Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Frostfri drikkekar..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2012 18:02

Jeg skal i løbet af foråret, ha udstyret løbefolden med et frostfrit drikkekar eller lign.

 

Hvad har i på jeres folde, som kan holde sig frostfrit om vinteren.

Har selv maskiner til nedgravning af eventuelle rør og ledninger, så det er ikke nogte problem, hvis det skal graves ned.

 





IMC

 

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Frostfri
Forfatter: 
Dato:  25-01-2012 21:21

Der hvor jeg tidligere stod havde vi sådanne nogle her

 

Det fungerede rigtig fint.

 

Det nye sted jeg står har vi disse her - dem har vi dog ikke fået gravet ned endnu, så de er ikke testet :-)

 

 


Vh Maria


Skønne Max og den smukke dameskimmel

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja.....
Forfatter: 
Dato:  25-01-2012 21:35

I en tidl. stald lagde vi en brændeknude ned i badekarret. Det frøs ikke igen, da brændeknuden bevægede sig lidt, så isen ikke kunne fryse fast.

 

Har dog ikke lige en brændeknude ved hånden i nuværende stald, så der skal der bankes op med en hammer.


0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har
Forfatter: 
Dato:  25-01-2012 22:09

dette www.p-lindberg.dk/Katalog/ Mark_og_stald.aspx?Gro...leID=41143

Det er jeg bare så glad for, en af de bedste ting jeg nogensinde har købt.


Med venlig hilsen


Lene



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 09:20

undskyld jeg lige blander mig men polkamor, hvad med den vandslange der er sat i truget hvorda holder du slangen tøet op , ligger det nedgravet?

0
0
Svar på denne tråd
 
 vi har
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 12:13

lavet en "vold" af grus ovenpå i stedet for at grave. Vi har nemlig ingen maskiner til at grave med, og jeg var for doven til at grave det i hånden. Så vi har fået en ekstra lille bakke.


Med venlig hilsen


Lene



0
0
Svar på denne tråd
 
 Springvand
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 12:50

Man kan få sådan nogle baljer til springvand med låg til i Bauhaus. Låget har en nedsænkning, så man let kan skære et stykke flamingo til og lægge i som isolering. Så stiller du blot en vandbalje ned i springvandsbaljen og forer godt med halm


Guldheste haves og laves :-)


Dårligt temperement findes ikke, kun dårlig opdragelse


Hingsteplag Amadeus sælges

Unik vallak Marco 4 år sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Erica ccc
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 14:49

Det lyder smart... kan vi få lov at se?

 

Har du ca pris?

 

Undskyld, -jeg kom vist til at stjæle tråden


Hesteejendom sælges syd for Odder

www.edc.dk/Sag/ ?Pid=83006882&cid=s01m05

0
0
Svar på denne tråd
 
 ideen lyder fint erica
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 16:38

men ikke her hos mig.

Har en hets som kan åbne alt og pille alt op.

Dem som polkamor anbefaler, er også dem vi har kig på.

Takker for jeres gode råd, har andre flere nogle anbefalinger, modtages det med glæde. Det skal dog være noget som et færdigkøbt, da vi som sagt har en multikunstner i flokken.

 





IMC

 

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  27-01-2012 10:37

Jeg har samme trug som polkamor.

Hos os står truget op af en væg. Væggen er ydervæggen ind til stalden. Vi har lavet et "stativ" som karret kan stå på, så det passer i højden hvor vandslangen kommer ud. Gulvet i stalden ligger højt, i forhold til jordhøjden udenfor, så herhjemme har det passet med at vi lagde slangen i gulvet, inde i stalden, så derinde ligger den frostfrit. Så har vi boret et hul i væggen, som slangen går ud gennem og da der ikke er mere en max 1/2 meter slange som så ligger uisoleret, har vi lagt et varmekabel omkring dette stykke, som vi kan tænde og slukke efter behov.

Så herhjemme har det ikke krævet gravemaskiner, men til gengæld har det i mit tilfælde været dejligt at have en mand som kan svejse og som er elektrikker, så el-delen er uden synlige ledninger, og virker ved at man trykker på stikkontakten henne ved resten af lyset i stalden.

 

Men det korte af det lange er, at sådan et drikketrug virker perfekt. Og idag har jeg svært ved at forstå at så mange hesteejere gider at slås med is i baljer og badekar, frosne vandslanger osv.

Investeringen er trods alt ikke kæmpestor, man spare helt sikkert på vandregningen og man har frostfrit vand om vinteren, men mindst lige så vigtigt, så har man også koldt vand hele sommeren.

Eneste arbejde er at tømme karret ind imellem, hvilket er meget nemt, da der er en prop i bunden og vandet bliver ikke så beskidt, da det ikke udsættes for lys eller nedfaldne ting.

 

Så jeg kan kun anbefale sådan et kar.

 

Hilsen Ane

0
0
Svar på denne tråd
 
 Varmelegme
Forfatter: 
Dato:  27-01-2012 18:06

Jeg tænker at et varmelegme til akvarier nemt kan klare opgaven, de fås til flere 100 l. Vand. Det løser selvfølig ikke problemet, når vandslagen ud til karret fryser til, men kan i det mindste holdedrikkevandet isfrit.

 

....og er man rigtig nørdet, sætter man et uvfilter i, så man er fri for bakterier og svævealger i drikkevandet om sommeren;-)



"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden."
-Henry Mencken-



0
0
Svar på denne tråd
 
 Frostfrit vand
Forfatter: 
Dato:  27-01-2012 20:44

Når vi engang skal have frostfrit vand på folden, så bliver det en model a la den her.

Vandet føres ud til folden i frostfri dybde, og så op gennem et betonrør som afsluttes med vandkarret. Langt de fleste dage vil jordvarmen holde vandet frostfrit. Man fører så en elektrisk ledning ud, så man kan tilslutte varme på de allerkoldeste dage.


Mvh. Charlotte


Züchten heißt denken in Generationen


Sælges:


Lille allround-vallak


Super dressurhingsteføl

0
0
Svar på denne tråd
 
 Frostfrit vand på folden
Forfatter: 
Dato:  28-01-2012 16:27

 

Vi fik i sommers lavet frostfri "drikkekop" på folden, og det har været en helt fantastisk investering af vores tid (de går pt i løsdrift).

 

Vi har en La Buvette´Caldolac som Charlotte har sat billede ind af. Det er ikke en kop de trykker på, men der er hele tiden vand i, da den bliver fyldt op hver gang de drikker. Butikken jeg talte med frarådede mig vandkar med "bold" medmindre vi havde flere heste, da "bolden" kan fryse fast hvis de ikke drikker af den jævnligt.

 

Vi har fået trukket vand (og strøm) fra huset ud til folden (det skal ned i 1,2 m). Vi har så heldige, at en af naboerne hjalp os med at grave med sin maskine.

Inde i plasticrøret til koppen sidder der en temperaturføler, så strømmen slår til, når det bliver for koldt. Men den kan faktisk klare sig frostfri til frysepunktet da røret nok isolerer en del.

Og der er ikke noget vandspild som ved kar der skal tømmes og renses jævnligt.

 

Det kan anbefales

 

Vi skal helt sikkert have sådan en den dag vi laver en ekstra fold.

 


- Yuki


Med salathesten Rigola


2-års hoppeplag efter Quaterback/Rotspon sælges


Hoppeføl fra 2011 efter Tuschinske/Rotspon sælges


FOLEALARM UDLEjES. SIDDER I GRIMEN. RINGER OP TIL MOBIL VED ALARM

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-01-2012 20:27

Vi har dem som Charlotte ?Stutteri Lund? viser og de fungere upåklageligt

 

 



Josefine Jensen


Røgild's Anastasia

Ability

0
0
Svar på denne tråd
 
 En billig løsning er....
Forfatter: 
Dato:  28-01-2012 23:45

At købe 2 murerbaljer,den ene skal være så stor at der er et rimelig stort mellemrum,når den anden balje så sættes oveni.

Fidusen er så at der fyldes godt med alm. halm i mellemrummet,både i bunden og op af siderne,for det isolere og holder vandet frostfrit et langt stykke hen ad vejen...

Kender flere der brugte denne betode sidste vinter med god succes og der var det jo noget hårdere frost og vinter end vi endnu har fået...

0
0
Svar på denne tråd
 
 frk.n.....
Forfatter: 
Dato:  29-01-2012 14:01

ideen er fin, bare ikke når min avls hoppe også skal deltage, for så er det ødelagt efter få minutter.

 

 





IMC

 

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 nogen der har...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2012 17:56

Nogen der har prøvet eller set denne model? Virker de? og kan hesten finde ud af at trykke på "klappen" for at få vand ud?

www.frostline.dk/side5575-cid- 3931.html

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Frostline
Forfatter: 
Dato:  29-01-2012 19:30

 

Jeg overvejede selv en Frostline, da jeg synes det lød smart. Men efter at have skrevet med en her på HN, der havde sådan en valgte jeg en "La Buvette" istedet.

Problemet skulle være, at der altid står lidt vand tilbage i koppen, da de ikke drikker helt op, og derfor fryser "muleklappen" fast.

 

 


- Yuki


Med salathesten Rigola


2-års hoppeplag efter Quaterback/Rotspon sælges


Hoppeføl fra 2011 efter Tuschinske/Rotspon sælges


FOLEALARM UDLEjES. SIDDER I GRIMEN. RINGER OP TIL MOBIL VED ALARM

0
0
Svar på denne tråd
 
 vand på fold
Forfatter: 
Dato:  30-01-2012 09:18

jeg vil gerne høre om hvormange heste i har gående med de der vandbeholdere fra PH lindberg for jeg har tænkt lidt i at gå over til dem, efterhånden som vi skal skifte ud, pt har vi frostleine men jeg syntes vi bruger mange penge til rep. Birgit



6 års islænder wallak sælges


Nordmarksgårdens hestepesion




0
0
Svar på denne tråd
 
 Nygaard..
Forfatter: 
Dato:  30-01-2012 14:53

Åh Nygaard må man ikke høre lidt om hvordan de ellers fungerer? Synes jeg har hørt at da "krybben" er så stor at man ikke som i en vandkop tvinges til at trykke på klappen, finder nogle af hestene aldrig ud af det?

Udover de mange reperationer, er der så ellers nogle problemer? Og hvad er det der går i stykker?

 

På forhånd tak :)

Trine

0
0
Svar på denne tråd
 
 frostfri
Forfatter: 
Dato:  03-02-2012 12:11

vi har været lidt uheldige, tror jeg, nogle af vores frost fri fungere bare hele tiden til UG

men nogle af dem fryser jeg ved ikke helt hvad der sker, men pt skal vi være over dem med en decilitter kogende vand så kommer de igen

Der er en anordning der skubber en lille fjeder op når den går af eller i udu skal den til forhandler og monteres med en ny det koster desværre meget hver gang,

 

men vi er glade for at vi ikke skal gå med vand til hestene som vi tidligere har gjort, der er ingen tvivl om at man skal have frostfri på folden ,men jeg kikker bare på om det er muligt at få noget der fungere endnu bedre,

De frostfrie vi har, er jo ved at have nogle år på bagen Birgit



6 års islænder wallak sælges


Nordmarksgårdens hestepesion




0
0
Svar på denne tråd
 
 mdsfijetiwe
Forfatter: 
Dato:  05-02-2012 14:28

Hej Inger :-)

 

Vi har også denne her. Absolut super fin :-)

Den kører på 6. vinter.

 

 

Hilsen Katrine.





Løsdrift, enge og ridebane


tæt på skov ved Ringsted, 650,- md.


22584476



Undervisning og træning tilbydes.


www.katrinemogensen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Frostfrit vandanlæg
Forfatter: 
Dato:  26-02-2012 17:49

Hej.

Jeg har ingen hest og ingen forstand på dem. Men jeg arbejder i øjblikket på at udvikle et drikketrug med frostfri rørføring.

Anlægget sidder i øjblikket i en gedestald og er frostprøvet i denne vinter. Vandet cirkulerer fra stophanen i jorden, gennem et varmelegeme med termostat. Derfra kører det igennem så mange drikketrug som man ønsker. der er nivauregulering i hvert trug og de kan sidde i stalden eller på marken på stander. Alt er frostrit til minus 25-30 grader. Hvis der er 50 meter til standeren på marken, er det ikke noget problem. Trugene er rengøringsvenlige og selve spanden kan afmonteres for rengøring, uden at der skal lukkes for vandet.

Det hele er meget nyt og stadig under udvikling. Men vi er klar til næste sæson, hvis der er interesse for det. Jeg vender tilbage med fotos, men giv et praj. Det hele bliver leveret af autoriseret VVS installatør.

0
0
Svar på denne tråd
 
 fgfgfgff
Forfatter: 
Dato:  27-02-2012 12:15

Charlotte & Mariha - hvad koster de?? :)




©©


K r i s t i n a

med Columbija


©©



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tigertoft
Forfatter: 
Dato:  02-03-2012 12:59

Det lyder spændende - sig til hvis I ønsker at patentere drikketruget, så kan vi være jer behjælpelige med det. :)


Med venlig hilsen


Vassen


0
0
Svar på denne tråd
 
 Frostsikrede vandkopper
Forfatter: 
Dato:  02-03-2012 22:29

Vi kører med Frostline på 4 år og er glade for dem.



PrinsesseGuldhår & Sigøjnerhestene

____________________________

 

 

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

 

...........Bedst til Bucas

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fattigrøvenes løsning.
Forfatter: 
Dato:  02-03-2012 22:44

Denne løsning er ikke frostfri, men nok nærmere "frostafvisende" og er nok bedst til mindre hestehold.

 

Men tager et stort sort plastickar og et mindre.

 

Så skærer man bunden ud af det store kar og vender det på hovedet.

 

Så stopper man det lille (retvendt) ned i det store, så der dannes en hulrum mellem de to kar. Det isolerende hulrum er nok til at der ikke danner sig centimeter tykt lag is (y)


 

Venlig hilsen Camilla


Køn og charmerende oldenborgvallak på otte år sælges.

Nye billeder og video!

 

Kan du bruge et lift til Hingstekåringen fra Vanløse/Køge, afgang fredag, hjemkomst søndag?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Frostfrit vandanlæg
Forfatter: 
Dato:  17-03-2012 13:33

Hej igen.

Tak til flere, også Vassen. Jeg vender tilbage hvis vi skal have patent.

Jeg arbejder på at gøre systemet produktionsvenligt og prøver at holde prisen nede.

Vi bruger kun godkendte komponenter, som findes i forvejen.

Jeg havde tabt "tråden" her. jeg er som bekendt ny i dette system..

Jeg vender tilbage snart med billeder og cirkapriser. Men det er naturligvis betydelig dyrere end omvendte spande og halballer. Til gengæld er der ikke et tilløb som fryser. Strømforbruget er lille, da slangerne, som er nedgravet, ligger i ca 6-8 + grader. Varmelægemet tilfører kun det nødvendige tilskud af varme.

Mere senere.

VH Jens

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider