Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Cair - er i tvivl, erfaring søges
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 21:49

Jeg overvejer kraftigt, om jeg skulle sælge en af mine ellers højt elskede dressursadler (har både en Action og en Ulla Szalzgeber) og anskaffe mig en med Cair istedet (evt wintec isabel werth), for jeg synes jo jeg kan få øje på en god fordel i at man selv kan skifte kopfjern og at luften tilspasser sig hestens form... MEN, jeg har jo også hørt dette kan være ret hård for hesten, hvilket jo også giver mening - Luft trykket sammen kommer jo til at føles hårdt mod hestens ryg..

Lad mig høre jeres erfaringer med denne form?

Og hvad med flair ?

Mvh

Elisabeth

Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich

Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet

Kun med hjertet kan man rigtig se

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 21:55

Jeg ville aldrig købe cair. Netop pga af luften er hård og den former sig bare ikke særlig godt efter hesten som uld gør.

Udover det så kan man da ikke få en mere endelig sadel at sidde i en Isabell Werth ;) Så behold du dine dejlige nuværende sadler med uld i.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 06:19

Jeg red med luft på min gamle fuldblod, han havde kissing spines og det var den eneste slags sadel han kunne gå med uden at få ondt i ryggen, så jeg har været super glad for min, har den faktisk stadig.

Den er dejlg at ride i, min er en Bates, og jeg synes den lå super godt og har aldrig oplevet at den blev hård.

SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!!

DANSKE OLDENBORG HESTE -

KAN OG VIL

www.123hjemmeside.dk/devito-secret

R.I.P Secret Soul, 3 juli 1989-30 nov 2008 ...

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 06:42

Min sadelmager synes cair er noget værre møg...Jeg har aldrig selv ejet eller redet i sådan en. Jeg er lykkelig for mig Albion og heldig, at den har kunne passe til mine sidste 3 heste Tjekket og tilrettet af sadelmageren selvfølgelig

Jane

Med Futte-hesten og en Blyb :)

0
0
Svar på denne tråd

Overskriften
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 07:03

kan nu godt fortså sadelmagere synes den er noget møg - deres job bliver jo nærmest overflødige ved en sådan sadel ...

Og din Albion er også ret lækker, så hold du nu fast i den.

Mvh

Elisabeth

Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich

0
0
Svar på denne tråd

Der er stor forskel på
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 07:09

sadler med "luft".

F.eks så er der også uld i IW sadlerne foruden en kanal med luft. Så at den skulle føles hård for hesten, det tror jeg nu ikke.

Har selv både en i stof-udgaven og en i læder og det er simpelthen kanon lækre sadler. Men naturligvis skal den kunne ligge på din hests ryg, der er nogle hest, hvor den model bare ligger og klaprer og aldrig kommer rigtig ned omkring hesten.

Og man skal jo også som rytter befinde sig godt i sædet.

Har aldrig prøvet at ride med f.eks kieffer sadler, som man har monteret med luftpuder i stedet for uld, men ved at det kan gøres og har haft en klubkammerat som red rundt i sådan en "fætter" og hun var super tilfreds med den.

Så jeg tror det er en smags-sag, hvilken type sadel man føler sig bedst hjemme i og tror på er mest optimal for hesten.

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 08:01

sikke noget ævl at luften er hård.

så har sadelmageren da skam-pumpet den!

jeg har redet i både Passier Antares, Optimum, Grand Gilbert og Bates , og de har været gode.

selvom man har en sadel med luft, skal den da stadig tilpasses af sadelmager.

*** Misssophie

0
0
Svar på denne tråd

albion med luft
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 09:09

Ja jeg har så en albion sadel som er lavet om til luft.

Jeg købte den i sin tid brugt til min tre års der skulle rides til. Han er i dag 8 og går stadigvæk med den samme sadel, jeg får den tjekket hvert år af sadelmageren, og den ligger bare perfekt på ham.

Han har aldrig haft ondt i ryggen, eller andre problemer så det er fantastisk. Jeg er så glad for min sadel, så kan kun anbefale det til andre.

0
0
Svar på denne tråd

Overskriften
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 19:09

Tak for alle jeres indput. :)

Mvh

Elisabeth

Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich

0
0
Svar på denne tråd

Min......
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 20:56

Jeg har en Wintec Isabel W med cair.

Den har ligget på min gamle hest, som gik dressur og distance med den - og han havde aldrig ondt i ryggen.

Nu rider jeg min unghest med den - og den fungerer upåklageligt.

MVh charlotte

Rytter min LA-niveau fuldtid søges - kontakt http://www.stutterischnell.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider