Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 manglende service hos Horze
Forfatter: 
Dato:  02-02-2012 10:09

Hej hestevenner !

Står i og skal købe rideudstyr over internetttet, har jeg lige haft en trist oplevelse fra Horze..

 

Bestilte i sidste uge en pakke med bla. hestedækken til min datters efterskole. Har før bestilt hos andre forhandlere og der har aldrig været problemer..men denne gang skulle det ikke gå så nemt.Der står på hjemmesiden ar pakken bliver forsøgt leveret til adr. en gang og efterfølgende til nærmeste posthus..men pakken bliver bare aldrig forsøgt leveret til adr..min datter modtager et brev at hun kan hente pakken 8km væk..men pga pakkens størrelse/vægt kan hun ikke hente den. Jeg kontakter Horze omkring dette, men de undskulder med at det er sket nogle gange på det sidste og de har problemer med deres nye leverandør..yderligere opdager jeg at imens pakken er undervejs

bliver det dækken jeg har bestilt sat ca 180,- ned. Så jeg kontakter Horze for at hører om jeg så ikke er berettiget til at få dæknet til udsalgspris, men det nægter Horze..Så nu kan de få

hele møget retur og jeg vil istedet bruge mine 2200,- hos en af de andre forhandlere som har flair for service som Horze desværre mangler ! Bare et surt opstød herfra Kbh S

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-02-2012 10:55

Jeg er mildt sagt også uimponeret.

 

De skriver på sitet, at de sender varen senest to dage efter bestilling fra centrallageret. De glemmer bare at informere om, at centrallageret ligger i Holland, og det tager så en uge ekstra for varen at snegle sig til køber.

 

En reklamation pga. defekt vare har lige taget over tre uger - og så er varen undervejs fra Holland, så der går jo nok de der fire uger, før den er her. Der skete intet i sagen, før jeg henvendte mig til dem.

 

Hvis man ikke henter sin pakke på posthuset, er det de fleste steder lig med, at man benytter sin returret uden at få udgift til ekstra forsendelse. Det kunne fx være, fordi varen er sat ned i ventetiden. Hos Horze udløser det derimod en ekstraudgift på 125,-, så man må bare håbe, at man ikke er nået at rejse på ferie, inden de får snøvlet sig til at sende varen til en. Man ved jo kun, at det tager en uge ekstra, når man får besked fra dem om, at varen er på vej. Det er ikke noget, man kan læse sig til andre steder, jeg har kunnet finde.

 

Så umiddelbart vil jeg nok ikke købe hos dem igen. Jeg gider ikke bøvl med sådan noget, der er steder nok at handle.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blev kontaktet af Horze efter klage.
Forfatter: 
Dato:  02-02-2012 16:02

Hej igen.

Efter mit indslag her på hestenettet og efter at have skrevet en klage til Horze..Blev jeg her til eftermiddag ringet op af en fra Horze butikkerne der undskyldte og jeg har nu fået et gavekort på 250,- til en af deres butikker..og nu skulle der også været blevet rettet i at der fremover ikke bliver leveret pakker ud på adresser men kun til det nærmeste posthus. Hvilket jo så er fint nok når det bare står der, og skal man have sit udstyr leveret, så er der mange af de andre hestebutikker som levere i løbet af et par dage og lige til døren..bla optihorse og tika.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-02-2012 15:17

Jamen, yderligere godt en uge, så havde jeg sandelig fået en ny ridehjelm i stedet for den defekte. Det var så lige fire uger, fra jeg sendte den, til der nåede en ny frem til mig. Jeg fik i øvrigt ikke nogen besked fra Horze i anledning af, at de havde fundet den (sjovt nok lige efter, at jeg havde skrevet til dem, hvor de bestemt ikke mente at have modtaget noget..). Kun først tre ugyldige trackingnumre og så endelig et gyldigt, hvor pakken åbenbart lå hos Posten i Sverige.

 

Der lå den længe. Forleden var den ankommet til posthuset, og jeg ventede glad. Intet. Dagen efter så da. Intet. Og sådan gik ugen. Da jeg kom i tanke om at tjekke pakkenummer hos PostDanmark i stedet for Sveriges post, som var linket i Horzes mail, stod der, at den lå til ikke at skulle omdeles. Godt så. Havde måske været smart at informere mig om!

 

Nå, ingen seddel til mig, så jeg gik derned med trackingnummer og ID, og efter lidt parlamenteren fik jeg så min pakke. I dag, fredag, kom sedlen endelig. Pakken var ankommet til posthuset mandag morgen. Så flot. Det er Postdanmarks slendrian, at der går fem dage fra pakkens ankomst, til jeg får sedlen, men det er Horze, der vælger den forsendelsesform uden at informere om det.

 

Jeg har jo lagt ud for forsendelse retur til Horze. 82 kr er også en slags penge. De bad om Swift- og IBAN-numre (= overførsel fra udlandet), så dem skrev jeg på formularen, da jeg sendte den defekte hjelm. Nå, intet er sket, selvom jeg har fået hjelmen. Jeg skrev så igen-igen til kundeservice, hvor de har lovet at overføre pengene. De har fået mine danske kontooplysninger, som jeg meget håber, at de bruger. Det koster nemlig 30,- at modtage penge fra udlandet i min bank. Hvis de gør det rigtigt. Gør de det forkert, er det dyrere.

 

Lad mig bare sige det sådan, at Horze nok ikke skal forvente mere handel fra mig. Hvis man så bare fik besked om denne praksis med at sende tingene i ugevis fra udlandet, men det gør man ikke. På deres site stod der, da jeg modtog varerne i sin tid, at de sender varerne indenfor to dage fra deres centrallager. Smart formuleret..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-02-2012 15:31

Nå ja, og der lå i pakken en ny formular, hvor man skulle sende pr. post sit Swift- og IBAN-nummer (igen) til dem. Der var trykt på, at det drejede sig om 82,-, så de 8,- for et frimærke til sedlen med Swift- og IBAN-nummer skal man åbenbart selv betale?

 

Suk.

 

Det havde jeg ikke set, da jeg skrev til kundeservice, så jeg håber meget, at de bare har overført pengene som lovet.

 

Nu gider jeg nemlig ikke rigtigt mere bøvl med Horze. :-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 lidt trist....
Forfatter: 
Dato:  12-02-2012 12:10

En af mine opstaldere købte en sadel i Horze slagelse - som ikke passede. De ville ikke tage den retur - men tilbød at komme ud med en anden sadel og prøve.

Det gjorde de så... Efterfølgende om eftermiddagen ser jeg sadlen, og konstanterer at den heller ikke ligger ordentligt (og kostede 1000 kr mere) - og de vil stadig ikke tage sadlen retur!!! Så nu står de med en sadel der ikke passer.....

 

Min veninde køber et dækken til næsten 1000 kr - kommer hjem og konstanterer at det er for lille. Kører straks op med det igen - men de har ikke str der skal bruges... Hun kan heller ikke få sine penge tilbage, men kun et tilgodebevis.... 1000 kr er altså mange penge!!! Især når man skal ud og finde et andet dækken et andet sted....

 

Vil sige at jeg selv kun har fået god service i butikken - men har heller ikke haft brug for at få byttet noget....

 

Rikke

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  13-02-2012 15:11

Ja, lige den ting med at det man køber skal sendes fra Holland er jeg heller ikke sk*deimponeret over.. På den måde tog så ca. 1½ uge om at få et bid og et par bidskiver..

 

Heller ikke et sted, jeg gider bestille mere fra, må jeg tilstå..


Michael

GO FOR IT!!



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 12:05

Jeg sendte en mail til Horze Kbh d. 9.2., men har ingen respons fået derfra

 

Jeg købte en frakke ved dem til kr 1.500,- i november, og allerede inden 3 mdr, er syningerne i kravestykket flosset helt op, så der er åbent ind til "indmaden".

 

Syntes det er meget ringe service, at de ikke lige åbner mailen og giver et svar på det.

 

Det ødelægger det for hele kæden, da de får et dårligt ry. Har en anden Horebutik i mit område, men tøver da med at bruge den, hvis deres service generelt er ringe....

 

Det bekræfter bare min mening om, ikke at handle ved de store kæder, men hellere de lokale, der ikke er med i kæderne.

 


Mvh Camilla.


**************** www.kaabers.dk *************


Barockpinto - Barockhest - Tinker.


Træning af tricks er beskrevet på

hjemmesiden.



******** En rigtig hest har hovskæg ********

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 14:33

En af mine venner fortalte om et dækken, der var gået op i en syning. Tydeligvis noget, der skyldtes en fejl i syningen.

 

Vedkommende fik at vide, at det kunne de ikke dække, for hesten havde åbenbart rullet sig med det.

 

Godt så. Jeg har selv tilsvarende dækken, og det kan sagtens holde til, at hesten ruller sig. Virkelig ringe undskyldning for ikke at ville bytte en defekt vare.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilgodebevis
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 14:35

Købeloven giver butikken ret til at udstede tilgodebevis og ikke give pengene retur, det er blot en service fra dem, hvis de gør det. Jeg kan godt følge det er mange penge at have stående ude, men jeg syntes ikke man kan sige det er dårlig service de ikke giver pengene retur. Måske det også står opslået i butikken så man ved det? Jeg har aldrig handlet ovenstående sted, så kender ikke til det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-02-2012 23:11

.... Efter en uge uden svar, sendte jeg min mail igen, og denne gang kom der svar følgende dag. Den anden var havnet i deres spammail ( som efter min mening bør tjekkes, hvis man har et firma ).

 

Jeg fik her, glædeligt at vide at jeg ville få tilsendt en ny jakke, da den anden var gået så hurtigt i stykker. Det var en dejlig service.

Så må vi se hvornår den kommer, så jeg lige kan nå at bruge den i år :-)


Mvh Camilla.


**************** www.kaabers.dk *************


Barockpinto - Barockhest - Tinker.


Træning af tricks er beskrevet på

hjemmesiden.



******** En rigtig hest har hovskæg ********

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider