdag, hvor alt oftes er planlagt, og har derfor ikke tiden til at stå og vente på en smed, som ikke kommer til aftalte tid, og ikke kan være så service minded, og respektfuld, at han/hun kan finde ud af at ringe og give besked!!!

De vil behandles ordenligt, men det vil jeg, som kunde, også!!!

Og står han med min hest, og er nød til at ringe til næste kunde fordi han bliver forsinket, så fred være med det, det kan jeg kun have respekt for.

Men nu køre Bergers altid to, så der er ingen undskyldning for at lære eleven at være service minded, overfor kunderne og bede ham ringe!!

~*Who? Me? No Way*~

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider