Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hvilken sadel skal jeg vælge?
Forfatter: 
Dato:  23-01-2012 19:03
Jeg står og skal have ny sadel og er meget i tvivl om hvilken jeg skal vælge.
Valget står mellem følgene:

Prestige optimax
Prestige Modena
Kieffer athen olympic
Kentaur elektra new

Støtten er meget vigtig, da jeg har nedsat føelse i mit ene ben.

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  23-01-2012 22:55

Ligger alle disse 4 sadler godt på hesten :) Det har selvfølgelig noget at sige.

Hvordan er du bygget selv og hvor høj er du? (bred tajle, højde, lange ben, korte ben osv?

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Sadeltilpasning
Forfatter: 
Dato:  24-01-2012 11:14

Hvilken sadel ligger bedst på hesten? Det ville være det afgørende for mit valg

Den 7. april 2010 blev min Passier Corona dressursadel stjålet fra Stutteri Majlund, Lundgårdsvej i Ribe, den er stadig fórsvundet. Den er super velholdt, sort, 17½".

Serienummer 038066 se min profil!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-01-2012 19:13
Alle sadlerne skulle ifølge sadelmageren kunne ligge på min hest.
Jeg har nedsat føelse i mit ene ben, så det er meget vigtigt at sadlen støtter godt i sædet og kan hjælpe til at holde mit ben på plads :)

Overvejer også meget en Amerigo classic og en prestige top dressage
0
0
Svar på denne tråd

Sadelvalg
Forfatter: 
Dato:  24-01-2012 22:19

Hej Kristina.

Jeg kender to af de sadler som du overvejer og jeg kan hvad angår støtte anbefale både Kiefferen og Elektraen.

Selv har jeg en Kieffer Athen Olympic som faktisk er til salg, da den ikke passer min hest :(

Den har jo udvendige knæpuder, hvilket er rigtig godt til mine ben, men det er afgørende at rytteren har "den rigtige" længde ben for at få optimal udnyttelse af knæstøtten.

Jeg er 170 cm og ret normal i kropsbygning og jeg får mega god støtte af sadlen, men min veninde på 175 cm med samme bygning får ikke god støtte af den.

Sædet er foret og derfor blødt og lækkert at sidde i. Jeg kan godt anbefale denne sadel såfremt du har "den rette længde ben".

Kentaur Elektra new er også rigtig god at ride i. Det eneste negative jeg indtil nu kan sige om sadlen er, at puderne mod hestens ryg er - til trods for at sadlen som jeg rider i ikke er mere end et halvt år - temmelig hårde, hvor Kiefferen som er 3-4 år gammel er blød og smidig i både stopning og læderet.

Håber at du kom lidt tættere på en afklaring - og skriv endelig hvis du mangler en Kieffer Athen Olympic i super stand til en god pris!!!

Hilsner fra Pia.

0
0
Svar på denne tråd

hallöj
Forfatter: 
Dato:  24-01-2012 22:42

Jeg har en Prestige Modena og den sadel passer både mig og hesten fantastisk. Jeg har laaange ben og en MEGET stor hest, denne sadel giver mig så optimal stötte, at jeg pludselig kunne sätte min böjler 3 huller längere ned end min gamle dressursadel.

Jeg synes det er en sadel med super meget stötte, den er som formstöbt til mig

Så selvom jeg har haft sadlen i meget kort tid, så er jeg allerede storm forelsket i den :D

Men, jeg ved også at mange synes at Modena'en har en bred talje - men igen, jeg tror det kommer an på hvordan man er bygget.

...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider