Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hjælp Passier-sadel skiftede farve
Forfatter: 
Dato:  26-09-2005 21:28
hej jeg har købt en Passier springsadel af mærket Pegasus i farven teak -altså lysebrun. Jeg havde mange problemer med at få sadlen leveret som jeg havde bestilt den. Det tog fire måneder og to gange til tyskland før den var ok. Da jeg så endelig fik den, fik jeg at vide af forhandleren at det vat meget vigtigt at jeg gav den en gang fedt (passiers ejet mærke) før brug. jeg gav den et tyndt lag. Sæde og knæpuder, som er lavet af noget andet læder end resten af sadlen, skiftede farve med det samme til mørkebrun. resten af sadlen er stadig lysebrun. jeg er bare så skuffet. Det var jo ikke lige en to-farvet sadel jeg havde regnet med. En rytter i stalden har købt en sadel i samme lysebrune farve men i et andet mærke, og den er stadig fin lysebrun over det hele trods indfedtning. jeg synes, at forhandleren burde have fortalt mig, at sæde og knæpuder ville skifte farve ! Er der nogen som har haft lignende problemer, og hvad skal jeg gøre ? Det er trods alt en sadel til 13000 kr Hilsen Anne
0
0
Svar på denne tråd

hvis materialet
Forfatter: 
Dato:  26-09-2005 22:58
er noget andet på sæde og knæpuder...f.eks. ruskind, elgskind eller lign. så er det jo givet at det skifter farve. Hvis det ikke er en anden type (altså læder og ruskind er to typer) men derimod læder bare i anden kvalitet er det jo for dårligt. Prøv at henvend dig til forhandleren
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa Anne
Forfatter: 
Dato:  27-09-2005 20:08
Farven skal nok blive mere ens igen, men du skal regne med at der er forskel når den er nypudset. Sædet og puder er på alle sadler jeg kender til, lavet af tyndere og meget finere skind end selve sadlen. Derudover kan resten af sadlen være behandlet for at styrke slidstyrken. Forhandleren kan ikke hjælpe dig men burde have fortalt dig at en lys sadel får patina lynhurtigt.

Ny side 1

Heidi S

0
0
Svar på denne tråd

og tilbage igen
Forfatter: 
Dato:  30-09-2005 14:14
Hej Heidi Du havde ganske ret Efter et par dage var sadlen næsten lysebrun igen. Men man får jo lidt af et chock, når man ikke har fået noget at vide på forhånd. Hilsen Anne
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider