Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Brugt sadel fra England
Forfatter: 
Dato:  11-02-2012 14:24

Jeg skal have sadelmager til min hest i næste uge, og jeg er næsten sikker på at få at vide, at min fantastiske Kieffer Lusitano købt til min tidligere hest ikke passer min nye hest.

Idag prøvede jeg så en venindes Albion SL, som umiddelbart ser ud til at passe bedre og hesten gik også bedre, selvom den selvfølgelig stadig er spændt i ryggen efter at have gået med en for smal sadel.

Så jeg er begyndt at kigge på engelske sadler - specielt Albion, men er også interesseret i andre sadler, som er meget brede i kammeret, da min hest er lidt bred over ryggen, men dog stadig med en markeret manke. Og da jeg skal finde en 18" sadel, så er udvalget ikke så stort herhjemme, og bliver derfor nok nødt til at søge udenlands.

På hjemmesiden www.saddlesdirect.co.uk har de et rimeligt udvalg af gode 18" sadler, så jeg ville spørge om nogen har erfaringer med dem og evt. har handlet med dem???

Og har andre gode ideer til hvilke sadelmærker jeg kan kigge efter, som har en god bredde i kammeret??? Der er så mange mærker i England, at det er svært at finde rundt.....

Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd

Ideelle
Forfatter: 
Dato:  11-02-2012 17:19

Jeg har handlet med dem, da jeg boede i UK. Fik flere sadler på prøve og endte med at købe en Passier Optimum. Alle de tre sadler, jeg fik på prøve, var som beskrevet, og bortset fra at jeg måtte rykke dem for en kvittering, så var det super god service derfra.

Mht til en sadel med bredt kammer, så er både jeg og min hest jubelglade for Ideal. Jeg har en Impala springsadel og den er dejligt bred i kammeret og med brede puder/paneler (altså selve bærefladen - kan ikke lige huske, hvad de hedder).

Ideal sadler er ikke dyre, men det er kram.

Held og lykke med det

0
0
Svar på denne tråd

sadel..
Forfatter: 
Dato:  11-02-2012 20:22

hej jeg har en 18.5 alibon sl brun bøfel skin med smal bum men den kan skiftes ? 6-7 år gamel men ikke brugt maget ?12.500

men hvis du hville havr en sadel der skal passe dej og hest

så kik på (rp saddel)di stader på 10.000 op til 25.000.-? kommer ovse fra .uk mvh jes

ps har sel 3.styk

2 spring

1 dresuer

18.5.-

0
0
Svar på denne tråd

Albion til salg
Forfatter: 
Dato:  11-02-2012 22:48

Hej Lisbeth,

Jeg skal have udskiftes min 18" albion til en 17". Min er en Albion Platinum Ultima Genesis.

Du kan skifte bomstørrelse på den hos en autoriseret Sadelmager (Tanja Lange har ordnet sadlen for mig) liger nu er der en medium bom i - men den kan fikses til en wide hvis det er nødvendigt.

Sadlen er i supergod stand - send mig evt en PB hvis du er interesseret. Lige nu er min hest i træning, men hun er tilbage om 3 uger.

Men uanset hvad - jeg kan virkelig anbefale Albion :-)

Held og lykke

hanne

Ejer af Frk. Faarbækgaards Rosé

Glad Ung Hoppe

RIP Coco 1999 - 2009

Alle meninger er heldigvis HELT mine egne - Men lad os lige holde tonen rimelig ren....medmindre det er jokes

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  13-02-2012 08:35

Tak for svar og jeg vil have Jeres Albioner i tankerne, hvis det er den vej min sadelmager mener jeg skal :-)

Og jeg hører gerne fra andre, som har prøvet at handle med www.saddlesdirect.co.uk eller andre hjemmesider med brugte sadler i UK :-)

Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd

Sadelmager
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 18:28

Så har sadelmageren været der, og jeg er på udkig efter en af følgende modeller i str. 18":

Albion Platinum MW eller W

Silhuette MW eller W

Jeremy Rudge

Santa Cruz

Windsor Elite fit 4

Er der nogen forslag til, hvor jeg kan finde dem brugt???

18" Kieffer Lusitano sælges

0
0
Svar på denne tråd

gentagelse
Forfatter: 
Dato:  18-02-2012 12:24

Ha - nå det er dig jeg også har svaret i den anden tråd - det havde jeg ikke lige set :-D

I am not young enough to know everything (Oscar Wilde)

~

Das leben ist kein Ponyhof

0
0
Svar på denne tråd

køb i england brugt
Forfatter: 
Dato:  18-02-2012 13:39

hejsa

er også igang med at finde ny sadel til min hest, min sadelmager har anbefalet saddlesdirect:-)

Mvh naja

Har du lyst til hygge og hestesnak i

sønderjylland, kig forbi arrangementer

www.heste-nettet.dk/forum/9/221168/ 221168/

0
0
Svar på denne tråd

genbrug
Forfatter: 
Dato:  19-02-2012 20:39

Det jeg havde skrevet i den anden tråd var at jeg kiggede efter brugte sadler på hastnet.se - hvis man kigger efter Windsor skal man bare lige være opmærksom på at det mærke hedder Wellington i Sverige.

~

0
0
Svar på denne tråd

Sadler
Forfatter: 
Dato:  19-02-2012 21:55

Tak for linket, Ane:-)

Der kunne jeg godt finde noget interessant:-)

Er der nogen, som har prøvet at handle gennem Saddlesdirect??? For som jeg kan læse det, så kan man ikke returnere sadlen, hvis ikke den passer.... Er det korrekt???

0
0
Svar på denne tråd

sadler..
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 15:38

Godt! Jeg synes det virker som om de har flere forskellige størrelser til salg i sverige, der er hele skalaen fra 15 tommer til 18,5 og smalle til meget brede bomme. Herhjemme er det flest 17" med medium bom, eller også leder jeg de forkerte steder :-D

~

0
0
Svar på denne tråd

Sadler
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 19:57

Nej, jeg tror ikke vi leder de forkerte steder herhjemme, men jeg tror desværre at de fleste danske ryttere mener, at deres bagdel kan skrues ned i en 17"....

I de fleste andre lande er det meget normalt at ride i en 18" sadel, men måske er danske ryttere bare mindre end ryttere i andre lande???

Nå, men min sadelmager har støvet et par sadler op, som jeg skal prøve på onsdag. Men er der ingen af dem, der virker for os, så må jeg vist tage chancen og købe udenlandsk ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider