Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Spejlreflekskamera - brugt
Forfatter: 
Dato:  07-02-2012 07:11

Kan det betale sig at købe et spejlreflekskamera brugt? Tænker hovedsageligt på Canon og Nikon.

Og i givet fald, hvad skal man så være opmærksom på - i forhold til at købe nyt?

Håber nogen kan hjælpe :)

Mvh Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Absolut
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 11:24

Det kan sagtens betale sig at købe brugt. Ofte køber folk et kamera og så opdager de, at netop den model ikke passer til deres behov. Eneste måde at komme af med den på er at sælge den brugt.

Har selv købt et Nikon som var knapt 1 år til halv pris af nypris.

Der var stadig garantitid tilbage, så jeg risikerede jo ikke noget.

Men du skal passe på, at det ikke er en hælervare, du køber. Det gør du ved at få de originale papirer på kameraet (købskvittering og certifikat med serienummer). Og så skal du endelig huske at gemme kopi af salgsannoncen og navn og adresse på sælger. Kan du ikke få dokumentation på kameraet, skal du ikke købe det.

Skulle brugsanvisningen mangle er det ikke noget problem. De findes nemt på nettet.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 13:59

Jeg har selv fravalgte at købe brugt kamera, da jeg var på kameramarked i sidste måndet, af flere forskellige grunde.

Jeg syntes bla. at brugtprisen var for stor, på det mærke jeg var interesseret i, iforhold til nyprisen !

Er der pletter på kamera spejelene, koster det som minimum 800,- at få det renset, det skal lige lægges til brugtprisen.

Og det er næsten umuligt at undgå at der ikke kommer støv med ind, når man skifter linser. Derfor har jeg også på mit nye kamera tilvalgt en forsikring der også gælder rensning.

Så man skal jo gører på med sig selv, hvad risikoen er sammen holdt med prisen på det brugte kamera.

Og ja så du ting som fjordanton skriver om hælervare.

Hilsen

Annette

Vores hjemmeside: www.tukaer.dk

0
0
Svar på denne tråd

at købe brugt..
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 15:47

..jeg har lige købt et brugt kamera, af min bedste kammerat, jeg var selv med ham ude og købe det for 3år siden, og dengang var det IKKE billigt, og da han så stod og ville have nyt og smartere kamera, og ville sælge det gamle for en slik, bare for det ikke skulle ligge og samle støv, sagde jeg HAPS.

jeg ville dog ikke turde købe andet end af folk jeg kender, eller som minimum hvor der er kvitteringer og papirer på kameraet. -dem har jeg ikke fået med på mit kamera, da der har været brand i kammeratens lejlighed, men jeg har set dem, og det er godt nok til mig.

mvh. Gitte,

..og ponyerne Ýrsa & Bine

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har flere
Forfatter: 
Dato:  09-02-2012 16:32

gange købt brugt spejlrefleks(2x300D, 30D og 50D) og der har ikke været problemet med nogen af dem.

Camilse

De rigtige beslutninger er altid de svære beslutninger at tage.

De svære beslutninger er altid de vigtige at tage.

De vigtige beslutninger er altid de rigtige at tage.

Sokke og Lukas, jeg savner jer

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-02-2012 19:39

Tak for jeres input. Så kan det ikke skade i hvert fald, at kigge hvad der er af brugt på markedet :-)

Mvh Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Det kan
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 13:04

det kan sagtens betale sig at købe brugt, hvis du er privat - men køb med kvittering

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider