Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

erfaringer DUVIL hestefoder
Forfatter: 
Dato:  14-03-2012 08:29

Jeg søger nogen der har erfaringer med Duvil hestefoder fra Nosto...

foderet er relativt nyt på markedet men tænker at nogen må vel bruge det...

Mvh. Lykke

med de brune gudinder!

http://staldgrangaarden.dk

DEJLIGE GOLDEN RETRIEVERE:

hvalpe ventes!!!

http://noahognaja.dk

0
0
Svar på denne tråd

Duvil foder
Forfatter: 
Dato:  14-03-2012 11:40

Lykke, jeg sender dig en PB.

Sidste gang, Duvil blev diskuteret på dette forum, udviklede det sig til en gang grim mudderkastning med diverse mystiske beskyldninger fra den ene og den anden side, så den tråd blev slettet.

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd

duvil...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2012 14:19

annelise...

jeg vil da også gerne vide mere. kører pt selv med det. :D

"Why don't you ask the little people who live in your potatoes?"

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-03-2012 20:03

Indtil videre har jeg fået alle de oplysninger jeg skulle bruge til at passe det ind i mit foderprogram men det passer nada! Så skal lige have taget mig tiden tils at gennemse det ordentligt.

Mvh. Lykke

http://staldgrangaarden.dk

Ridning, salg, kommision!

DEJLIGE GOLDEN RETRIEVERE:

hvalpe ventes!!!

http://noahognaja.dk

0
0
Svar på denne tråd

Lea L...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2012 10:15

Har sendt dig en besked.

M.v.h.

Annelise

0
0
Svar på denne tråd

Honeylady
Forfatter: 
Dato:  19-03-2012 20:41

Noget specielt man bør vide om det her foder?

Har kigget lidt på det, men ved ikke rigtig. Kunne mægtig godt bruge erfaringer :)

Mange venlige hilsner

Tine, Stald ES

0
0
Svar på denne tråd

DUVIL-balios
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 08:37

Jeg bruger deres sunrise og er meget tilfreds.

Foderet ser lækkeret ud og dufter dejligt.

Jeg har i flere år måtte skifte foder tit iløbet af vinteren, da min store hoppe gik fra foderet efter en lille uges tid.

jeg har kørt på sunsise siden de kom på stald i efteråret uden problemer. . . . . .

På mine foder-sækker står der duvil - balios sunrise.

Man kan købe en udgave af sunrise fra balios i tyskland til omkring 122 kr pr sække med 20 kg, men det er ikke det samme foder, selvom det i tyskland også indeholder rødbede, banan osv....

0
0
Svar på denne tråd

StaldES
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 11:35

Næh, der er ikke noget specielt at fortælle, andet end at vores heste fungerer vældig godt på det.

Jeg synes, det er et rigtig velfungerende fuldfoder til en fornuftig pris.

Vi fodrer med Pace, suppleret med Duvils koldpressede rapsolie, samt Balios Sunrise ca. en gang om ugen, og vores heste er i fin foderstand, og særdeles pæne i pelsen.

Desuden præsterer de rigtig godt i både træning og løb, så jeg er sikker på, de får, hvad de har brug for i foderet.

Balios Sunrise dufter HELT vildt godt - det er lige før, jeg får lyst til at smage på det selv!

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd

Gode erfaringer
Forfatter: 
Dato:  27-09-2012 23:03

Der hvor jeg står opstaldet skiftede vi til Duvil basic i pille form for et årstiden. Der er ca 30 heste og alle fungerer godt på det. Er flotte i huldet og blanke i pelsen.

Det er både skov turs heste og konkurrence heste.

Så min erfaring er god.

0
0
Svar på denne tråd

Foder program
Forfatter: 
Dato:  17-03-2013 08:32

Jeg har lige tastet Duvil base ind i mit program og ingen problemer her tallene er præcist som lovet....

Får en forhandler på besøg Onsdag så skulle lige tjekke tallene inden og som sagt ser det super fint ud, ihvertfald i mit foderprogram..

0
0
Svar på denne tråd

erfaringer
Forfatter: 
Dato:  06-05-2013 22:45

Jeg har også kig på det her foder, så jeg vil gerne høre flere erfaringer ??

Jeg vil også gerne høre, hvor meget jeres store rideheste evt. får af det for at holde huld og være dækket ind?

Passer de anbefalede mængder ca eller?

0
0
Svar på denne tråd

KUN positivt om Duvil
Forfatter: 
Dato:  07-05-2013 12:51

Hjemme hos mig bruger vi Duvil basic foder. Jeg er SÅ glad for det. Der står ca. 30 heste af blandet størrelse og type. De fungerer alle super godt på det. Man skal dog lige huske, at det kræver relativ meget hø. En stor hest (165-175 cm) hos mig får ca. 10 kg. hø i døgnet fordelt på 3 gange. Ligesom den får ca. 5 kg. Duvil. Jeg er vild med, at det er så relativ lille mængde krybbefoder til en stor hest i fuld arbejde.

Jeg kan på det varmeste anbefale Duvil.

Det er i øvrigt også et rigtig godt firma at være kunde hos. Aftaler bliver overholdt, og så er Kurt ALTID venlig og yderst professionel, og altid god for et godt råd om fodring.

Så Duvil får mine varmeste anbefalinger...

0
0
Svar på denne tråd

nu kender
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 12:58

jeg ikke fodret men syntes det lyder af meget hvis det skal 10 kg hø og 5 kg kraftfoder til før de er dækket??

Jeg fodre med vrinsk, vi har 20 heste og jeg har ingen som får mere end 2 kg kraft foder om dagen, og mine egne dressur heste påM/S niveau får 1 kg vrisk, 75 g. travo 1 kg. lucerne og 10-12 kg tørt warp efter huld, og mine bliver nærmest for tykke??

Som sagt kender jeg ikke det omtalte foder men det lyder bare af meget i mine øre og selv om fodret er billigt må det da blive opvejet af mængden??.

Gitte

GB-Dressage APS tilbyder: tilridning, undervisning, komission, opstaldning og salg af dressurheste på alle niveauer. I lækre nye faciliteter.

0
0
Svar på denne tråd

DUVIL..
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 20:07

Duvil har jo præcis som alle andre producenter et forskelligt sortiment af foder til forskellige hestetyper.

Dere basic skal en hest i vedligehold f.eks kunhave 1,5 kg. af og en hest i hårdt arbejde 2 kg.

Duvil har bla. et foder der er minded på væddeløbs sporten hvilket netop er PACE. I væddeløbs sporten er 6-8 kg. krybbefoder IKKE unormalt, da disse heste har brug for energi der frigives hurtigt og forbrænder mange FE..

Duvil basic er faktisk et af de foder produkter der dækker mine ridheste bedst med relativt små mængder ifølge PC horse. Til sidst vil jeg da bare tilføje at Kurt fra Duvil er en super flink mand. Han kom sågar på foder besøg i mit lille hestehold på 7 og blev 1½ time. Ingen forskel på om servicen om du er indehaver af 30 eller 5 heste!!

0
0
Svar på denne tråd

Super godt foder
Forfatter: 
Dato:  08-05-2013 20:53

Jeg købte sidste år en fuldblod fra banen som havde ståer og holdt ferie i nogle måneder. Den har gennem sin relativ korte løbskarriere og efterfølgende været ekstremt svær at holde huld på. Den levede før af meget havre 6 kg samt wrap ad libitum som her er ca 10 kg. Den var selvfølgelig dækket ind med vitaminer udover ormekur mm og den fejler ikke noget.

Da jeg fik ham hjem i April gik jeg over til Duvil basic samt wrap igen ad libitum. Ham tog hurtigt på og skinner og fungere super godt. Da det er pillefoder er der ikke så meget at sortere for de kræsne heste. Nu her er han i fuld ridning og bruges både til lange skovture i godt tempo og lange galopper, spring, dressur på la plan. Han får derfor Duvil Basic samt Balios Sunrice sidstnævnte er i musliform og ja er helt støvfri og lækker müsli. Han får sunrice da han så får flere kalorier og stadig er dækket ind. Dette foder køre han rigtig godt på mange fuldblodsheste er kræsne og det er min så sandelig også. Der er rigtig meget andet han slet ikke gider at spise.

Så ja det er et rigtig godt foder som ikke støver som meget andet, hesten ser super godt ud. Bliver ikke havrestresset og hvis jeg vil have den mere frisk kan jeg skifte basic ud med Duvil Pace der indeholder mere havre. Dette behøver jeg dog slet ikke. Hesten skal gå military og måske noget jagt så det er vigtigt at den er dækket ind og udholden uden at stresse op. Dette synes jeg at foderet lever rigtig godt op til.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider