|
|
| At ride med Iphone |
|
|
Hej allesammen. Jeg ville høre om der er nogle ridepiger som har Iphone? Efter at have forsøgt mig med diverse andre telefoner som ikke duer har jeg nu købt en Iphone og det er så her mit spørgsmål bliver relevant - rider i med den i ridebukselommen eller har i købt en af de der arm-dimser? Jeg tænker nemlig umiddelbart at iphonen er større end min gamle telefon og at det så måske bliver ubehageligt at have den i lommen? Mvh
Carina Med fjordhesten Fanni  Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Jeg har altid min iPhone i lommen på ridebukserne, så længe den ligger vandret i lommen generer den ikke.
Hilsen Jannie Øgårdens Sammie RDH Wendy Klint ERDH Sydvillegaards Fiona (født 3.3.2011) Sydvillegaards Zander (født 10.5.2011) GRAFIKER: www.nokke.dk HESTENE: www.sydvillegaard.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det har jeg også tænkt på |
|
|
har indtil videre haft den i jakkelommen men nu kommer jo snart den tid hvor vi ikke behøver jakke mere.. (jublesmily) og så duer det jo ikke længere.. Vil i hvert fald gerne have den med så jeg kan ringe hvis der sker noget.. Det må afprøves om der er plads til at have den vandret.. 
VH, MaggieMay "Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden".. "Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmmmmmmmmmmmm |
|
|
har købt en billig en til armen i tigeren, tror prisen var 30kr for den, og er ekstremt behagelig, har dog også tænkt tanken at man kan hænge den fra armen rundt om læggen hvis det endelig var 
part søges til nicolai...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for svar... |
|
|
... Og godt at at jeg ikke er den eneste som har tænkt over det  jeg overvejede også først jakkelommen, men da jeg som oftest tager jakken af i løbet af træningen duer det ikke (lidt trælst at ryge af og brække benetf i den modsatte ende af mobilen ) min ridebukselomme er desværre ikke bred nok til at mobilen kan lægge vandret - i hvertfald ikke i 4 ud af 5 par, så tror jeg må prøve med sådan en arm ting... Hvis den fra tigeren til 30 kr er god nok så er det jo en smal sag - sys lidt det er en jungle med alle de modeller man kan få  Kom gerne med flere erfaringer  Mvh
Carina Med fjordhesten Fanni  Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sommer/vinter |
|
|
Hej, jeg har iphone i jakkelomme om vinteren og om sommeren har jeg en holder til armen hvor den sidder i. Jeg har prøvet at ligge den i bukselommen men det fungerer ikke for mig. Den er alt for stor!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeg har den i bukselommen |
|
|
og det har aldrig generet
Vicky Mathiesen & fantastiske Dejó, & Kuhlmanns Liva. Billig Welsh bedækning 2012: Fronbach Hello Casanova Sponsored by Kopenhagen Fur - Sadelmager B. K. Rützou - HERI Ll. Haspeholm hestefoder - Kronborggaard.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift.. |
|
|
Jeg har oftest min i venstre forlomme på bukserne.. men jeg er jo ikke "ridepige", så det gælder måske ikke?? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Gozone: selvfølgelig gælder det  jeg havde faktisk også tænkt på en holder til bæltet, men sys ik lige jeg kan finde nogen (tak for linket Tine W (Chex)... Jeg forsøgte mig med min kærestes holder til armen i går, men sys den gled ned hvis ikke den sad rigtig rigtig stramt og det sys jeg ik var så rart.. Og så sys jeg der blev ret varmt og fugtigt under holderen og det tænker jeg måske at telefonen ik har så godt af? Mvh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ?????????? |
|
|
Er det virkeligt nødvendigt at have en telefon med når man skal slappe af med sin hobby RIDNING???? Jeg syntes at det er gået over gevind,med alt det text og tale unødvendigt. Har man helt glemt at holde kontakt til sine venner ved hjælp af den gammeldags metode,ansigt til ansigt??
People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Iphone |
|
|
Den gamle smed. Jeg har min på mig af sikkerhedsgrunde da jeg rider alene oftest. Jeg har en holder til bæltet, da min ikke ville blive i lommen på mine ridebukser (pikeur men det kommer vist an på model) min holder har jet dog købt på engelsk amazon. Mvh Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ?????????? |
|
|
Jeg var overbevist om at det svar du kommer med Camilla,var det første der kom ind efter jeg sagde min mening,og det er fint nok. Men hvad hvis vi tænker os,(hvad jeg absolut ikke håber)at du bliver slået bevistløs,hvad hjælper din mobil dig så??? Hvad jeg er imod er at alt for mange bruger netop din undskyldning for at (være i kontakt) enten på den sindsyge facebook,eller dens søster twitter. Der er ingen fornuftig undskyldning for at have en mobil med sig når man (hygge) rider,hvis at man samtidig bruger den som kontakt middel,til familie og venner,m.m.imens at man rider. Det er det jeg mener,og hvor mange kan helt ærligt sige at de kun bruger den i nødstilfælde når de ligger med røven i vejret og er halvt bevistløs???
People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altid på mig |
|
|
Min tlf ligger altid inden for en radius af få m - også når jeg rider. Jeg rider ofte alene og ofte i naturen, så mit argument er det samme som camillas. Mht holder til armen til min Iphone har jeg ikke kunne finde nogen uden irrterende velcrod er lukker på indersiden af armen dvs kradser al tøj grimt eller river på huden. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ????????? |
|
|
Skete der flere uheld dengang da vi ikke have mobil,s??? Er der nogen der har reddet livet ved at ride med mobil,s??? Jeg har aldrig hørt om det,og da jeg red hver dag var det gerne uden hjælm,da man simpelthen ikke brugte det så meget dengang,men igen der var ikke uheld som var værd at skrive om. Er ryttere idag,så dårlige til at ride,så de ikke kan undvære alle disse ting,som man siger forebygger større skader???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forebygge |
|
|
er da bedre end at helbred- selv for en gl.smed  Så hvorfor ikke have den på sig better safe than sorry? jeg feks kraniebrud for 7 år siden- så min famile er glad for de kan få kontakt med mig. Tager jeg den ikke og de ved jeg er ude at ride- så bliver de nervøse hvis jeg ikke ringer retur inden for få min. Engang red vi også uden sadler og hovedtøj som indianerne- det gør vi heller ike længere vi bruger også hestetrailere osv- så verden ændrer sig konstant. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil gerne lige slå fast at... |
|
|
... Tråden handler ikke om hvorvidt man er for eller imod telefoner, facebook eller andre medier, men om hvordan de SOM HAR en iphone har den på sig når de rider, så hvis man ikke har en iphone som man rider med forstår jeg egentlig ikke hvorfor man besvarer mit indlæg... Tilbage til emnet  de som har en holder til bæltet, hvor har i købt den henne? De som jeg har set har sådan en clips til at hægte på bæltet - men bliver den der når man rider? Den kan vel falde af tænker jeg  Og de som er glade for deres holder til armen vil de skrive hvad det er for en de har? Den jeg har prøvet at ride med er en Belkin, men den synes jeg enten gled ned eller skulle strammes for meget... Mvh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
| Forfatter:  |
chris »97« |
| Dato:  |
16-03-2012 16:16 |
|
Af sikkerhedsårsager så ville jeg nok vælge en ekstra mobil hvis jeg havde iphone. De er utrolig skrøbelig og glasset splintre nemt. Så derfor ville jeg ikke turde at have den på mig da den næppe hjælper i nødsituation. Jeg rider ikke mere, men da jeg red havde jeg en "håndværker" telefon med hvis jeg red ud. Red jeg hjemme lå mobilen på barrieren fx i jakkelommen. Jeg endte min ridekarriere på bunden af en ridehus bund. Og der var jeg lykkelig for at have en brugbar telefon så jeg kunne ringe efter hjælp. Er mobilen ødelagt så bliver det en falsk tryghed, som kan ende med at blive skyld i stor skade.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har ikke.. |
|
|
en Iphone, men dog en smartphone.. Den er i mine ridebukser og ligger på tværs som andre beskriver.. Jeg har den med for min og andre skyld.. Jeg har 3 gange prøvet at ringe efter hjælp til andre, den ene gang 112.. Så jeg syntes det er en rigtig god ide at have den med.. Jeg bruger ikke telefonen til at skrive eller sms'e fra, for det kan jeg slet ikke med en smartphone.. Der er det altså bedst at bruge begge hænder..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gdkflddh |
|
|
Super fornuftigt! Hm, mindes at have læst en gammel historie om en af Lund pigerne, som fløj af under træning hjemme og lå temmelig længe i ridehuset og ventede på at blive fundet - jeg er sikker på, hun ville have været glad for at have haft sin telefon på sig:) jeg mangler også en god holder til min iphone, da jeg er slem til at ride alene i skoven uden. Så jeg hægter mig lige på tråden her:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den Gamle Smed |
|
|
jeg rider også alene, derfor er min iPhone altid med i lommen. Hvis jeg skulle falde af og blive slået bevidstløs har jeg Horserider SOS som tracker min tur via GPS og slår alarm til en forudindstllet kontaktperson hvis jeg ikke bevæger mig i en periode jeg også selv kan bestemme.
Michael Moesby- med hang til heste der har masser af vilje og gakkede gangarter, samt toptunede border collies til bla hundehop, måske bedre kendt som agility.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cfghbghjgch |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den Gamle Smed |
|
|
for mig er der nu ikke noget Big Brother i det. At du har en aversion mod mobiltelefoner er din sag, men lad være med at trække den ned over hovedet på os andre. For mig er min mobiltelefon blevet en erstatning for at rende rundt med flere ting. Blandt andet bruger jeg den til: - fysiske kalender
- huskelister
- indkøbslister
- netbank (bruger stort set aldrig computerudgaven)
- kamera/video til snapshots
- musik
- navigation
- ur
og andre ting der kan være ubelejlige at rende rundt med. Faktsik er selve det at ringe og sende sms det mindte (jeg bruger ca 1 times taletid og maks 20 sms pr måned). At have den sikkerhed når jeg rider er betryggende for mig, da jeg, som sagt for det meste rider alene ud på unge heste. Jeg har også min hjelm på når jeg rider, den er også en del af min sikkerhed
Michael Moesby- med hang til heste der har masser af vilje og gakkede gangarter, samt toptunede border collies til bla hundehop, måske bedre kendt som agility.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wwwwwwww |
|
|
Gamle smed: Kunne man forstille sig at man kunne komme slemt til skade UDEN at være bevistløs, så man netop kan bruge telefonen? Jeg sender altid min mand en sms når jeg rider alene i skoven. Vi har den aftale at hvis han ikke høre fra mig inden to timer, skal han ringe. Hvis jeg ikke svare, ved han hvor han skal lede. Jeg har oven i købet fået sådan et gps program i min telefon, der kan fortælle nøjagtig hvor jeg er, hvis enten hest eller jeg har brug for hjælp. Og så til selve sprøgsmålet tråden jo handler om: Jeg rider altid i cowboybukser. I bæltet har jeg en mobilholder. Det virker fint.
Helt ny mulighed for at få fantastisk lækkert svinekød, gratis leveret direkte til din hoveddør - uanset hvor du bor. www.halv-gris.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Michael |
|
|
Fortæl lidt mere om det GPS program du har i din tlf- det har jeg aldrig hørt om. er det en app du har købt? Skal den låses til/fra eller virker den hele døgnet? Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Horserider sos |
|
|
Michael, jeg vil også rigtig gerne vide mere om horserider sos..:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg har min iphone i bukselommen, og hvis jeg bare får vendt den rigtigt, så fungerer det upåklageligt. Har dog opdaget at mit ene par ikke har lommer som er store nok til at iphonen kan være der Men så har man da en god undskyldning til at kigge efter nye bukser  Og tror det kan tælles på én hånd, de få gange jeg ikke har haft en telefon med i stalden/når jeg red. Det er ikke fordi jeg skal tjekke facebook, sms, mails mm. konstant, men simpelthen af ren sikkerhed. Helt tilfældig havde jeg da også telefonen med, da jeg for nogle år siden blev sparket af en hest på folden og var nødt til at ringe efter staldejer og få ham til at hente mig. Ikke en særlig fed oplevelse og stod endda og overvejede ved bilen, om hvor vidt jeg skulle tage telefonen med eller ej. Hvis jeg ikke havde haft telefonen med, så var der gået lang tid iden jeg selv var kommet tilbage til stalden eller nogen havde "fundet mig". Mvh Katrine.... som aldrig går i stalden eller rider uden at have en telefon med!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| horserider sos |
|
|
Michael jeg kan se at der er meget blandede anmeldelser, dels fordi at alarmen foregår via e-mail og ikke evt. sms beskeder. Også skrives der at gpsén ikke er særlig nøjagtig. Hvordan har du oplevet den, og har du haft brug for at aktivere alarmen? ved bl.a. også at der ikke er dækning i flere områder i vores skov, så der vil der også opstå problemer. Ellers må jeg sige at de er inde på det rigtige mht app mvh Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Horserider SOS |
|
|
jeg kan ikke rigtigt fortælle noget udover hvad der står om det på siden. Det er korrekt at til iPhone er der en ulempe i at app´en kun kan alarmere via email, det har noget at gøre med Apples politiker, har jeg ladet mig fortælle, så man skal sikre sig at den person man alarmerer har email på sin telefon med push aktiveret. Mht til nøjagtigheden af GPS´en, så ved jeg ikke hvor stort udsving der er, men det er i mine øjne trods alt bedre at der kommer nogen ud i nærheden end de slet ikke ved hvor man er!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fortæl mere |
|
|
om denne app er den aktiv konstant eller skal man selv slå den til når man ønsker den benyttet.? jeg mener bare er den aktiv konstant vil min telefon da tit være "stille" både på job og hjemme og der vil det jo være synd at den sender beskeder du om dette. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift... |
|
|
Så vidt jeg ved er der gps i de nye iphones (4 og 4s) så der er reelt altid mulighed for at spore folk med disse telefoner... alarmfunktionen i Horserider SOS er egentlig meget smart - smartere hvis den sendte via sms, men mon ikke det kommer  Jeg ku i hvertfald forestile mig at det er rart ikke at skulle ligge i en skovbund med et brækket ben i flere timer fordi ingen ved hvor du er  For lige at slå en krølle tilbage til mit oprindelige oplæg, så har jeg fundet ud af at det ene af mine par ridebukser har store nok lommer, men da jeg ville være ked af at skulle ud og erstatte de andre par har jeg købt en holder til bæltet på amazon.co.uk som jeg venter spændt på at modtage  Mvh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|