Jeg skal have sadelmager til min hest i næste uge, og jeg er næsten sikker på at få at vide, at min fantastiske Kieffer Lusitano købt til min tidligere hest ikke passer min nye hest.
Idag prøvede jeg så en venindes Albion SL, som umiddelbart ser ud til at passe bedre og hesten gik også bedre, selvom den selvfølgelig stadig er spændt i ryggen efter at have gået med en for smal sadel.
Så jeg er begyndt at kigge på engelske sadler - specielt Albion, men er også interesseret i andre sadler, som er meget brede i kammeret, da min hest er lidt bred over ryggen, men dog stadig med en markeret manke. Og da jeg skal finde en 18" sadel, så er udvalget ikke så stort herhjemme, og bliver derfor nok nødt til at søge udenlands.
På hjemmesiden www.saddlesdirect.co.uk har de et rimeligt udvalg af gode 18" sadler, så jeg ville spørge om nogen har erfaringer med dem og evt. har handlet med dem???
Og har andre gode ideer til hvilke sadelmærker jeg kan kigge efter, som har en god bredde i kammeret??? Der er så mange mærker i England, at det er svært at finde rundt.....